Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MacBook Pro (2019) Accu problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RHeller
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 25-11 14:36
ik heb een gloednieuwe MacBook Pro 13\" (2019) 1,4GHz i5 - 8GB RAM - 256GB.
Hiervoor had ik precies hetzelfde model met hetzelfde probleem, namelijk het te vroeg uitvallen van de laptop. Het eerste model viel uit bij de 45%, waarop ik vervolgens had gebeld met de winkel die mij keurig een nieuwe macbook had gegeven. De volgende dag had ik precies hetzelfde probleem en viel dit keer de nieuwe laptop uit bij de 38%, alleen gaf deze keer de batterij aan dat er onderhoud vereist is.

Ik begin bijna te geloven dat het aan mij ligt aangezien ik nergens online een soort gelijke topic kan vinden met dit probleem. Ik vind het ook heel bijzonder dat ik uiterlijk 2 modellen achter elkaar heb met precies hetzelfde probleem maar met een ander percentage punt. Ik heb al geprobeerd het SMC opnieuw in te stellen maar dit lijkt geen effect te hebben.

Hopelijk kan iemand mij een oplossing bieden anders ben ik toch geneigd om ook dit model weer om te ruilen, want dit is natuurlijk niet de kwaliteit waar ik zoveel voor betaal.

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Wat een vage ervaring. Twee 2019 modellen met accu problemen na elkaar.
Het zou kunnen dat de winkel een foutieve batch heeft gekregen die door de kwaliteits-controle heen is gekomen.

Je moet deze weer omruilen voor een nieuwe. De winkel zal deze aanmelden en handelt het verder zelf af.
Eventueel zou ik samen met de winkel gaan zitten en de 3e laptop samen controleren voordat je deze weer meeneemt.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09-12 14:35

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Installeer coconutbattery eens en lees de accu eens uit

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• RHeller
Haruhi schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:44:
Wat een vage ervaring. Twee 2019 modellen met accu problemen na elkaar.
Het zou kunnen dat de winkel een foutieve batch heeft gekregen die door de kwaliteits-controle heen is gekomen.

Je moet deze weer omruilen voor een nieuwe. De winkel zal deze aanmelden en handelt het verder zelf af.
Eventueel zou ik samen met de winkel gaan zitten en de 3e laptop samen controleren voordat je deze weer meeneemt.
Ik denk inderdaad dat dit de beste oplossing is

• RHeller
SpoekGTi schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:03:
Installeer coconutbattery eens en lees de accu eens uit
coconutbattery geeft niet veel raars aan
MacOs battery status: Good
Design Capacity: 100%
Full Charge Capacity: 5211 mAh

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09-12 14:35

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Vaag dan dat macos vind dat hij aan onderhoud toe is.

En als je een clean install doet?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• RHeller
SpoekGTi schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:01:
Vaag dan dat macos vind dat hij aan onderhoud toe is.

En als je een clean install doet?
Dit is zeker een optie, ik ga dit proberen. Anders ga ik hem toch terug brengen naar de winkel om er naar te laten kijken.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-12 17:00

Geronimous

Moderator Spielerij
Is er uberhaupt getroubleshoot? Dat mis ik in het hele verhaal. Wat doet de mac op een clean install bijvoorbeeld inderdaad.

als je een backup terugzet waar wat incompatible kernelextensies in zitten bijvoorbeeld, is het een softwareprobleem.

FT-17 FTW!

• RHeller
Helaas ook na de clean install viel de laptop van 100% na 37% uit :(

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:02

4POX

Everybody is wired

RHeller schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:01:
Helaas ook na de clean install viel de laptop van 100% na 37% uit :(
Teruggaan. Klinkt als een gaar onderdeel in de voeding op het moederbord.

AKA Rinkel weblog

• amtoilette
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16-10 17:03
hallo,

ik heb twee weken geleden dezelfde macbook gekocht.
ik heb ook de macbook Pro 13 inch met 256 GB van 2019.
Van de week heb ik die laptop omgeruild voor een nieuwe want naar mijn idee klopte er iets niet aan de accu. Ik weet niet precies of het elke keer om hetzelfde percentage ging, maar de laptop viel vaak uit het niets uit (ik kreeg geen melding dat de batterij leeg was)
Pas zodra de laptop in de lader zat startte hij weer op.

Nu, met de gloednieuwe laptop denk ik het zelfde probleem te hebben.
Ik heb de laptop nu ongeveer 3 dagen. Hij is in die drie dagen al drie keer uitgevallen, elke keer was dit rond een percentage van 60 procent.

Hoe is het uiteindelijk met jou laptop afgelopen?
Ik denk namelijk dat ik met hetzelfde probleem te maken heb.

• Dessertcrook
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 30-11 19:33
Ik heb precies hetzelfde probleem.... Ging helemaal naar de apple store ermee nadat ik met apple support had gepraat en heb daar vervolgens 25 minuten staan wachten. Kreeg vervolgens te horen dat er indd iets is met meerdere macbook pro’s 2019 met 2 ports.

Vervolgens liet hij me een “confidential” artikel zien van apple met wat ik moest doen omdat het blijkbaar aan de software lag... Werd gewoon weer naar huis gestuurd want ik moest snachts dit doen:

Alle apps sluiten

De laptop in sleep mode

De laptop 8 uur lang aan de lader houden

Hiermee zou het probleem verholpen worden d.m.v. een firmware update, heb het net gedaan en het lijkt te werken ook al blazen de fans wel luider voor mijn gevoel...

Echt hele slechte service vind ik, dit hadden ze me ook wel via support mogen vertellen. Had de laptop letterlijk 2 dagen.

• yannickvdven
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 16-11 12:34
Ook hier hetzelfde probleem. Begin deze week een nieuwe Pro gekocht en een dag later viel hij bij een percentage van 80% uit. Naar de winkel geweest om hem te ruilen voor een nieuwe, waarbij ik zojuist hetzelfde probleem had. Ik vermoed dat er dus gewoon een fout in de nieuwe modellen zit. Wat raden jullie aan?

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-12 17:00

Geronimous

Moderator Spielerij
yannickvdven schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:18:
Ook hier hetzelfde probleem. Begin deze week een nieuwe Pro gekocht en een dag later viel hij bij een percentage van 80% uit. Naar de winkel geweest om hem te ruilen voor een nieuwe, waarbij ik zojuist hetzelfde probleem had. Ik vermoed dat er dus gewoon een fout in de nieuwe modellen zit. Wat raden jullie aan?
Het zou ook nog zomaar een softwarematig probleem kunnen zijn. Ik zou het in ieder geval kenbaar maken bij Apple...

FT-17 FTW!

• bolleh
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-12 15:25
Op macrumors loopt een topic over dit euvel, het schijnt namelijk vaker voor te komen. Gek genoeg lijkt het altijd gelimiteerd te zijn tot het 13” model met de 1.4ghz / 8gb / 256gb combinatie. Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar er komen een aantal tips naar voren:

- software update naar laatste MacOS
- SMC reset
- MacBook minimaal 8 uur aan de lader hangen, daarna SMC reset

Voor meer info eventjes topic doornemen.
Desondanks zijn er ook mensen die simpelweg ervaren dat de batterij ook na deze acties niet het beloofde aantal uren lijkt te halen en er vanuit gaan dat de batterij eerder het loodje gaat leggen.

Hoe dan ook zijn er MacBooks met productiefste begin 2019 en tweede helft 2019 waar het issue speelt, en verschillende productiecodes, verschillende batterij leveranciers etc. Dus dat is niet bepaald hoopvol. Jammer want deze versie was wat mij betreft een alternatief voor de MBA maar door dit alles pas ik voor de pro en ga ik toch voor de Air.

https://forums.macrumors....ery-issues.2192339/page-9

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 10-12 20:16

AppleFan2007

Lars De Vos

Ik zou zeggen probeer eens de MacBook batterij te kalibreren.
Ik weet niet of het effectief gaat werken maar je weet nooit.

EDIT: verkeerde link, ik zoek de juist link uit

AppleFan2007 wijzigde deze reactie 18-11-2019 18:11 (34%)

 MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 7 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 | PlayStation 4 | Sonos One

• bolleh
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-12 15:25
AppleFan2007 schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:08:
Ik zou zeggen probeer eens de MacBook batterij te kalibreren.
Ik weet niet of het effectief gaat werken maar je weet nooit.

EDIT: verkeerde link, ik zoek de juist link uit
Dat is exact wat ze op macrumors ook bespreken. Echter als jouw laptop telkens op 50% eruit klapt, heb je dan na kalibratie een goed werkende laptop, of eentje met een halve accu capaciteit van hetgeen Apple beloofd?

Het aantal charge cycles loopt bij een aantal mensen daar namelijk erg snel op, en ook de tijd tussen vol geladen en helemaal leeg komt niet in de buurt bij hetgeen Apple beloofd. Dat lijkt erop dat de kalibratie, cms reset etc wel het verschijnsel verhelpen(uitvallen op X%) maar niet de oorzaak.

• dilasaba
  • Laatst online: 12:09
Hi, ik heb ook last van batterijproblemen met mijn Macbook Pro 2019 1.4/8/128 (eind aug gekocht). Volgens Apple-support zijn er geen problemen bekend. Wel heb ik na alle tips van Macrumors er nog steeds last van. Niet zozeer het uitvallen. Wel dat mijn batterijduur slechts 4 uur is en dat mijn batterijpercentage niet klopt. Het is mij niet eerder opgevallen omdat ik de Macbook slechts gebruik voor mijn studie (en op dit moment geen vakken heb). Slecht na het bekijken van een aantal Apple TV+-series viel mij de slechte batterijduur op.

Mijn tip: niet mee blijven klooien, gewoon terug voor garantie.

• AppleFan2007
  • Laatst online: 10-12 20:16

AppleFan2007

Lars De Vos

Hallo, ik heb iets gevonden op het internet over een defecte 13 inch MacBook en moest aan jouw probleem.

https://www.iculture.nl/n...2019-valt-plotseling-uit/

Omschrijft dit jouw probleem dan kan je de stappen in het artikel volgen.

 MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 7 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 | PlayStation 4 | Sonos One

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True