Toon posts:

Stroom aftappen van Wake-On-Lan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel volt krijgt zo'n WOL ding op je mobo? Ik wil een 5 of 12v lamp hierop aansluiten, zodat die ook aan kan als m'n comp uit is.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
strak ideetje!
het ligt aan je voeding, met je even kijken hoeveel amps hij kan levern op de 5VSB lijn. zoiets kun je dan ook uit je WOL header trekken.

Vergeet niet, je kunt alleen 5V gebruiken, als je PC uit staat is 12V unavailable.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is idd 5 volt, en volgens de specs moet ie 800mA kunnen trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.. ik zal zo ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog een 5v TL balkje vinden.. fietslampjes geven zo weinig licht.. op de fiets valt dat wel mee maar in je comp is et niks. :( Heh

• Nikel
  • Niet online
Pas wel op dat je geen al te grote stroom trekt met je lamp want dat zal je mobo niet leuk vinden.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat je ook kan doen: die VSB-spanning gewoon van de draden in de voedingskabel halen. Het WOL-headertje is bijzonder klein, en als je hem per ongeluk overbelast loop je risico's met je dure moederbord.
Door die spanning direct van je voedingskabel te trekken, voorkom je dat. :)

• Nikel
  • Niet online
Ja duh :) .

Kom ik met mn stomme over-belast-je-mobo-niet opmerking :) .

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
wat dacht je van een licht 5V relaisje ??

dan kun je daarmee veel meer schakelen.

Je zoe die 5V relais zelfs een iets dikkere relais kunnen laten schakelen, welke op zijn beurd 220V schalelt !! :)

Verwijderd

Je hebt ook 5 volt relais die 220 Volt die zo 6 Amp kan trekken en zwaarder. Struin maar eens rond op de conrad site.
Pagina: 1