PC Komt niet goed uit slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedsond
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-05-2024
Sinds mijn nieuwe PC build, wil mijn PC maar niet goed uit de slaapstand komen en ik heb geen idee hoe het komt. Ik heb al verschillende power instellingen geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

Wat gebeurt er?

Als mijn PC in slaap valt, gaan alle lampen uit van de kast/videokaart/keyboard/muis en de monitor. Als ik hem dan weer wakker maak, gaan de lampen in de kast allemaal gewoon aan, maar mijn monitor, keyboard en muis blijven in de slaapstand hangen. Een druk op de reset knop is dan nodig om de boel te herstarten.

Ik heb:

Asus Rog Strix X470-F gaming moederbord
Corsair RX750 voeding
AMD Ryzen 3700x Processor
Asus Rog Strix RTX2070
32GB Corsair ram

Ik heb al de Ryzen Power Plans geprobeerd en die van Windows ook. ook handmatig dingen geprobeerd in te stellen daar.

Mijn vrouw heeft dezelfde build, maar dit probleem niet. 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als je powercf -energy op de opdrachtregel als beheerder draait geeft die misschien wat aanwijzingen. Klik met de rechtermuis op Opdrachtprompt en kies "Als administrator uitvoeren". Open na het uitvoeren van de opdracht het aangegeven html bestand en zoek naar fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:10
/offtopic *knip* plaats die flauwe grap dan niet als je het zelf al off topic vindt (en dat is het)

[ Voor 68% gewijzigd door br00ky op 18-08-2019 07:45 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je de BIOS al bijgewerkt naar de laatste versie? Ondanks dat je vrouw dezelfde build heeft, kunnen de BIOS versies wel verschillen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedsond
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb de powercfg -energy gedaan, daarin kreeg ik 22 errors over:

USB Suspend:USB Device not Entering Selective Suspend

en

Platform Power Management Capabilities:ACPI _PSS Object Failed Validation

Dus ik heb toen geprobeerd mijn bios te updaten. (ik dacht dat ik de nieuwste had, maar dat bleek al 2 weken niet meer zo te zijn)

Dat heeft gewerkt (vooralsnog). 3 keer getest en elke keer kwam hij netjes uit zijn slaapstand.

Dankjullie voor de geboden oplossingen!