Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Huawei E5577Cs-321 mobiele WiFi hotspot (ook wel MiFi genoemd)

Afbeeldingslocatie: https://www02.cp-static.com/objects/multimedia/d/de6/1350964937_1881806215_wireless-routers-huawei-e5577cs-321-e5577cs-321-w.jpg

Bij Albert Heijn winkel te koop voor slechts €15,00!

https://www.ah.nl/product...i407276/huawei-mifi-e557s

Normaal gesproken gaan deze voor rond de € 85 en €100 (zie coolblue) dus ik toen ik ze in de winkel zag liggen dacht ik dat dit een foutje was. Maar ik kreeg hem zojuist gewoon mee voor €15. En er zit ook nog een AH Mobiel simkaart bij met €5 tegoed.

Ik heb mijn eigen Vodafone simkaart erin gedaan om te checken of er een simlock op zat en dat is niet het geval.

Een mobiele hotspot is ideaal als je buiten de EU op vakantie gaat en een lokale sim wil kopen met een grote databundel. Je kunt deze dan makkelijk delen met je reisgenoten (maximaal 10 WiFi verbindingen) en je blijft ook gewoon bereikbaar op je eigen Nederlandse nummer. Het WiFi bereik is een dikke 25 meter als je vrij zicht hebt.

Nog wel een configuratie tip: standaard staat WiFi op 2,4 GHz ingesteld met 20MHz kanaalbreedte. Als je dit wijzigt naar 5GHz met automatische kanaalbreedte haal je veel hogere downloadsnelheden. Het theoretisch maximum dat je via een 4G verbinding kunt behalen is met dit apparaat 150Mbps. Ik heb tijdens een speedtest net rond de 100Mbps gehaald in een Vodafone gebied met goede dekking.

Opladen kun je met het meegeleverde micro-USB kabeltje.

Voor specificaties zie: https://www.mifi-hotspot....-mifi-router-150-mbps-wit

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 17-08-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

robertwebbe schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:59:
Welke Tweaker kan in het voorraad systeem kijken? ;)
Regio 073 ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
robertwebbe schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:59:

[Afbeelding]

Bij Albert Heijn winkel te koop voor slechts €15,00!

https://www.ah.nl/product...i407276/huawei-mifi-e557s

Normaal gesproken gaan deze voor rond de € 85 en €100 (zie coolblue) dus ik toen ik ze in de winkel zag liggen dacht ik dat dit een foutje was. Maar ik kreeg hem zojuist gewoon mee voor €15. En er zit ook nog een AH Mobiel simkaart bij met €5 tegoed.

Ik heb mijn eigen Vodafone simkaart erin gedaan om te checken of er een simlock op zat en dat is niet het geval.

Een mobiele hotspot is ideaal als je buiten de EU op vakantie gaat en een lokale sim wil kopen met een grote databundel. Je kunt deze dan makkelijk delen met je reisgenoten (maximaal 10 WiFi verbindingen) en je blijft ook gewoon bereikbaar op je eigen Nederlandse nummer. Het WiFi bereik is een dikke 25 meter als je vrij zicht hebt.

Nog wel een configuratie tip: standaard staat WiFi op 2,4 GHz ingesteld met 20MHz kanaalbreedte. Als je dit wijzigt naar 5GHz met automatische kanaalbreedte haal je veel hogere downloadsnelheden. Het theoretisch maximum dat je via een 4G verbinding kunt behalen is met dit apparaat 150Mbps. Ik heb tijdens een speedtest net rond de 100Mbps gehaald in een Vodafone gebied met goede dekking.

Opladen kun je met het meegeleverde micro-USB kabeltje.

