Audio streamen vanaf Mediamonkey op PC naar Onkyo TX-8250

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-07-2023
Hallo,

Ik ben op zoek naar de beste manier om mijn muziek die ik via Mediamonkey (Windows pc) afspeel/beheer te streamen naar de versterker Onkyo TX-8250 met ingebouwde chromecast en airplay. Wat er tot nu toe best uitkomt is de app Airfoil waar je diverse geluidsinstellingen hebt. Maar betalen om misschien een evenwaardig free programma te gebruiken wil ik eerst even uitproberen.
Audio-cast ook geprobeerd, maar de geluidskwaliteit valt wat tegen.
Bij Stream what you hear kan ik het geluid van de pc niet dempen of de versterker doet dit ook.
Kan ook via bluethooth, maar is geen degelijke verbinding.
Iemand tips voor een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Optisch kabeltje? De versterker heeft optisch en coax in zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
bouwfraude schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:19:
Optisch kabeltje? De versterker heeft optisch en coax in zo te zien.
Voorkeur gaat naar draadloos, met kabel gaat die op de vloer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
Heb toch eens geprobeerd met optische kabel, maar merk eigenlijk geen verschil in kwaliteit.
Dus eigenlijk zit het probleem dan in mijn geluidskaart vermoed ik.
Eens zien of ik daar verbetering in krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een geluidskaart zeker optisch aangesloten verstuurd alleen de bitjes daar zou niet zoveel variatie in mogen zitten.
Maar geluidskwaliteit zit ook in het bronmateriaal. Hoe is het opgenomen en hoe is het op CD gemasterd. Alles na 1995 is sowieso dubieus vanwege de loudness war maar soms valt het mee.
Wat speel je af, gratis spotify en mp3 met 128 kb klinkt nooit echt geweldig.
Wat voor luidsprekers hangen er aan de versterker? Die hebben invloed, ook de ruimte heeft invloed, is het een beetje gedempt, kleedje op de vloer, stoffen meubels of alles hard en glad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DLNA server op je PC draaien. Chromecast kan die benaderen, kies je daar uit en selecteer je op de GC Kwestie van de DLNA server naar de directories laten pointen waar je bestanden staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
bouwfraude schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:37:
Een geluidskaart zeker optisch aangesloten verstuurd alleen de bitjes daar zou niet zoveel variatie in mogen zitten.
Maar geluidskwaliteit zit ook in het bronmateriaal. Hoe is het opgenomen en hoe is het op CD gemasterd. Alles na 1995 is sowieso dubieus vanwege de loudness war maar soms valt het mee.
Wat speel je af, gratis spotify en mp3 met 128 kb klinkt nooit echt geweldig.
Wat voor luidsprekers hangen er aan de versterker? Die hebben invloed, ook de ruimte heeft invloed, is het een beetje gedempt, kleedje op de vloer, stoffen meubels of alles hard en glad.
Het is een door de jaren heen aangemaakte muziekbibliotheek, geript en gedownload..
De luidsprekers zijn B&W en voldoen zeker als ik bv radio afspeel of cd beluister.
Het valt me gewoon op als ik muziek van de laptop afspeel.
Ook met de optische kabel aangesloten is het niet top.
Ik had nog een conrad usb 7.1 sound box liggen, die er eens tussen geplugd en dat is al beter. Maar zou liever draadloos hebben.
Wat ik ook nog heb is een conceptronic grab'n'go nas server die ik vroeger gebruikte om belangrijke data te backuppen. Om die te gebruiken als musicserver moet ik me nog wat verder verdiepen, dit is nieuwe materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
The Eagle schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:48:
DLNA server op je PC draaien. Chromecast kan die benaderen, kies je daar uit en selecteer je op de GC Kwestie van de DLNA server naar de directories laten pointen waar je bestanden staan.
Zal ik eens proberen, maar heb dan een bedenking:
Als ik afspeel via MediaMonkey kies ik om random af te spelen, of bv degene die al minst afgespeeld zijn eerst.
Ik veronderstel dat ik die optie kwijt ben, vermits ik dan een geheel bestand ga streamen met een vaste volgorde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:57
Zat met hetzelfde probleem, had even gegoogled en heb Tuneblade gevonden, een programmaatje dat de muziek cast in cd kwaliteit. Je kan hem gratis downloaden om even te proberen of het werkt en dan een levenslange licentie kopen voor een tientje. Zo kan je via de pc draadloos al het geluid casten, spotify youtube, website geluid en ook gewoon losse mp3 bestanden. Ik vind hem ideaal

http://www.tuneblade.com

[ Voor 8% gewijzigd door aljooge op 18-08-2019 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
The Eagle schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:48:
Dit is gelukt om de hifi via DLNA het bestand te benaderen, en de muziekkwaliteit is zeer goed :-)
Echter neemt de versterker een volgorde van afspelen die ik niet wens.
Hoe ik ze in het bestand zelf sorteer wordt bij het afspelen genegeerd.
En dat vond ik net zo fijn aan MediaMonkey :/

[ Voor 3% gewijzigd door R3G op 21-08-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
aljooge schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:34:
Zat met hetzelfde probleem, had even gegoogled en heb Tuneblade gevonden, een programmaatje dat de muziek cast in cd kwaliteit. Je kan hem gratis downloaden om even te proberen of het werkt en dan een levenslange licentie kopen voor een tientje. Zo kan je via de pc draadloos al het geluid casten, spotify youtube, website geluid en ook gewoon losse mp3 bestanden. Ik vind hem ideaal

http://www.tuneblade.com
Is ook niet slecht en zeer gebruiksvriendelijk!
Maar via DNLA is bij mij betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3G
Voor mij is dit opgelost, heb nog een andere vraag maar die ga ik in een ander topic stellen.
Allen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1