Platenspeler aan HEOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmb-s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:20
Mijn vraag
Hallo,
Ik heb een HEOS X-1400H AV Receiver met bedraad surround (5.1) voor films en 2x HEOS7 in stereo setup voor muziek (plus nog een HEOS1).
Nu zou ik graag een platenspeler aanschaffen (bijv Denon 300F) om muziek te luisteren via de HEOS7.
Wat zou de beste setup kunnen zijn? Ik zit te denken aan:
* platenspeler via Line-In aan 1 van de HEOS7 (werkt dit zo, en heb ik dan stereo?)
* platenspeler aan de X1400H en dan line-in van receiver naar de HEOS7 (idem, is misschien ook een optie om dan de satelliet speakers de deur uit te doen en de HEOS7 ook voor films te gebruiken?)
*Zijn er nog andere/betere oplossingen (via bijv een Wifi of Bluetooth coonnectie)?

Beste antwoord (via lmb-s op 29-08-2019 15:01)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De AVR-X1400 ondersteunt meerdere zones/Multi Room (alleen niet op digitale ingangen als S/PDIF en HDMI, maar een platenspeler is analoog dus dat is in deze geen beperking) die je naar de HEOS zou kunnen sturen. Je sluit dan de platenspeler aan op de Denon en stuurt in platenspeler door naar Zone 2/Multi Room (de HEOS). Dan ben je met de speaker flexibel waar deze te plaatsen en de platenspeler staat op een vaste plek. Als je met beide door het huis wilt lopen zal de platenspeler direct aan de HEOS moeten.

Volgens mij is het niet mogelijk om met deze receiver de Rear Speakers te vervangen voor draadloze exemplaren en die dan ook met surround sound te gebruiken. Ik dacht dat alleen de HEOS AVR dat kan.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 18-08-2019 16:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:13
Je zal i.i.g. een platenspeler met ingebouwde phono voorversterker moeten kopen. De Denon 300F heeft dat, dus dat zit wel snor. De line-In van de receiver gebruiken, lijkt mij het meest logisch.
Ik ken het HEOS systeem niet, maar je zal vanaf de receiver het geluid ook wel door kunnen sturen naar de HEOS7's.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De AVR-X1400 ondersteunt meerdere zones/Multi Room (alleen niet op digitale ingangen als S/PDIF en HDMI, maar een platenspeler is analoog dus dat is in deze geen beperking) die je naar de HEOS zou kunnen sturen. Je sluit dan de platenspeler aan op de Denon en stuurt in platenspeler door naar Zone 2/Multi Room (de HEOS). Dan ben je met de speaker flexibel waar deze te plaatsen en de platenspeler staat op een vaste plek. Als je met beide door het huis wilt lopen zal de platenspeler direct aan de HEOS moeten.

Volgens mij is het niet mogelijk om met deze receiver de Rear Speakers te vervangen voor draadloze exemplaren en die dan ook met surround sound te gebruiken. Ik dacht dat alleen de HEOS AVR dat kan.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 18-08-2019 16:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmb-s
JukeboxBill schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:23:
Ik ken het HEOS systeem niet, maar je zal vanaf de receiver het geluid ook wel door kunnen sturen naar de HEOS7's.
Bedankt voor de reactie. Maar zover ik onderzocht heb, kan dat dus niet. Alleen met een HEOS AVR, kun je de Wifi speakers als surround (of wat dan ook) koppelen aan de AVR via Wifi. Dus zal ik de HEOS7 moeten koppelen via een kabel aan de Receiver, volgens mij dan. Is natuurlijk mogelijk, maar is dat de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmb-s
FeaR schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:30:
... en stuurt in platenspeler door naar Zone 2/Multi Room (de HEOS). ...
Dat zou een prima oplossing zijn! Ga ik onderzoeken, bedankt!

Huh... Ik kan ook in Zone2 de HEOS7 niet opstellen via Wifi toch? Ik zal nog steeds de speakers via kabel (Line In) moeten verbinden toch?

[ Voor 22% gewijzigd door lmb-s op 18-08-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtOfVinyl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-01 11:40
Voor een platenspeler met goede geluidskwaliteit zou ik je voor hetzelfde geld eerder een oudere gereviseerde platenspeler aanraden.
De huidige spelers (zoals de Denon waar je naar refereert) zijn kwalitatief waardeloos. Wordt standaard geleverd met een element dat voor 5 euro op AliExpress te koop is. Vaak lopen ze ook niet mooi en zit er vanaf de fabriek al speling op de toonarm.
Spelers die vroeger bijna een maandsalaris kostten zijn nu voor 200 euro op marktplaats te vinden in perfecte conditie. Alles wat je dan nog nodig hebt is een phono voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmb-s
ArtOfVinyl schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:56:
Voor een platenspeler met goede geluidskwaliteit zou ik je voor hetzelfde geld eerder een oudere gereviseerde platenspeler aanraden. ...
Goede tip!

Maar v.w.b. de aansluiting zelf ben ik er nog niet uit. Ik kan volgens mij ook in Zone2 geen Wifi gebruiken om de speakers aan te sluiten. Kan dan nog steeds met de AUX kabel, dus dan platenspeler aan versterker en Heos7 aan versterker met AUX. Zou wel jammer zijn...

update: gelukt!
Ik heb een CD speler als analoge input gebruikt, later komt er nog wel een platenspeler. Maar heb de Wifi speakers aan het werk gekregen (via WIFI dus, geen kabel nodig) voor het geluid van de CD speler. Ik kan niet meer precies vertellen welk van de vele klikken en veranderingen geholpen heeft, maar ik kon de CD speler als input kiezen in de HEOS app op mijn telefoon en die afspelen op de Wifi speakers groep. Eventueel kunnen dus ook de bedrade speakers van de HEOS AVreceiver ook in die groep gekoppeld worden, en daarmee kan de CD muziek op alle speakers tegelijk worden afgespeeld. Op deze manier zou je overigens ook TV geluid via de Wifi speakers kunnen afspelen, als je het TV geluid via de analoge tulpstekker input aan de AVR-X1400H zou koppelen.

Bedankt voor de input!

[ Voor 42% gewijzigd door lmb-s op 29-08-2019 14:59 ]

Pagina: 1