Welke laserprinter moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kay Bey
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-11-2020
Wij zoeken een nieuwe laserprinter met deze eigenschappen:
  • combi: printen, kopiëren en scannen
  • 250 tot 1000 afdrukken per maand
  • budget tussen 200 en 600 euro
  • A4-formaat & zwart-wit
  • afdrukken en kopiëren dubbelzijdig, zonder origineel en kopie handmatig te draaien.
  • beter dan gemiddelde afdrukkwaliteit
  • snel kunnen dubbelzijdig inscannen en snel kunnen verzenden naar e-mailadres met e-mailadressenbestand opgeslagen in printergeheugen.
  • duurzaam apparaat met lage prijs per afdruk.
  • printer moet kunnen worden verplaatst door één sterke man.
Zal worden gebruikt door één persoon met één laptop en één smartphone en één wifi-netwerk.

Ik heb ondertussen al verschillende reviews in binnen-en buitenland gelezen. Ik kwam uit bij Canon MF6160dw, maar die is nergens nog te koop wegens oud model.

Welk printer raden jullie aan?

Beste antwoord (via Kay Bey op 18-08-2019 18:54)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pricewatch: Brother MFC-L2750DW

Voldoet aan je eisen. Deze staat bij m'n moeder, dus ik weet wat hij kan. Heerlijke printer en lekker snel. Ik heb z'n kleine broertje zonder ADF.

En als je nog wat meer wilt uitgeven, kijk dan naar zijn grote broertje: pricewatch: Brother MFC-L5750DW

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 18-08-2019 18:35 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Verwijderd

Ga eerst eens je eisen filteren in de pricewatch. Kijken wat daar uitkomt.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:56

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Kay Bey
HP Color LaserJet Pro MFP M477fdw is heel duur in afdrukkost. Dus staat al lang niet meer op mijn watchlist, temeer dure kleurentoner, die ik niet nodig heb.

Waarom is er nergers een objectieve reviewer die zo'n categorie van printers heeft beoordeeld? Er zijn toch vele MKB'ers die zo'n printers willen aankopen. Ik vond enkel oude reviews - met jaar 2019 erbij - over zo'n categorie printers, die dus niet meer allemaal worden aangeboden door de fabrikanten, zoals de Canon MF6160dw. Goede printer, maar niet meer verkrijgbaar. Is zijn opvolger wel evengoed?

Filteren in de pricewatch deed ik al. Ik wil niet alle printers aankopen om die stuk voor stuk zelf te testen om tenlangeleste die ene beste over te houden en alle andere printers terug te sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kay Bey op 18-08-2019 18:06 ]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Kay Bey schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:02:
HP Color LaserJet Pro MFP M477fdw is heel duur in afdrukkost. Dus staat al lang niet meer op mijn watchlist, temeer dure kleurentoner, die ik niet nodig heb.
Tja wat vind je duur? Als ik de opgegeven specs mag geloven kost een zwart-wit printje met een originele HP toner minder dan 3 cent. Met een 123inkt toner nog minder dan 2 cent.

https://www.123inkt.nl/HP...F410A-i35542-t144233.html
https://www.123inkt.nl/HP...410AC-i37057-t144233.html

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kay Bey schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:02:
Hij gebruikt aparte toners voor kleur en als je niet in kleur print kost het je dus ook geen kleurentoner. Ik heb een voorganger van die printer en heb juist om die reden voor dat type gekozen.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zo`n HP hadden we ook. Veel storingen en per saldo toch erg duur. Als TS zegt: geen kleur zou ik dat vermijden.

Onze ervaringen met de goedkope Brother printers zijn goed Voorgangers van deze: pricewatch: Brother HL-L2375DW. Zelden problemen, zijn ze er wel / praktisch end of life (bij +-120.000 Prints komt de fuser) gewoon weg en een nieuwe erin. Enige nadeel is dat om de 2, 3 jaar Brother net weer een komma aanpast zodat ze andere toners kunnen slijten dus daar niet teveel van op voorraad.

Probleem zijn alleen jouw scan en kopie-eisen. Wellicht kan dat met een aparte machine?

[ Voor 12% gewijzigd door bombadil op 18-08-2019 18:13 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Een vergelijkbare printer is deze bij amazon.de Canon i-SENSYS MF244dw.

• Kay Bey
Ik wil scan, print en kopiëren in één toestel, want ik moet die hardware enkele keren per jaar verplaatsen, temeer ik niet veel plaats heb in mijn kantoor om verschillende toestellen te plaatsen.

Ik heb de voorbije dagen vele binnen- en vooral buitenlandse reviews over zo'n printers gelezen. HP was een goed merk, maar de afgelopen jaren iets minder van kwaliteit geworden. Dit doet voor mij de deur al dicht voor HP. Ik wil kwaliteit en duurzaamheid en wil ervoor betalen. Ik druk niet zoveel af, 500 pagina's per maand. Dus zo'n nieuwe printer zou toch minstens 15 jaar moeten meegaan, om daarna erover te kunnen zeggen het een goede kwaliteitsprinter was. Ik zoek een goede printer om ook snel en kwalitatief in te scannen en verzenden naar e-mailadressen te selecteren vanuit e-mailbestand in printergeheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kay Bey op 18-08-2019 18:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pricewatch: Brother MFC-L2750DW

Voldoet aan je eisen. Deze staat bij m'n moeder, dus ik weet wat hij kan. Heerlijke printer en lekker snel. Ik heb z'n kleine broertje zonder ADF.

En als je nog wat meer wilt uitgeven, kijk dan naar zijn grote broertje: pricewatch: Brother MFC-L5750DW

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 18-08-2019 18:35 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kay Bey
Kan de scanfunctie van Canon iSENSYS MF229dw rechtstreeks naar e-mailadressen verzenden? Mits gekoppeld te zijn aan mijn WIFI of modem. Dat zou mijn nieuwe printer moeten kunnen zonder ik mijn pc moet aanzetten.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

g0tanks schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:07:
[...]

Tja wat vind je duur? Als ik de opgegeven specs mag geloven kost een zwart-wit printje met een originele HP toner minder dan 3 cent. Met een 123inkt toner nog minder dan 2 cent.

https://www.123inkt.nl/HP...F410A-i35542-t144233.html
https://www.123inkt.nl/HP...410AC-i37057-t144233.html
huismerk zou ik sowieso niet gebruiken, en helemaal niet op HP.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kay Bey schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:33:
Kan de scanfunctie van Canon iSENSYS MF229dw rechtstreeks naar e-mailadressen verzenden? Mits gekoppeld te zijn aan mijn WIFI of modem. Dat zou mijn nieuwe printer moeten kunnen zonder ik mijn pc moet aanzetten.
De MF247dw en MF249dw in ieder geval wel link naar PDF met specs.

• Kay Bey
Brother MFC-L5750DW is op het eerst zicht een goede printer. Ik ga hem is nader analyseren.

[ Voor 7% gewijzigd door Kay Bey op 18-08-2019 18:53 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
downtime schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:08:
[...]

Hij gebruikt aparte toners voor kleur en als je niet in kleur print kost het je dus ook geen kleurentoner. Ik heb een voorganger van die printer en heb juist om die reden voor dat type gekozen.
Wordt de toner dan niet gemixt net als bij de inkt in inkjetprinters? Ik print (bijna) nooit in kleur en toch al vaker mee gemaakt dat de kleureninkt vervangen moet worden. Heb er verder geen verstand van. Het lijkt me eigenlijk niet logisch, omdat de toner eigenlijk als het ware op het papier gebrand wordt. Maar ik zou het zeker meenemen.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Kay Bey schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:40:
Brother MFC-L5750DW is op het eerst zicht een goede printer. Ik ga hem is nader analyseren.
En is het dat model geworden?

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-01 21:52

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Hackus schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:34:
[...]

huismerk zou ik sowieso niet gebruiken, en helemaal niet op HP.
Waarom niet eigenlijk? Ik gebruik ze hier al jaren.

Nu moet ik wel aangeven dat mijn printers een tikje ouder zijn. Een jaar of 17/18 inmiddels.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Pagina: 1