Geheugen toevoegen laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:01
Ik wil graag geheugen toevoegen (want 4GB en Windows 10 is meh) aan een laptop en ik zag dat ik bij deze 2 klepjes had in tegenstelling tot mijn voorgaande hp. Achter een zat de harde schijf en ander de andere zag ik onderstaande. Is dit waar ik geheugen kan toevoegen want ik zie geen bestaand geheugen zitten maar het schijnt dat er wel 1 geheugenslot vrij moet zijn.. en waar is dat flapje voor, bescherming?

Het betreft een medion md 60767

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4DDIjGD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ImR8pcx.jpg

Dank!

[ Voor 2% gewijzigd door Microkid op 18-08-2019 09:05 . Reden: foto's gefixt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En wat heb je zelf op Google gevonden? Even zoeken leert dat er volgens Crucial mogelijk 8GB (2x4) of zelfs 16GB (2x8) in past.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Ik had begrepen dat er 1x 4gb in zat en dat er nog ruimte was voor nog 1x 4gb of 1x 8gb dus 8 of 12 gb. Ik zie alleen de bestaande 4gb niet dus vroeg ik me af of dit wel de plaats is waar ik dan extra geheugen moest plaatsen. Ik had inderdaad al onderzoek op internet gedaan maar daar kon ik niet vinden waar het geheugen moet komen. Als ik dan 2x8gb erin zou willen zetten, moet dan de laptop helemaal uit elkaar of is dit gewoon niet mogelijk? En moet hier inderdaad de geheugen uitbreiding in wat ik op de foto laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@arjanvr één 4GB module erbij is zat

zet het type van je laptop in Google en zoek de specs, oa zo zie je welk RAM er nu in zit en koop je 1 module van 4GB erbij. er zit waarschijnlijk 1 module vastgesoldeerd en kun je nu nog 1 module bijsteken.

[ Voor 72% gewijzigd door Hackus op 18-08-2019 10:16 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Flapje is inderdaad bescherming, en blijkbaar zit het originele geheugen elders en is dat niet vervangbaar.

Ik twijfel alleen een beetje of het flapje eruit moet, of dat het over het nieuwe geheugen moet. Ik denk het laatste. Het zit zo te zien vast aan 1 kant en als het mooi past dan zou ik het laten zitten na plaatsen geheugen. Maar het dekseltje is zo te zien kunstof? Maakt dus allemaal niet gek veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Dat flapje zit vast dus die kan ik niet verwijderen. Zal we een (anti-statische) bescherming zijn denk ik.. deksel is inderdaad plastic.. dan kan ik er 4gb of 8gb bij stoppen dus in dat slot.. Denk dat totaal 8gb wel voldoende is want mijn vrouw (haar laptop is het) heeft nu regelmatig dat hij erg traag word in outlook of firefox en soms ook vast loopt en ik vermoed dat dat komt omdat 4gb gewoon te weinig is.. 8 zou dan wel voldoende moeten zijn denk ik..

Dan stop ik het daar in als ik het gekocht heb.. Moest ddr 3 4gb low voltage geheugen zijn heb ik begrepen.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk even in taakbeheer wat je geheugenverbruik is. 8GB totaal is idd genoeg, maar een vastloper van Outlook komt niet doordat je nu maar 4GB hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

arjanvr schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:51:
Dat flapje zit vast dus die kan ik niet verwijderen. Zal we een (anti-statische) bescherming zijn denk ik.. deksel is inderdaad plastic.. dan kan ik er 4gb of 8gb bij stoppen dus in dat slot.. Denk dat totaal 8gb wel voldoende is want mijn vrouw (haar laptop is het) heeft nu regelmatig dat hij erg traag word in outlook of firefox en soms ook vast loopt en ik vermoed dat dat komt omdat 4gb gewoon te weinig is.. 8 zou dan wel voldoende moeten zijn denk ik..

Dan stop ik het daar in als ik het gekocht heb.. Moest ddr 3 4gb low voltage geheugen zijn heb ik begrepen.

Dank
veel ligt aan de snelheid van je cpu, goede wifi en hd(ssd)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1