Bottleneck X4 860K & GTX 970

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 22:07
Mede-Tweakers!

Even een vraag die misschien lastig te beantwoorden is, maar wil het toch vragen. Reeds heb ik mijn GPU vervangen en mijn vrouwtje die heeft nu dus mijn oude GPU (GTX 970) overgenomen. Haar vorige GPU was een R9 270 van Sapphire erin zitten. Nu heeft ze een Athlon X4 860K als CPU met als base clock 3.7. Deze heb ik inmiddels naar 4.2 gebracht (Screenshot hieronder stond ie nog op 4.0 om een steady clock te vinden). Nu vraga ik mij af hoe erg de bottleneck is aangezien de CPU wat harder moet werken om de GTX 970 bij te houden. Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen hierbij.

[Foto uit HWinfo]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NU5L6bz.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk van de game bottleneckt deze CPU de GTX 970 redelijk. Als je voor 60hz gaat is het over het algemeen nog goed te doen, maar games als The Division of GTA V schalen goed met veel threads en cores en een quad-core met zwakke single core performance gaat in deze games de prestaties een beetje terughouden. Je kunt het meten door CPU gebruik t.o.v. GPU gebruik tijdens gameplay in de gaten te houden. Als de CPU naar 100% spiked en je GPU minder belast word weet je dat je in die situatie een upgrade nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@w00tstok Wat verwacht je van een X4 860k ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 22:07
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:44:
Afhankelijk van de game bottleneckt deze CPU de GTX 970 redelijk. Als je voor 60hz gaat is het over het algemeen nog goed te doen, maar games als The Division of GTA V schalen goed met veel threads en cores en een quad-core met zakke single core performance gaat in deze games de prestaties een beetje terughouden. Je kunt het meten door CPU gebruik t.o.v. GPU gebruik tijdens gameplay in de gaten te houden. Als de CPU naar 100% spiked en je GPU minder belast word weet je dat je in die situatie een upgrade nodig hebt.
Thanks, zelf niet aan gedacht. Heb zelf wel Unigine Heaven Benchmark gedraaid, puur om te checken of de temps niet te hoog werden (~75C na 3 uur de benchmark te laten loopen). Gemiddeld kwam het op 50-60 frames uit op Ultra, wat mij nog best verbaaste. Ik heb een log van de bench uit HWinfo dacht ik, zal die even nakijken. Nogmaals bedankt!
Geen idee of je cynisch probeert te zijn of dat dit een serieuze vraag is, maar ik heb dit beestje destijds (2015) gemaakt puur zodat mn vrouwtje mee kon gamen. Nu is dat inmiddels op een lager pitje, maar met Borderlands 3 om de hoek begint het weer te kriebelen bij haar, dus wil en hoop ik nog het maximale uit haar PC te krijgen op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@w00tstok Het is niet veel soeps, terwijl je GTX970 nog redelijk meekomt op 1080p. een i5-2500 uit 2011 is al krachtiger. ik zou kijken voor een upgrade setje. evt 2e hands (OC is ook niet altijd een resultaat voor meer fps)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
misschien voor weinig geld een ryzen 1ste of second gen te kopen?
Pagina: 1