Toon posts:

Wat is de beste Netwerkkaart (100mbit)

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik krijg binnekort een 100mbit aansluiting op mijn kamertje in Utrecht :9~ en nu wil ik een hele goeie netwerkkaart die het uiterste uit mijn verbinding haalt.

Wat raad je aan?

bvd!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51

Adze

CCNP !

een werkende.....

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
3com 3c905 (b of c)
intel pro 100

Verwijderd

3com? Intel? Realtek?

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Opzich kan je gewoon een kaartje voor 30 piek kopen, voldoet best.
Als je echt het beste wilt koop je een 3Com ofzo, die kosten wel een hoop meer, maar trekken geen CPU cycles.

Verwijderd

je kan get zo duur maken als je het maar wilt..
ik zou zelf voor 3com gaan

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een 3com is duur.
Een realtek is slecht.

Een intel 21143 is goed en niet erg duur.
(heet ook wel decchip 21143 of tulip)

Verwijderd

Het bedrijf waar ik werk levert computers aan het Antonius Ziekenhuis, waarbij 3COM
3C-905C kaarten worden geleverd. Ze zullen daar wel niet voor niets voor kiezen, dus ik neem aan dat dit goede kaarten zijn.
Sowieso merken als 3Com en Intel zijn aan te raden!

• Ramon
  • Laatst online: 07:31
Op zondag 29 juli 2001 16:02 schreef Nikel het volgende:
Een 3com is duur.
Een realtek is slecht.
dat is wel een beetje overdreven denk je niet?

ik zou het zo zeggen:

3Com = A merk
realtek = B merk

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

GoT laat zich weer even van zijn slechte kant zien. Wat een verschrikkelijke replys zeg. Ik citeer: "Een realtek is slecht" Waar baseer je dat op?! Die kaarten werken gewoon op de snelheid waarop ze behoren te werken, niks slechts aan. Het installeren van een Realtek kaart duurt misschien langer dan dat van een 3com of een Intel. Daarom kiest dat ziekenhuis er ook voor. Door al die subsidies hoeven zij ook niet op een paar tientjes te kijken.
Daar komt bij dat in de professionele wereld iemand al gauw 70 piek per uur kost als hij een netwerkkaart installeert. Installatietijdwinst is dan dus mooi meegenomen.
Maar voor jou voldoet een kaartje van 30 piek echt wel, gewoon een met een Realtekchip dus. Die trekken iets meer CPU cycles, maar daar merk je niks van. Het installeren duurt misschien iets langer, maar jij kost dan ook geen 70 piek per uur. Dus bespaar je dat geld en koop een Realtek kaart.
Amen.

• Nikel
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 15:50 schreef Cthuga het volgende:
die het uiterste uit mijn verbinding haalt.
En dan durf je een realtek aan te raden? :)

Ik zou eens kijken wat mensen die hun 100mbit echt intensief gebruiken van realtek vinden.

• Nikel
  • Niet online
Als iemand om advies wat betreft een auto zou vragen, waarom zou dan niemand lada aanraden eigenlijk?

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 21-08 15:14
een realtek is helemaal niet slecht!!

• killercow
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

lol, een realtek heeft gewoon altijd gezeik, ik ben echt blij als ik ze normaal uit de doos werkend krijg hoor :)

en nee ik weet hoe je die zooi moet installen, tis voor een deel m'n werk geweest. en ik organiseer lan-party's

je dacht toch niet dat er in mijn servers realtekjes zaten ofzo? ja ik heb er 10 extra voor eventueel backup of mensen die hun eigen realtek zien die overlijden tijdens een lan, (3com en intel gaat gewoon bijna nooit dood :) die dingen gaan jaren mee)

openkat.nl al gezien?

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
AMD PCnetFast
Intel Pro/100+ of B, eigenlijk alles met Intel 82557, 558 of 559 chipset
3com 3c905B/C series e.a.
Digital 2114x series (DEC, Tulip, zitten op
een host van kaarten..SMC, Faralon enz enz)

3coms heb ik zelf tot nu toe de meeste problemen mee gehad, ik heb nl een hardware site waar ik deze kaarten gerefurbished (getest / met garantie, maar wel gebruikt, de kaarten komen uit het bedrijfsleven) verkoop, en ik doe dus veel testen in mn eigen interne netwerkje.

3coms doen hier bijv. enorm moeilijk met @home (haal dan nog geen 16kb/sec ?!), en onder linux ook veel problemen gehad .

De Intel series zijn stabiele snelle kaarten, en de AMD's zijn eveneens zeer stabiel en snel tegen een ietwat gereduceerd prijskaartje.

