Welke stereo versterker/receiver met B&W 606 speakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 19:27
Beste tweakers,

Laatst was ik in een audiowinkel om wat boekenplankspeakers te luisteren.
Mijn keuze was gevallen op de 606 van B&W. Beste vergelijking zijn de 685 S2 speakers van B&W.
Alleen heb ik geen flauw idee welke stereo versterker of stereo receiver ik moet nemen.
Ook weet ik niet welke subwoofer ik moet nemen. Een pre out voor sub is gewenst.

Ik luister veel muziek en luister mijn muziek nogal luid
Tevens kijk ik redelijk wat films maar een stereo setup is meer dan genoeg.

Mijn vrouw heeft een spotify abonnement en zij zou graag haar muziek ook willen luisteren zonder de tv aan te zetten.

Ik heb zelf ook een ethernet kabel liggen bij de tv, dus zou ik ook graag internet op de versterker/receiver aan willen sluiten.

Vraagjes:
-Zit er in de tv al een DAC? Of is een DAC van een versterker/receiver van betere kwaliteit?
-Zit er verschil in geluid met een versterker of een receiver?
-Welke subwoofer moet ik nemen? Ruimte is iets van 50m2

Ik lees zelf goede verhalen over een Yamaha N-R602, dit is een receiver. Of zijn er ook versterkers met een pre out voor een sub?

Budget is tussen 400 en 800 euro.

Graag lees ik jullie mening en ervaring en wat jullie zelf denken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat budget voor sub en receiver of alleen voor de receiver?
Either way, verdeel het half/half en dan ben je denk ik mooi bezig. Subwoofer hebben we een heel topic boor, maar oo, die moet je net als je speakers horen.
Receiver: voor een budget van 400 zou ik een home cinem receiver kopen. En in jouw budget maken ze elkaakr vrijwel niks en moet je alleen naar opties kijken die je nuttig acht.
Ik zeg bewust home cinema receiver; daar heb je namelijk ook al standaard spotify, netwerk en een hoop digitale aansluitopties. En stereo zijn die ook prima en in jouw budgetklasse helemaal vergelijkbaar met hun stereobroertjes. Plus als je wilt heb je altijd de optie om uit te breiden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb zelf ook een Yamaha met mijn B&W speakers. Heel tevreden over het geluid.

Je zegt dat een stereo setup voldoende is, waarom zit je dan naar een sub te kijken? Ik mis persoonlijk de sub niet. Ik heb een pricewatch: Yamaha RX-V1071 met 2x B&W 685.

Als je dingen zoals Spotify wil etc. dan kom je niet onder een meerkanaals A/V-receiver uit vrees ik. Dat hoeft niet per se een probleem te zijn; als je voor stereo wil gaan en toch voldoende moderne hebbedingetjes (Spotify, Bluetooth, ...) wil dan kijk je echt al naar een nichemarkt en dat kost geld (als die modellen er al zijn).

[ Voor 33% gewijzigd door Borromini op 17-08-2019 21:53 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:38
Er is ook net een mooie Denon DRA-800h uit en een Marantz NR1200. Vooral die laatste lijkt mij een mooi apparaat. Kan alles wat de Denon doet, maar via de hdmi aansluitingen ook multikanaal audio downmixen naar stereo.

Daarnaast heb je nog alternatieven zoals de Sonos Amp, NAD c338 en wat Yamaha’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fullhouse
Budget is alleen voor de receiver.
Al zou ik graag een 5.1 systeem willen, ik kan geen kabels meer trekken door mijn vloer heen.
Betreft gelijmde pvc vloer. welke pas een paar maanden oud is.
Ook wil ik geen draadloze speakers omdat ik daar slechte ervaringen mee heb.

Ik bedoelde eigenlijk dat ik wel graag een sub erbij wil bij de speakers zelf.
Ik zal de subwoofer thread doorspitten en kijken of ik wat leuks tegenkom.