Voor specificaties zie: https://www.mifi-hotspot....-mifi-router-150-mbps-wit
Zometeen gelijk kijken! Thanks.
Edit: helaas niks. Ook niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:35
Beperkte aanbieding. 3 AH's geweest in de regio Utrecht. Helaas nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 08:06
Welke als ik het vragen mag? Hoef ik daar morgen in ieder geval niet te kijken :)
new_guy schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:10:
Beperkte aanbieding. 3 AH's geweest in de regio Utrecht. Helaas nergens te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
offtopic:
Als je wat meer wilt betalen ook te koop bij @ robertwebbe lijkt het: V&A aangeboden: Huawei E5577s-321 4G WiFi router

Waar in de winkel lag hij in de winkels waar jullie ze kochten? Bij dit soort artikel weet ik echt niet waar mijn Albert Heijn het zou verstoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
Volgens de AH app nergens in de buurt te koop geweest.
Klopt de app dan niet of is dat echt zo?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
In Culemborg niks en ze konden niks zeggen over voorraad bij andere filialen dichtbij. @TerrorSource Dit soort artikelen liggen over het algemeen in de vitrine bij de servicebalie. Bij twijfel de servicemedewerker even vragen naar artikelnummer 852820.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:10
Is dit zoveel beter/makkelijker dan de hotspot via de tel. aanzetten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik gebruik een oude (toevallig ook Huawei - G620S) smartphone als MiFi. Werkt uitstekend. Nog veel luxer met zo'n groot scherm en hij gaat ook beduidend langer mee dan de 4-6 uur die dit ding meegaat. Ik heb hem met Tasker zo geconfigureerd dat de hotspot (en mobiele data) automatisch aangaat als ik hem van de lader haal en weer uitgaat als ik hem weer aan de lader leg. Met case voor wat extra bescherming.

Ik zie zo gauw geen afmetingen of gewicht van dit ding. Ik vermoed dat hij wel iets kleiner zal zijn maar echt moeite om deze telefoon kwijt te kunnen heb ik niet.

Aangezien de meesten hier er waarschijnlijk niet in zullen slagen dit apparaatje te bemachtigen is een oude smartphone die je nog hebt liggen wellicht een bruikbaar alternatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
nvm link staat er al...

[ Voor 80% gewijzigd door rikadoo op 18-08-2019 11:01 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zullen we het hier weer gaan hebben over de aanbieding? Inhoudelijke discussie over deze MiFi en alternatieven mag in een (nieuw) topic in Wearables, Accessoires en Overige.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
Liggen die dingen achter de balie waar je ook sigaretten moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

xares schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:13:
Liggen die dingen achter de balie waar je ook sigaretten moet halen?
Ja. Tenminste, daar zag ik ze een paar maanden terug bij de AH in Leiderdorp (Winkelhof) wel liggen (toen ook al voor die prijs).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
TerrorSource schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:02:
Volgens de AH app nergens in de buurt te koop geweest.
Klopt de app dan niet of is dat echt zo?
Hoe kan je dat zien in de Ah app? Krijg t niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:25
xares schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Hoe kan je dat zien in de Ah app? Krijg t niet voor elkaar.
Toevoegen aan je boodschappen lijst, en dan voorkeurswinkel aangeven. Dan staat hij (waarschijnlijk) onderaan je lijst als "Niet verkrijgbaar in deze winkel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou... dan is hij zo goed als nergens verkrijgbaar in mijn omgeven. Handig om te weten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
En het voordeel van zo'n ding in vergelijking met de hotspot functie op je (android) telefoon is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

idef1x schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:38:
En het voordeel van zo'n ding in vergelijking met de hotspot functie op je (android) telefoon is?
Sommige mensen hebben geen slot voor een 2e sim, of geen zin om na een halve dag hotspotje te spelen met een lege accu te zitten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kan het ding helemaal niet vinden in de AH app. Issie eruit of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:49:
Ik kan het ding helemaal niet vinden in de AH app. Issie eruit of wat?
Via de app zelf niet vindbaar, maar als je hem via site aan je mandje toevoegt kun je hem daarna wel zien in de app en per winkel kijken of er voorraad is. Lijkt vooralsnog een product te zijn dat nergens leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Het voordeel van zo'n 4G hotspot heb je bijvoorbeeld als je buiten de EU op vakantie gaat. Als je je eigen abonnement gebruikt voor mobiel internet zit je aan hoge roamingkosten. Vroeger kocht ik dan een lokale simkaart en deed ik die in mijn toestel. Op die manier had ik een flinke bundel tegen lokale tarieven. Maar het is toch fijner als je je eigen simkaart in je toestel hebt, dan blijf je ook bereikbaar.