De Digital series zijn mijn favoriet qua prijs/prestatie, ze zijn spotgoedkoop (in elke winkel is er wel een merk kaartje met een dergelijke chipset te koop..allemaal andere namen alleen), worden door bijna alle besturingssystemen herkend en kosten nagenoeg niets . (fl.30 a fl.50)

Verwijderd

Realtek is ook niet slecht...het is gewoon minder goed als 3Com of Intel ;)

Als je geen gezeik wil hebben en idd het snelste wilt, neem dan geen realtek maar een intel of 3Com...en trouwens wat is nou Fl 150,-? Vind ik geen geld voor een goeie 100mbits verbinding

• Ramon
Op zondag 29 juli 2001 16:43 schreef killercow het volgende:
je dacht toch niet dat er in mijn servers realtekjes zaten ofzo? ja ik heb er 10 extra voor eventueel backup of mensen die hun eigen realtek zien die overlijden tijdens een lan, (3com en intel gaat gewoon bijna nooit dood :) die dingen gaan jaren mee)
Klopt, maar daar betaal je dan ook voor.
Voor mensen die een huis- tuin en keuken netwerk hebben voldoet een realtek uitstekend.

Ik vind eigenlijk niet dat je realtek met 3Com of intel mag vergelijken aangezien de prijs erg verschillend is.

Maar als ik nu geld had... zou ik voor Campzone volgende week ook een 3Com kopen... helaas heb ik dus geen geld (meer ;( )

• Bulldog
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=19] :).

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Mijn *complete* thuisnetwerk bestaat uit goedkope NIC's. Werkt als een trein en installeren was ook zo gebeurd. Nergens last van. Geen conflicten, vastlopers... niets. Ik zou dus gewoon voor een goedkoop kaartje gaan. :)

• Nikel
  • Niet online
Mijn Transtec kaartjes kosten 40 gulden.
Daar zit een dec 21143 op, om dan voor 10 piek minder een realtek te kopen is niet echt een goede keuze zou ik zeggen.

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Heb zelf goede ervaringen met zowel 3com als intel kaartjes. persoonlijk gaat mijn voorkeur lichtelijk naar 3com. Maar realtek is ook niet slecht hoor voor dat geld.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
lol intel's en 3com's zijn heus niet steviger ofzo :) ze gaan hooguit wat langer mee omdat ze beter [ja, dus ook weer duurder] gemaakt zijn.

maar omdat je nog steeds voor 1 3com/intel kaart 3 realtek's kan kopen is het gewoon absurd voor een thuis-gebruiker om zo'n dure aan te schaffen. met de hedendaagse processoren maakt het echt niks meer uit wat je koopt [qua cpu-gebruik] je bent beter af met een realtek dan met een intel/3com+processor van 100,- minder.

mensen die de helft van hun realteks niet ana de geng krijgen doen imho toch wat fout. zoveel zijn er echt niet kapot. de laatste kapotte realtek die ik heb gezien was ook meteen mijn eerste, een 10mbit pci kaartje. die ik gewoon heb ingeruild voor een werkende [wat een beetje winkel wel doet binnen 8 dagen]

ik heb zelf een intel 10/100 kaart[gekregen, absoluut niet zelf gekocht] en een realtek 10/100 kaart. over beiden ben ik erg tevreden. als de intel kapot gaat koop ik gewoon weer een realtek.

je mag van mij best zon dure kaart kopen hoor maar ik denk dat je in je thuis pc weinig van de [voor jou overbodige] functies gaat gebruiken.

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 21-08 15:14
tegenwoordig maakt het bijna niet meer uit of je nu een realtek of een 3com kaart hebt. Een realtek gebruikt wat cpu snelheid dat merkte je vroeger best wel tegenwoordig merk je er niks meer van.

• Nikel
  • Niet online
De maximum doorvoer snelheid van een realtek ligt een stuk lager hoor, als je aan een goed netwerk hangt merk je dat.

• Ramon
Op zondag 29 juli 2001 16:57 schreef Nikel het volgende:
De maximum doorvoer snelheid van een realtek ligt een stuk lager hoor, als je aan een goed netwerk hangt merk je dat.
ja.. :)

maar ik denk niet dat de topicstarter aan een internetwerk hangt met een doorvoersnelheid van 10 MB/s

ofwel?

• Nikel
  • Niet online
Hier op het campusnet van de utwente haal je zulke snelheden wel al een aantal jaar, en in Utrecht zullen ze toch niet eeuwig achterblijven?

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

check de volgende news post es, daar worden verschillende kaarten getest. Denk dat je hier wel wat wijzer van zal worden...

Verwijderd

Mijn server heeft een intel e100b, m'n clients 3com 3c905c...t leuke van dit soort kaarten is dat je ze kunt 'managen'..leuk om mee te spelen :-)

Maar als je verder nix met netwerken ed doet, is zo'n realtek dingetje echt goed genoeg...

ik kan me vergissen, maar volgens mij geeft 3com levenslange garantie op de kaartjes???

• slacksoff
idd die geven levenslange garantie... ook weer zoiets waar je als thuisgebruiker weinig aan zult hebben.

1. je koopt zon ding niet om er vervolgens vanuit te gaan dat ie kapot gaat om dan ene nieuwe te krijgen.

2. als je realtek kapot gaat kan je altijd nog 2-3 nieuwe kopen voordat je ana de prijs van zon 3com komt

3. ALS dat ding kapot gaat is het heel leuk dat je ene nieuwe krijgt maar de kans is groot dat bijna iedereen toch al gigabit netwerken of hoger draait. ben je natuurlijk erg blij met je 100mbit kaartje :P

• Nikel
  • Niet online
Ja, 3com heeft een zekere vorm van levenslange garantie, maar ik geloof dat het behoorlijk lastig is om daar ook daadwerkelijk gebruik van te maken.

Verwijderd

Realtek is zeik , heb ek er hier ook 1 van , werkt op Half Duplex en dan nog maar gammel (1 pc ziet ie , 2e niet, soms geen) . De 2 D-Link kaartjes werken wel perfect .

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Realtek is helemaal niet slecht.. je moet wel de 8139C hebben, de voorafgaande modellen kunnen soms nukkig doen in windows 95 oid, en presteren ook wat minder.
Ik vind zelf SMC9432, Intel Pro/100?? kaartjes en, in iets mindere mate, 3Com 905b/c kaartjes de top-kaarten. Digital en AMD netwerkkaarten schijnen ook sper te zijn, heb ik alleen geen/weinig ervaring mee.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
3COM 3C905C-TX-M is een koningskaart. Ik wil echt niet meer anders. Heb er trouwens een paar gekocht via V&A. http://www.tweakers.net/aanbod/cat/24/?Order=Time

Verwijderd

ik wil er ook nog een aantal van bijkopen en dan koppelen (www.ipmetrics.com). BootROM is ook zeer interessant. WOL is tegenwoordig standaard.

O, voor wi geld teveel heeft zal dit ongeveer de beste 100Mbit netwerkkaart zijn:
http://www.adaptec.com/worldwide/product/proddetail.html?prodkey=ANA-62044&cat=%2fTechnology%2fFast+Ethernet%2fDuraLAN+Network+Interface+Cards

beetje ERG duur...
heeft wel het voordeel tegenover Gigabit kaarten dat je in een 100Mbit netwerk tot 800Mbit/s doorvoer hebt.
(maar dan is de harddisk een beperking...)

• Hutspot
  • Laatst online: 22-08 09:24
3com heeft ook wel eens problemen hoor.

Stop maar 's een 3com in een msi moederbord en ga de netwerkomgeving maar eens verkennen.
Moet je dus een halve minuut wachten he....(sommige 3com kaarten dan he, ik hoor al weer mensen roepen van "bij mij niet hoor")

Dit is dan wel weer op te lossen in het register maar 't probleem is er niet met een realtek kaartje en geeft dus wel aan dat 3com kaarten ook niet heilig zijn.

• 0siris
  • Laatst online: 22-08 17:19
Veel fabrikanten maken netwerkkaartjes gebaseerd op Realtek chipsets. Dus de ene keer heb je dan een redelijk nette kaart (ondanks dat er wat fouten in het hardware design zitten), de andere keer een baggerkaart. een 3com is van wat constantere kwaliteit heb ik de indruk. MAARRR....ik heb laatst enorm gezeik gehad met een 3com kaartje dat ik van Chello kreeg icm een soundlbaster 128 kaartje. MAARR....ik heb al tijden 2 ISA 3com 3c509b kaartjes in mijn servertje, ging prima in Linux, daar waar ik met een Realtek 8139c (100Mbit) ook best wel wat gekloot had. Tis maar wat je wilt. Als een kaart met een Realtek chipset het bij jou gewoon doet, moet je je verder geen zorgen maken. In een test die ik laats zag, hadden ze ook een paar kaartjes met die 8139 chipset van Realtek getest, waarbij sommige kaarten WEL heel netjes performden, en andere NIET. Over die kaarten van Intel hoor ik uitsluitend goede dingen. En over die CPU cycles: uit een test waarover ik las bleek dat zowel de 3coms als de Realteks bij volle belasting alle cpu cycles wegtrokken, dus het verhaal dat alleen goede netwerkkaarten dat NIET doen, is ook niet zo correct.

Conclusie:
Koop gewoon eerst een erg goedkope, kijk of het goed werkt, en als het werkt, niet meer naar omkijken

ach...in een volgend leven lach je er om!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

wat valt er eigenlijk te managen aan die 3com kaarten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie info!

Ik moet wel zegge dat ik een gruwelijk snelle verbinding krijg:
http://www.dsinet.org/?did=611

Daarom zoek ik ook echt een hele goeie kaart.
Intel of 3com dus..

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 29 juli 2001 22:11 schreef Cthuga het volgende:

Intel of 3com dus..
Damn dat wil ik ook :)

Alle proemn in n drek

• slacksoff
Op zondag 29 juli 2001 22:11 schreef Cthuga het volgende:

Intel of 3com dus..
zucht. als je het al weet... waarom vraag je het dan? neem dan zon 3com van 150,- weet je iig zeker dat je goed zit.

Verwijderd

Het beste voor je protemonnee is idd Realtek 8139, en werkt hier tot nu toe (ca 3 jaar) perfect, nooit problemen en goede snelheid.

Suc6
Pagina: 1