Vraag

• rutger465
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-11 13:03
Hey tweakers,

Ik wil een pc met een SSD upgraden en wil de volgende combinatie van onderdelen hiervoor gebruiken:

Moederbord: Asus P9X79E_WS

PCIE->NVME Adapter: https://www.amazon.com/PC...er-Extender/dp/B07KPCGNVG

SSD: Intel 660P 1TB

Mijn vraag is nu of dit moederbord PCIE boot ondersteund, ik heb de documentatie doorgekeken en kom alleen het volgende zinnetje tegen op pagina 3-40:

Boot from PCIe/PCI Expansion Devices [Legacy OpROM first]Allows you to select the type of PCIe/PCI expansion devices that you want to launch.Configuration options: [Legacy OpROM first] [UEFI driver first]

Dit staat in de handleiding: https://dlcdnets.asus.com...&QVL/E8097_P9X79-E_WS.pdf

Waarschijnlijk zal het dus wel kunnen maar ik vond het vrij weinig info om alleen hier op uit te gaan,zie ik nog iets over het hoofd of zou dit gewoon moeten werken?, de PCIE Converter heb ik al, en ik wil het lieftst direct naar een NVME schijf ipv een sata schijf te hoeven kopen. (Er zit nu een 128gb ssd in die een andere bestemming krijgt.

Alle reacties

• ETHART
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 31-10 04:10
Asus heeft in 2016 voor een aantal borden een nvme bios update uitgebracht.

Dit zijn echter alleen ivy-bridge refresh borden volgens mij.

Zo te zien is de E. WS wel een ivy-bridge bord maar heeft het geen bios update uit 2016.

Je kan het beste een modded bios zoeken op internet denk ik.

[Voor 36% gewijzigd door ETHART op 18-08-2019 13:48]

• rutger465
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-11 13:03
Goeie tip, heb hier een link gevonden die een modded bios heeft voor NVME boot:
https://rog.asus.com/foru...ntel-13-1-0-2126-Download

Ga ik van de week ff testen:)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee