Beste tweakers,
Laatst was ik in een audiowinkel om wat boekenplankspeakers te luisteren.
Mijn keuze was gevallen op de 606 van B&W. Beste vergelijking zijn de 685 S2 speakers van B&W.
Alleen heb ik geen flauw idee welke stereo versterker of stereo receiver ik moet nemen.
Ook weet ik niet welke subwoofer ik moet nemen. Een pre out voor sub is gewenst.
Ik luister veel muziek en luister mijn muziek nogal luid
Tevens kijk ik redelijk wat films maar een stereo setup is meer dan genoeg.
Mijn vrouw heeft een spotify abonnement en zij zou graag haar muziek ook willen luisteren zonder de tv aan te zetten.
Ik heb zelf ook een ethernet kabel liggen bij de tv, dus zou ik ook graag internet op de versterker/receiver aan willen sluiten.
Vraagjes:
-Zit er in de tv al een DAC? Of is een DAC van een versterker/receiver van betere kwaliteit?
-Zit er verschil in geluid met een versterker of een receiver?
-Welke subwoofer moet ik nemen? Ruimte is iets van 50m2
Ik lees zelf goede verhalen over een Yamaha N-R602, dit is een receiver. Of zijn er ook versterkers met een pre out voor een sub?
Budget is tussen 400 en 800 euro.
Graag lees ik jullie mening en ervaring en wat jullie zelf denken
Laatst was ik in een audiowinkel om wat boekenplankspeakers te luisteren.
Mijn keuze was gevallen op de 606 van B&W. Beste vergelijking zijn de 685 S2 speakers van B&W.
Alleen heb ik geen flauw idee welke stereo versterker of stereo receiver ik moet nemen.
Ook weet ik niet welke subwoofer ik moet nemen. Een pre out voor sub is gewenst.
Ik luister veel muziek en luister mijn muziek nogal luid
Tevens kijk ik redelijk wat films maar een stereo setup is meer dan genoeg.
Mijn vrouw heeft een spotify abonnement en zij zou graag haar muziek ook willen luisteren zonder de tv aan te zetten.
Ik heb zelf ook een ethernet kabel liggen bij de tv, dus zou ik ook graag internet op de versterker/receiver aan willen sluiten.
Vraagjes:
-Zit er in de tv al een DAC? Of is een DAC van een versterker/receiver van betere kwaliteit?
-Zit er verschil in geluid met een versterker of een receiver?
-Welke subwoofer moet ik nemen? Ruimte is iets van 50m2
Ik lees zelf goede verhalen over een Yamaha N-R602, dit is een receiver. Of zijn er ook versterkers met een pre out voor een sub?
Budget is tussen 400 en 800 euro.
Graag lees ik jullie mening en ervaring en wat jullie zelf denken