Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Vraag
Alle reacties
Ik zou zelf altijd voor een goede 5.1 of 7.1 set gaan als het kon, maar ik ben jij niet.
Wil je kwalitatief beter spul dan denk ik dat je bij Denon een redelijke kans maakt. HEOS bar en twee wireless Heos speakers. Sub zou ik even mee wachten en eerst zonder doen. Mijn zwager heeft het spul staan en ik was onder de indruk van hoe laag het al zonder sub gaat. Zit qua kosten redelijk rond je budget.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
5.1 = links naast tv 1 speaker; voor de tv soundbar; rechts naast tv 1 speaker en 2x speaker achter en dan optionele sub, toch?
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
je budget is 1000 euro, koop je een versterker voor 300 heb je nog 700 euro die je aan veel betere boxen kan uitgeven. Heb je over een jaar weer wat geld dan kan je mits je versterker dit ondersteund, er altijd nog een paar losse boxen bijkopen. Uiteindelijk zal dit veel mooier klinken dan die kant en klare home cinema setjes..Christiaan.. schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:22:
Met een goede 5.1 investeer je toch in 5 goede luidsprekers?
Dat zijn reviews op Coolblue. Nofi, maar dat zijn niet per definitie de mensen die verstand hebben van hoe iets zou kunnen of moeten klinken...Christiaan.. schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:40:
Nog ff aan het googlen geweest en homecinemacenter is behoorlijk enthousiast over de LG sk10y. Die anderhalve meter lengte past prima onder mijn tv; ruimte genoeg. Denk dat die met de 2 rearspeakers (mediamarkt) naar mijn maatstaven prima geluid gaat produceren.
5.1 betekent voor een links, center (en dus geen soundbar, das iets heel anders), rechts, achter links en rechts, en een sub. Die sub kan optioneel zijn afhankelijk van of je laag mist of niet. Het is echter altijd een goede toevoeging.
Voor 1000 euro kun jij best iets neerzetten dat rondjes rent om een willekeurige soundbar plus rears. Je moet alleen gaan luisteren en je fatsoenlijk willen laten voorlichten.
[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 17-08-2019 20:13 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die review bedoelde ik. Een echte en geen tevreden gebruiker review...
Ik denk van niet. Je ruilt soundbar A in tegen soundbar B. Dat zijn sowieso niet de meest ideale systemen wat betreft geluidskwaliteit. Wat betreft gebruiksgemak in de vorm van een app, staat er niets boven Sonos dus zul je er op achteruitgaan.
Onder aan de streep zie ik persoonlijk geen heil in een wisseling als deze omdat de investering niets extra’s brengt.
Dit inderdaad, tenzij je naar een full 5.1 setup met echte speakers enz gaat dan win je er wat op.S1NN3D schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:20:
[...]
Ik denk van niet. Je ruilt soundbar A in tegen soundbar B. Dat zijn sowieso niet de meest ideale systemen wat betreft geluidskwaliteit. Wat betreft gebruiksgemak in de vorm van een app, staat er niets boven Sonos dus zul je er op achteruitgaan.
Onder aan de streep zie ik persoonlijk geen heil in een wisseling als deze omdat de investering niets extra’s brengt.
Dat is een understatement. Met high end speakers win je er heel veel op.Mektheb schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:21:
[...]
Dit inderdaad, tenzij je naar een full 5.1 setup met echte speakers enz gaat dan win je er wat op.
Dat wil hij dus niet.aljooge schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 00:47:
[...]
Dat is een understatement. Met high end speakers win je er heel veel op.
Wat mis je nu precies? Ik denk niet dat je er met een andere soundbar in deze prijscategorie er echt op vooruit gaat, zoals al geopperd
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:28 ]
Mocht iemand een suggestie hebben om een goede filmervaring te beleven én Spotify kunnen luisteren dan houdt ik mij aanbevolen.
Veel moderne receivers hebben gewoon een Spotify integratie. Denk en kijk is naar een Denon x1500h. Een prima receiver met alles erop en eraan en dus ook Spotify..Christiaan.. schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 07:03:
Ok, helder. Dank voor de adviezen zover. Ik ga verder dubben, maar voorlopig laat ik de Sonos nog ff staan.
Mocht iemand een suggestie hebben om een goede filmervaring te beleven én Spotify kunnen luisteren dan houdt ik mij aanbevolen.
Het beste ga je vervolgens zelf in een audio hifi shop luisteren naar speakers die je mooi vindt(klinken) . Je kunt het beste kijken naar het formaat van boekenplank speakers of groter. Sla het liefste de kleine satteliet melkpakjes over.
Als je het jezelf helemaal makkelijk wilt maken kun je nog complete 5.1 set aanschaffen zoals hieronder. Maar luisteren in een goede shop is nog altijd het beste advies.
https://www.teufelaudio.n...By6d_oGsWwBBoCeN4QAvD_BwE
Hou de website van teufel goed in de gaten. Deze set gaat vaak voor 799 weg in een actie.
Nogmaals, wat mis je in je Sonos? Dat helpt met het geven van advies..Christiaan.. schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 07:03:
Ok, helder. Dank voor de adviezen zover. Ik ga verder dubben, maar voorlopig laat ik de Sonos nog ff staan.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Qua ruimte zal het prima kunnen, de woonkamer is 5,5 bij 6 ongeveer en ik zit een meter of 5 bij mijn tv vandaan. Ik heb dus geen ruimte achter de bank; de speakers hangen ernaast.
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp.html
[ Voor 12% gewijzigd door Mereco op 20-08-2019 20:58 ]
Bose Soundbar 500: +/- €450 (pricewatch: Bose Soundbar 500)
(afstandsbediening, hdmi, wifi, ,bluetooth, airplay, spotify, tune-in, Google assisitant, een eigen bose music app...)
Bose Surround speakers: +/- €300 (pricewatch: Bose Surround Speakers (Zwart)) deze zijn draadloos
Voor €750 is ook de soundbar 700 te koop, hierbij wordt een universele afstandsbediening geleverd zodat je voor de bediening niet vasthangt aan je telefoon.
Optioneel zijn er ook 2 basmodules verkrijgbaar.
Deze set heb ik zelf nog niet gehoord, maar ik weet uit ervaring dat een film kijken op een Bose-systeem altijd een beleving is (puur voor muziek ben ik er geen liefhebber van).
Het voordeel van Bose is dat hun spul plug en play is, en eenvoudig in gebruik. Thuis heb ik een losse versterker met KEF 5.1 set en een logitech harmony, maar moet telkens de babysit komt 5 minuten opleiding geven om de TV te kunnen bedienen...
Daarnaast heb ik een soundtouch 10 als alternatief voor een sonos in de keuken en dit werkt perfect, ook de app is overzichtelijk (hoewel ik deze zelden nodig heb dankzij de 6 preset knoppen op de speaker en afstandsbediening)