En zo'n mifi kan ook 10 verbindingen aan, je kunt de databundel dan ook direct gebruiken voor je andere wifi apparaten zoals je tablet, laptop of de toestellen van je reisgenoten. In combinatie met een powerbank heb je dan de hele dag goedkoop mobiel internet.

Blijkbaar had AH deze aanbieding al een tijdje en was het niemand eerder opgevallen. Het zullen nu wel de laatste apparaatjes zijn die er hier en daar nog te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik was nieuwsgierig hoe dit apparaatje zich verhoudt tot het momenteel door mij gebruikte alternatief, een oude smartphone. Ik heb even een PDFje met specificaties opgezocht en daaruit blijkt dat het ding wel in de lengte en breedte wat kleiner is maar ook twee maal zo dik. Mijn telefoon is 87ml in volume en dit ding 97ml.

In afwijking van wat bij AH als gebruiksduur wordt opgegeven staat er in die PDF maximaal 12 uur (afhankelijk van het netwerk). De accu is 3000mAh en die van mijn smartphoneMiFi 2000mah. Ik denk dat ik de 10 uur wel haal.

Het zou voor die prijs best een leuk ding zijn... als ie ergens te koop zou zijn. Ik heb een aantal winkels gebeld maar geen enkele heeft hem, en heeft hem ook nooit gehad. Ik vermoed dat het ding maar in een paar winkels is gelegd. Ketens hebben wel specifieke winkels waar restanten naartoe gaan. Waarschijnlijk winkels met een hoge omzetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik heb gisteren bij de Albert Heijn XL in Arnhem gekocht, daar hebben ze altijd veel van die elektronica aanbiedingen. Inmiddels is er geen voorraad meer.

Bij de kleine AH hier om de hoek hadden ze er wel nog eentje op voorraad staan maar die was nergens te vinden bij de servicebalie. Ik ben nog even weten kijken in bak met opruimingen maar kon hem daar ook niet in vinden. Mogelijk gepikt dan.

[ Voor 44% gewijzigd door robertwebbe op 18-08-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Ik ben vanmorgen naar de lokale AH geweest, maar daar hadden ze hem niet (ook nooit gehad trouwens). Ze adviseerden wel om even de landelijke klantenservice te bellen. Dat heb ik gedaan maar ze hebben daar geen actuele voorraad administratie omdat het artikel uit het assortiment is. Ze kunnen je hooguit vertellen waar hij een paar weken geleden nog was. Ik weet nu dat hij twee weken geleden nog bij twee filialen in de omgeving was, die er ieder twee hadden. Ze waren alle vier al weg toen ik die filialen belde.

Het heeft dus geen zin om de klantenservice te bellen want die weten het niet. De beste kans heb je om een of meer filialen in de omgeving te bellen, vooral de filialen die deel uitmaken van de landelijke AH-keten en die geen franchiser zijn. Die laatsten hebben meer vrijheden qua assortiment, het is niet gezegd dat artikelen die op de AH website staan altijd overal in ieder filiaal te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
robertwebbe schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:30:
Ik heb gisteren bij de Albert Heijn XL in Arnhem gekocht, daar hebben ze altijd veel van die elektronica aanbiedingen. Inmiddels is er geen voorraad meer.

Bij de kleine AH hier om de hoek hadden ze er wel nog eentje op voorraad staan maar die was nergens te vinden bij de servicebalie. Ik ben nog even weten kijken in bak met opruimingen maar kon hem daar ook niet in vinden. Mogelijk gepikt dan.
Hoe zien jullie die voorraad? In de app kan ik dat nergens ontdekken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

*knip* Melden dat je er eentje (tweedehands) bij een andere tweaker hebt besteld is geen nuttige toevoeging aan het topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 22-08-2019 17:18 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Pagina: 1