Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenf
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-08-2019
Mijn vraag
Ik wilde mijn 'kleine' Kingston SSD in mijn HP laptop vervangen door de Samsung EVO860 1TB ssd. Helaas, wat ik ook probeer, de laptop ziet de ssd niet. De software is via een dock netjes gekloond op de Samsung maar heeft wel andere schijfletters gekregen. Die kan ik niet veranderen. Hoe krijg ik die Samsung aan de praat? Ik kan in het bios ook de opstartvolgorde veranderen maar een externe USB hd wordt op 1 of andere manier ook niet herkend. Terwijl dat ook een kloon is van de oude ssd. Ik word er een beetje gek van nu....

Relevante software en hardware die ik gebruik
W10 laatste upfdate

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie boven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon opnieuw W10 er op zetten. back-up nadien terugzetten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:45
Hé?
De laptop ziet de Samsung niet maar je weet wel dat de schijfletters zijn veranderd? Dat snap ik niet.

De gekloonde Samsung SSD moet je wel in de laptop hebben zitten wil je proberen ervan op te starten.
Bij opstartmoeilijkheden met een gecloonde SSD moet je Windows 10 herstelconsole gebruiken met de optie "Opstartherstel" en in elk geval de laptop een aantal keren helemaal uit hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenf
Heb intussen dus de ssd wel zichtbaar maar de laptop start er niet mee op. Ik ga de opstart-tip nog even uitproberen morgen. En een vriend van ons heeft het binnen no-time voor elkaar op zijn laptop......
W10 er opnieuw op daar wacht ik nog maar even mee. Morgen weer een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:45
Als Windows crashed bij opstarten en een blauw scherm geeft, moet je je laptop vanzelf een paar keer opnieuw laten opstarten, dan start de herstelconsole automatisch. Even door de menu's heen zonder iets op te starten en dan bij uitgebreide opties of iets dergelijks kiezen voor opstartherstel. Dat voer je uit en dan start Windows weer normaal op.
Als je de herstelconsole niet krijgt, moet je met een Windows 10 installatiemedium (dus een installatie-DVD of USBstick) kiezen voor opstartherstel en dan de bestaande Windows op de geclonede disk herstellen. Vandaar verder zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

Speedmaster

Make my day...

Hoe heb je de clone gemaakt, Samsung heeft daar perfect werkende eigen software voor die alle partities meenemen. Kijk even op de support side naar Samsung Magician.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenf
Om te beginnen : ik heb het uiteindelijk voor elkaar. Niet met de eigen Samsung software want die gaf alleen aan dat er (na 99% van het clone-proces voltooit te hebben....) fouten waren met de bron-ssd. Na checkdisk gedraaid te hebben werden geen fouten gevonden. Via EaseUS Partition Master getracht te clonen : zelfde foutmeldingen. Uiteindelijk mbv een dock met ingebouwde clone-optie de bron-ssd naar de Samsung gecloned en in de laptop geplaatst.Eerst weer een foutmelding mbt het opstarten waarna de laptop vanzelf heropstartte. En zie....het werkte. Dus 'ff klonen en ssd omzetten' was toch nog een hele klus. Met dank voor het meedenken en de gegeven suggesties/oplossingen.
Pagina: 1