Wat betreft spotify, het ging meer om het streamen vanuit telefoon/tablet naar de receiver/versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Fullhouse Aankoopadvies doen we in CEA; topic is verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Fullhouse schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:25:
Ook weet ik niet welke subwoofer ik moet nemen. Een pre out voor sub is gewenst.
Vanwaar dat? Als je een versterker vindt die helemaal aan je eisen voldoet en geen Subwoofer Pre Out heeft zou ik hem daarvoor niet laten staan. Met de Front Left en Right Pre Out kom je veelal ook een eind en anders kan je, mits de Subwoofer het ondersteunt, ook High Level aansluiten. En als de receiver geen Pre Out heeft en de subwoofer geen High Level aansluiting heb je altijd nog adapters.
Ik luister veel muziek en luister mijn muziek nogal luid
Wat is luid? Als het echt luid luid is kan je in de problemen komen met de standaard receivers die je kan kopen. Voor het gros van de mensen is het vermogen genoeg maar ik kijk nergens meer van op sinds ik iemand ken die rond de 100-110 dB onder "normaal" volume rekent...
Mijn vrouw heeft een spotify abonnement en zij zou graag haar muziek ook willen luisteren zonder de tv aan te zetten.
Spotify Connect of Bluetooth op de receiver.
Ik heb zelf ook een ethernet kabel liggen bij de tv, dus zou ik ook graag internet op de versterker/receiver aan willen sluiten.
Netwerk is wel redelijk standaard in combinatie met andere specificaties als Spotify (dat is immers een netwerkdienst).
Vraagjes:
-Zit er in de tv al een DAC? Of is een DAC van een versterker/receiver van betere kwaliteit?
Welke TV? In 99,9% van de gevallen zit die er op in de vorm van de hoofdtefoonuitgang. Niet de mooiste om te gebruiken. Als je Rood en Wit RCA Out hebt dan zit er ook een DAC in. Persoonlijk zou ik alles gewoon digitaal naar de receiver sturen. Ben je met één kabel klaar.
-Zit er verschil in geluid met een versterker of een receiver?
Don't go there... Die discussie loopt al jaren en je zal er nooit een antwoord op vinden. Grof gezegd zijn er twee kampen. Het ene kamp hoort verschil en vindt een stereoversterker dan ook beter dan een receiver. Het andere kamp is van mening dat een device in zijn normaal werkende gebied geen verschil mag geven en dat verschillen ook nooit aan zijn getoond in blinde AB/X testen. Deze discussie gaat verder ook over onderwerpen als kabels, bronnen, er cetera. Ga zelf luisteren en beslis, dat is de enige mogelijkheid om hier iets over te zeggen. Hier op GoT loopt al jaren De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products waar dit onderwerp aan bod komt.
-Welke subwoofer moet ik nemen? Ruimte is iets van 50m2
Wel erg brede vraag en zo niet te zeggen. Verder ook eigen keuze of je gepoort of gesloten wilt (en alle varianten daarop met bijvoorbeeld een passieve radiator), Down Fire of Front Fire, etc. Zelfs de kleur kan uitmaken. Lang niet elke subwoofer is in elke kleur te krijgen.
Ik lees zelf goede verhalen over een Yamaha N-R602, dit is een receiver. Of zijn er ook versterkers met een pre out voor een sub?
Zie eerder in mijn post, ik zou me niet te blind staren op die ene uitgang. Maar ja, die zijn er. Er zijn gelukkig meer en meer stereoversterkers die nu ook beschikken over S/PDIF In, HDMI en netwerk. Persoonlijk zou ik gewoon een surround receiver nemen en die instellen op 2.0 of 2.1 gebruik. Volgens mij ben je dan een stuk goedkoper uit maar ik ken het aanbod en de prijzen van stereo-apparatuur met HDMI aansluitingen niet uit mijn hoofd (gelukkig...).

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 18-08-2019 00:27 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 13:48
Je zou deze kunnen overwegen.

Degelijk, neutraal geluid.
pricewatch: Denon AVR-X3500H

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Prima apparaat. Geluid is persoonlijk, ga ik niet over oordelen. Je regelt hem toch in en dan krijg je de instellingen zoals Denon denkt dat het moet; daarna naar eigen smaak instellen. Is bij elke producent zo.

Vwb kabels: kabelgootje achter de gordijnrails aan het plafond zie je ook niks van.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fullhouse
De TV is een LG OLED65C8PLA.

Ik wil de versterker/receiver via een optische kabel aansluiten of misschien met een coaxiaal kabel?

Het is niet erg als spotify niet afgespeeld kan worden via de versterker/receiver.
Ik zou nog altijd chromecast aan kunnen sluiten.

vwb de kabelgoot achter de gordijnrails...
Dit is echt een super idee!

Dan kan ik mijn opties verbreden of specifiek zoeken naar een 5.1 receiver/versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verbinden via optisch/digitaal of HDMI. Ligt verder een beetje aan wat je aansluit over hoe je dat het beste doet. Spotify is tegenwoordig vrij standaard op een home cinema receiver. Stereo receivers durf ik niet te zeggen.

Kabelgoot: wel vastschroeven, geen plakgoot. Beetje warmte van de zon en plakgootjes komen naar beneden. Maar je ziet er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Die heeft zo te zien alleen Headphone Out en geen analoge RCA. Ik zou digitaal aansluiten.
Ik wil de versterker/receiver via een optische kabel aansluiten of misschien met een coaxiaal kabel?
Ik volg het even niet. Eerst vraag je of de TV een DAC heeft en nu wil je sowieso digitaal aansluiten? En waar haal je de digitale coax vandaan als de C8 een optische toslink uitgang heeft? Andere optie zou nog HDMI ARC zijn. Echter werkt HDMI ARC niet altijd zoals gewenst en is HDMI op stereoreceivers pas sinds een paar jaar aanwezig en wordt nu wat meer toegepast. S/PDIF op stereoreceivers zie je al iets langer (al zijn er nog genoeg te vinden met alleen analoge ingangen).

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 18-08-2019 16:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1