Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:00
Sindskort varen we weer met onze boot. Ik had nog een tv met Digitenne, nu er DVB-T2 is ben ik via KPN verplicht om een extra kastje te nemen. Deze kan ik helaas nergens fatsoenlijk wegwerken.

Thuis kijken we via NLZiet en naar programma's die we op een eigen moment zelf kunnen kijken. Ik heb dit getest via de laptop op de tv en dit werkt super.
Met mijn telefoon een hotspot gemaakt. Helaas kost dit nogal wat data en ik ben op zoek naar een soort prepaid constructie voor een dag onbeperkt data.

Ik schat dat een avondje tv kijken aan boord zo'n 5GB kost. We kijken ook wel eens een film (vanaf een harde schijf) dus we gebruiken het niet altijd.

Nu vond ik iets van T-Mobile: https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels#unlimited maar volgens mij is dat 1 dag onbeperkt data 'maar' 1 GB. Dat is dan net te weinig.
We varen 2 weekenden in de maand, dus voor een hele maand betalen is niet interessant. Ik heb zelf een abo bij Simpel met 2GB aan data.

Hebben jullie nog een gouden tip?

Beste antwoord (via rens-br op 21-08-2019 08:48)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
T-Mobile Prepaid met Unlimited dag/weekendbundel is gewoon unlimited. Alleen in de EU krijg je 1GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Rub147 op 18-08-2019 11:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
T-Mobile Prepaid met Unlimited dag/weekendbundel is gewoon unlimited. Alleen in de EU krijg je 1GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Rub147 op 18-08-2019 11:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:35
Inderdaad T-mobile prepaid dag bundel is gewoon onbeperkt (weekend bundel ook), en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het prima werkt.

Bij Vodafone prepaid heb je ook een dag internet bundel, daar zit wel een limiet op van 10GB per dag, wat waarschijnlijk voor jou ook meer dan zat is.

[ Voor 5% gewijzigd door fl2001 op 18-08-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat klinkt heel goed!
Ik ga zeker even naar die van Vodafone kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Tele2 Unlimited for a Day?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Vodafone is ook 3 euro. Dat zou dan 6 euro per weekend zijn. Zit nog even te kijken want 2x varen in het weekend is 2x 3 euro bij wijze van spreken. Is 12 euro per maand. Tegenwoordig heb je voor 25 euro per maand onbeperkt internet abonnementen dacht ik?
Voordeel is op de momenten dat je het niet gebruikt, je ook niet hoeft te betalen. Bijvoorbeeld wanneer het warm weer is of van november tot april wanneer we niet varen met de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik vind hem niet: https://www.tele2.nl/mobiel/prepaid/plus-bundels/ of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Je kan ook een sim-only maandabo nemen bij Tele2, zeg je dan op tegen die tijd dat het seizoen voorbij is (wel mogelijk aansluitkosten).

Of je neemt T-Mobile prepaid unlimited weekend, kost je 5 euro van vrijdag 17:00 tot zondag 23:59.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Hierzo:
https://www.tele2.nl/mobiel/24-uur-unlimited-data/

Zie wel dat hij inmiddels alleen beschikbaar is voor postpaid. Dan misschien het goedkoopste abonnement bij ze nemen en de booster aanzetten indien nodig. Voor de abbochange van een paar weken terug kon je voor een paar euro 1 GB per maand nemen, die zie ik nu niet zo snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Binnetie schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:17:
Ik schat dat een avondje tv kijken aan boord zo'n 5GB kost. We kijken ook wel eens een film (vanaf een harde schijf) dus we gebruiken het niet altijd.
Ik denk dat je met HD wel op 15 á 20 GB uitkomt voor een avondje TV kijken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Je vaart 2 weekenden per maand, is dus 12 euro per maand en als je de tmobile weekend bundel neemt is het zelfs maar een tientje per maand?

Waarom zou je dan een sim only nemen waar je meer dan het dubbele gaat betalen + aansluitkosten.

De tmobile prepaid weekend bundel is toch ideal voor jou gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Binnetie schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:17:
Sindskort varen we weer met onze boot. Ik had nog een tv met Digitenne, nu er DVB-T2 is ben ik via KPN verplicht om een extra kastje te nemen. Deze kan ik helaas nergens fatsoenlijk wegwerken.

Thuis kijken we via NLZiet en naar programma's die we op een eigen moment zelf kunnen kijken. Ik heb dit getest via de laptop op de tv en dit werkt super.
Met mijn telefoon een hotspot gemaakt. Helaas kost dit nogal wat data en ik ben op zoek naar een soort prepaid constructie voor een dag onbeperkt data.

