Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop 13'' stevige entertainmentlaptop +/- 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-11 20:07
Wat ga je met je laptop doen?
vooral entertainment/browsen/twitch/word docs, maar wel relatief intensief gebruik. Gamen is niet per se nodig. Ik ben ook verschrikkelijk onhandig en een beetje een stevige laptop (metaal of carbon fiber) is geen overbodige luxe. Een beetje redelijke specs zouden handig zijn om er wat langer mee te kunnen doen.

Wat is je budget?
Ongeveer 800 euro, budget kan opgeschroefd worden voor perfecte opties, maar het liefst zo goedkoop mogelijk

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Ik wil wel een 13'' laptop en thin & lite is mooi meegenomen vanwege het mooiere design. Ook gebruik ik hem relatief vaak daadwerkelijk op schoot, dus is gewicht wel een factor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik kwam zelf bij een HP envy 13 uit, en heb deze ook gekocht, maar nu blijk ik het scherm erg irritant te vinden. Er zit enorm veel ruis op witte en grijze 'kleuren', wat volgens mij komt door hun anti-glare (/privacy) coating, maar dat verwijderen is natuurlijk helemaal geen optie. Echte voorkeuren qua merk heb ik niet. In principe klinkt Lenovo ook interessant, maar ik weet niet hoe het scherm daar is en de T-modellen beginnen rond de 1000 euro, waar ik toch als het enigszins mogelijk is rond die 800 wil uitkomen.

Ik zoek dus een 13-14'' laptop die er wat netjes uitziet (geen logge modellen, liefst geen enorme bezels), stevig is, een redelijk scherm heeft en op zich redelijk handzaam. De specs maken niet superveel uit. Het liefst een Ryzen 5 of i5 zodat ie wat jaren mee kan, maar wie weet werkt een i3 ook (het is niet voor zware taken). Ik weet dat het een relatief moeilijke combinatie van eisen voor de prijs is (vooral design/durability), maar dat is dan ook de reden dat ik om tips vraag. De HP envy leek perfect aan te sluiten op mijn wensen, maar hoewel ik kan leven met een matig scherm komt deze over alsof er constant stof op zit, wat me dan weer net teveel is voor zo'n bedrag.

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
welke envy heb je precies

want er is weinig keus in dat segment
en HP is juist het meest aangewzen merk..

ik denk dat je misschien eens wat dieper in zou moeten gaan op de klachten die je nu hebt..

misschien is daar gewoon wat mis mee..met dat model en dient dat te worden opgelost ?

Het klinkt niet echt als iets wat je zou kunnen verwachten.. of wat zo hoort te zijn

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Misschien dat 14 inch meer opties bied dan 13.
Opties die ik kan bedenken onder de 800e
Asus zenbook (metalen behuizing)
Dell latitude bijv 5490(zeer stevig)

In pricewatch zijn meerdere varianten van die modellen te vinden.

Wat je ook kunt doen: kijk op een site zoals Coolblue waar de bouwkwaliteit vermeld wordt ( laag midden of hoog)
Dan weet je welk chassis je wilt. En mogelijk ergens ander goedkoper vinden

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou voor een Lenovo Thinkpad 13s/13/T480(s)/T490(s) of Dell Lat 73xx of de 74xx serie gaan. Dan heb je meer zakelijk gebruik waarbij ook beter toetsenbord aanwezig is, vaak standaard backlit keyboard, voldoende aansluitingen, Lenovo heeft voordeel als je batterij leeg is en je hebt een andere batterij, dan wissel je de batterij om zonder je laptop af te sluiten of op de lader te zetten. Het is duurder qua aanschaf maar onderaan de streep zie je wel de bouwkwaliteit.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-11 20:07
boyette schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 06:06:
welke envy heb je precies

want er is weinig keus in dat segment
en HP is juist het meest aangewzen merk..

ik denk dat je misschien eens wat dieper in zou moeten gaan op de klachten die je nu hebt..

misschien is daar gewoon wat mis mee..met dat model en dient dat te worden opgelost ?

Het klinkt niet echt als iets wat je zou kunnen verwachten.. of wat zo hoort te zijn
Het was de nieuwste Envy 13-aq0610nd die om de een of andere reden ook een 120hz scherm leek te hebben, waar dat niet op de website stond (leuk bijkomend voordeel, maar aangezien HP zelf de specs nog niet eens precies weet is het wat moeilijk opzoeken wat de laptop precies allemaal heeft). Ik heb het bij HP nagevraagd en het enige antwoord wat ze gaven was drivers updaten, wat niet heeft geholpen. Ik weet ook vrij zeker dat het de anti-reflectie a privacy laag is die ze erop hebben gedaan die gewoon niet goed samenwerkt met pixels. Dat is ook de conclusie waar ik op kwam na een tijdje googlen, waar meer mensen (niet per se met de envy) vergelijkbare problemen hebben.
frankyfn126 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:08:
Misschien dat 14 inch meer opties bied dan 13.
Opties die ik kan bedenken onder de 800e
Asus zenbook (metalen behuizing)
Dell latitude bijv 5490(zeer stevig)

In pricewatch zijn meerdere varianten van die modellen te vinden.

Wat je ook kunt doen: kijk op een site zoals Coolblue waar de bouwkwaliteit vermeld wordt ( laag midden of hoog)
Dan weet je welk chassis je wilt. En mogelijk ergens ander goedkoper vinden
Dat van coolblue wist ik niet, dat is inderdaad wel handig. Ik zal de andere twee ook eens bekijken, al ben ik nog altijd (al dan niet onterecht) een beetje huiverig voor Asus, waar de modellen die ik vroeger had al uit elkaar vielen als ik ernaar keek.
itsalex schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:16:
Ik zou voor een Lenovo Thinkpad 13s/13/T480(s)/T490(s) of Dell Lat 73xx of de 74xx serie gaan. Dan heb je meer zakelijk gebruik waarbij ook beter toetsenbord aanwezig is, vaak standaard backlit keyboard, voldoende aansluitingen, Lenovo heeft voordeel als je batterij leeg is en je hebt een andere batterij, dan wissel je de batterij om zonder je laptop af te sluiten of op de lader te zetten. Het is duurder qua aanschaf maar onderaan de streep zie je wel de bouwkwaliteit.
Een T-series Thinkpad zat inderdaad wel in m'n overwegingen, maar het model waar ik naar keek zit rond de 1000 euro. Heeft Lenovo nog steeds vaak kortingsacties en is dat toevallig nu niet, of zijn ze daarmee gestopt?

Allen bedankt voor de antwoorden in ieder geval, ik zal ze aan m'n vergelijking/zoektocht toevoegen.