Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond, Tweakers

Ik zoek een?
GPU, uitsluitend voor 1080p 144Hz gamen, gelieve op hoogste settings. Shooters zoals Rainbow 6, Overwatch en Destiny 2, maar ook RPGs zoals de Witcher 3, Cyberpunk 2077 en Kingdom Come Deliverance. Ook heb ik interesse in de classis WoW die binnenkort uitkomt.

Wat is je budget?
Gelieve onder de 450€, maar indien een kaart van €500 een betere waarde heeft, ben ik zeker bereid om er wat meer voor neer te leggen. Ik ben niet van plan om de komende jaren onderdelen te vervangen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren. Simpelweg op zoek naar het beste resultaat voor de beste prijs.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
R5 3600 CPU met 550W voeding en 16GB RAM.

Hoewel ik mij had neergelegd bij de 490€ 5700 XT Pulse begin ik toch mijn twijfels te krijgen. Ik weet niet of dat bedrag het resultaat waard is (zo'n 60€ meer dan het referentie-model), of dat ik beter voor een €440 GTX 2060 Super of custom 5700 non-XT kan gaan indien ik voor de 1080p 144Hz monitor ga? Een beetje overkill heb ik geen problemen mee, aangezien ik van plan ben dit systeem de komende 5 jaar te gebruiken en ik opkomende AAA titels wel hoop te kunnen spelen.

Ik heb een goed aantal uren besteed aan forums browsen (voornamelijk Reddit) en benchmarks bekijken, echter gaan deze allemaal uit van de USD prijzen, en hier in Europa verschillen de prijzen redelijk wat.

Waar het op neerkomt is dat ik de meeste bang4buck wil hebben in de 1080p 144 Hz max settings omgeving.

Bij voorbaat excuses indien ik op het verkeerde forum zit, of er bepaalde informatie ontbreekt aan mijn post. Dit is mijn Tweakers-ontgroening!

DANK voor uw tijd!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2019 22:41 . Reden: Typfoutje ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De RX5700XT is gewoon sneller dan de RTX2060S. De RX5700 is op prestaties meer te vergelijken met de RTX2060S. Het probleem is dat er op het moment flinke schaarste is voor de RX5700 series. De AIB partners hebben waarschijnlijk kleine hoeveelheden ingevlogen, en dat drijft de prijzen op. De grote leveringen komen namelijk per containerschip en niemand die je echt kan vertellen wanneer die in Europa zullen arriveren. Die Sapphire Pulse zou namelijk omgerekend €430-€440 moeten zijn. Ik zou daarop wachten en als de prijzen eenmaal zijn gezakt, dan wat gaan kopen. De Sapphire Pulse is in ieder geval wel een aanrader. Het lijkt het beste instapmodel te zijn.

Ik zit zelf ook te wachten en te kijken voor een RX5700XT, ook voor 1080P/144Hz. Een betere videokaart voor die resolutie is er niet echt. Je gaat al snel naar overkill als je iets beters koopt. Het is nu eenmaal niet anders dan dat we nog moeten wachten. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:46:
De RX5700XT is gewoon sneller dan de RTX2060S. De RX5700 is op prestaties meer te vergelijken met de RTX2060S. Het probleem is dat er op het moment flinke schaarste is voor de RX5700 series. De AIB partners hebben waarschijnlijk kleine hoeveelheden ingevlogen, en dat drijft de prijzen op. De grote leveringen komen namelijk per containerschip komen en niemand die je echt kan vertellen wanneer die in Europa zullen arriveren. Die Sapphire Pulse zou namelijk omgerekend €430-€440 moeten zijn. Ik zou daarop wachten en als de prijzen eenmaal zijn gezakt, dan wat gaan kopen. De Sapphire Pulse is in ieder geval wel een aanrader. Het lijkt het beste instapmodel te zijn.

Ik zit zelf ook te wachten en te kijken voor een RX5700XT, ook voor 1080P/144Hz. Een betere videokaart voor die resolutie is er niet echt. Je gaat al snel naar overkill als je iets beters koopt. Het is nu eenmaal niet anders dan dat we nog moeten wachten. :)
Geduld is een schone zaak, vrees ik! Nog maar even doorbijten dan; de aanhouder wint. 8)7 8)7 8)7

In ieder geval bedankt voor je gedetailleerde antwoord, Daniël!