Nu vond ik iets van T-Mobile: https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels#unlimited maar volgens mij is dat 1 dag onbeperkt data 'maar' 1 GB. Dat is dan net te weinig.
We varen 2 weekenden in de maand, dus voor een hele maand betalen is niet interessant. Ik heb zelf een abo bij Simpel met 2GB aan data.

Hebben jullie nog een gouden tip?
Als je binnen Nederland blijft zou ik sowieso Unl. kopen per maand. waarom €12,- extra uitgeven boven je normale kosten ?

Let wel op wat de Data is binnen EU, buiten Nederland !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
fl2001 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:16:
Je vaart 2 weekenden per maand, is dus 12 euro per maand en als je de tmobile weekend bundel neemt is het zelfs maar een tientje per maand?

Waarom zou je dan een sim only nemen waar je meer dan het dubbele gaat betalen + aansluitkosten.

De tmobile prepaid weekend bundel is toch ideal voor jou gebruik ?
Ik dacht om mijn eigen abonnement dan om te zetten in iets met onbeperkt. Voor als een weekje gaat varen (zoals we nu doen) soms is er ook wel wifi te krijgen. De stream zit zo rond de 5-6Mbit/s.

Kijk ik naar een weekend T-Mobile dan ben je voor een weekend 5 euro kwijt ipv 6. Dus dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ben vandaag langs 3 winkels geweest maar ze verkocht geen simkaarten meer. Bij de vierde (een AH) hadden ze nog 1 T-Mobile kaart meegenomen. Deze heb ik nu in gebruik. Er staat 5 euro beltegoed op (10 euro voor betaald).
Eens kijken of ze nog een opwaardeerdeal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:32
Binnetie schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:35:
Ben vandaag langs 3 winkels geweest maar ze verkocht geen simkaarten meer. Bij de vierde (een AH) hadden ze nog 1 T-Mobile kaart meegenomen. Deze heb ik nu in gebruik. Er staat 5 euro beltegoed op (10 euro voor betaald).
Eens kijken of ze nog een opwaardeerdeal hebben.
Kijk eens op Marktplaats. staat iemand met simkaarten en opwaardeerbonnen van T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tmobile prepaid simkaarten kan je gewoon gratis bestellen via hun eigen site: https://www.t-mobile.nl/gratis-prepaid-simkaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb het eindelijk via de site opgewaardeerd.
Werkt perfect. In een gebied hadden we niet zo'n hoge snelheid maar TV kijken op medium kwaliteit ging prima.
Nu liggen we bij een eilandje en is de snelheid meer dan goed (50Mbit). TV kijken op de hoogste kwaliteit gaat prima, geen enkele buffer.
Heb door het opwaarderen ook meegedaan aan een spel en vandaag kreeg ik een smsje om nog een keer mee te doen. 2x 300MB data erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou dan kun je de reclame voor of na het programma ook bekijken. Mooie winst, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Sorcerer8472

Mens sana?

Afhankelijk van wat voor "normaal" abonnement je hebt kun je ook een extra simkaart erbij nemen. Bij Vodafone kun je dan je gewone bundel gebruiken en bij KPN kun je een los data-only abo nemen en MB's delen vanaf je andere abonnement. Moet die bundel wel groot genoeg zijn natuurlijk. Bij unlimited abo's krijg je geen simkaart meer erbij omdat daar misbruik van gemaakt kan worden.

Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:21:
Afhankelijk van wat voor "normaal" abonnement je hebt kun je ook een extra simkaart erbij nemen. Bij Vodafone kun je dan je gewone bundel gebruiken en bij KPN kun je een los data-only abo nemen en MB's delen vanaf je andere abonnement. Moet die bundel wel groot genoeg zijn natuurlijk. Bij unlimited abo's krijg je geen simkaart meer erbij omdat daar misbruik van gemaakt kan worden.

Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?
Ik heb gekozen voor een T-Mobile prepaid sim en gebruik de onbeperkt internet dagbundel voor 3 euro voor de avonden dat we tv kijken. Zoals nu is het heerlijk weer om buiten bij de boot te zitten. De MB's die ik krijg door mee te doen aan een spelletje gebruiken we overdag (mijn telefoon met duo sim is een hotspot).
De hotspot werkt prima. 1 dag ging er meer dan 12GB doorheen, dan zou de datalimiet van Vodafone niet toereikend zijn geweest.

• Binnetie
Ik heb nog even op marktplaats gekeken, daar worden T-mobile kaarten aangeboden voor 9,50 euro inclusief 20 euro beltegoed: T-Mobile prepaid-simkaarten ad € 9,50 inclusief € 20 tegoed
€ 9,50
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Dat kan interessant zijn, alhoewel ik me afvraag in hoeverre T-Mobile accepteert dat je veel simkaarten op 1 adres hebt geregistreerd.
Pagina: 1