Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Het volgende is het geval.
Ik ben in het bezit van een nokia 7 plus sinds januari. omdat hij gebruikt gaat worden door iemand anders probeer ik hem te resetten maar kom in een situatie terecht die ik nog nooit eerder heb meegemaakt.
na een harde reset start,via het recovery scherm en een facotory reset, hij normaal op. simkaartje geplaatst. na verbinding via wifi ik kom dan in het scherm waar ik het land moet instellen. linksboven verschijnt er een icoontje met een hangslot. doorloop ik de stappen dan geeft hij op een bepaalt moment aan dat de telefoon "als je wilt doorgaan log je in met een google account dat eerder was gesynchroniseerd op dit apparaat" als ik dit doe dan blijft android terg komen met dit scherm. ondanks de dubbele verificatie. verschillende account getest. etc. wat ik ook doe ik blijf in deze loop hangen. :(
wat doe ik verkeerd
alvast bedankt

Beste antwoord (via rens-br op 22-08-2019 09:28)

• stenoa
all,
het is me vanavond gelukt! met dit filmpje YouTube: BOOM!!! Nokia 5.1 Plus TA-1105.Remove google account,Bypass FRP.

was wel even bloed zweet en tranen...maar dan heb je ook wat!

@Jordy8 volgens mij dezelfde instructie maar dan via you tube
@Diablo_GT dank voor de tip

ik wil graag iedereen bedanken voor alle tips en hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Probeer eens eerst je account te verwijderen voordat je een factory reset doet.

Heb ook zoiets gehad met een LG G2.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
Dank. Maar dat lukt dus niet. Althans ik zou niet weten waar. Vraagje. Had jij ook zo'n slotje links boven aan het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Volgens mij moet je je toestel verwijderen uit je Google-account. Dat kan door in te loggen via een browser op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
dank, heeft niet gewerkt. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:11

job

stenoa schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:30:
Dank. Maar dat lukt dus niet. Althans ik zou niet weten waar. Vraagje. Had jij ook zo'n slotje links boven aan het scherm?
Bij instellingen, accounts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 17:31
@stenoa Doe je het zo?
1. Sluit je telefoon af en wacht een paar seconden.
2. Sluit je telefoon met een USB kabel aan op een computer.
3. Houd de Volume Up en power knop ingedrukt tot dat je het Android logo ziet.
4. Houd de power knop ingedrukt en druk kort op de Volume Up knop.
5. Navigeer met de volume knoppen naar 'Wipe data/ factory reset en bevestig met de power knop.
6. Navigeer naar Yes en bevestig met de power knop.
7. Je toestel wordt nu gereset

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
hoi mel,

dank, maar dat heb ik gedaan. maar dat icoontje met dat slotje linksboven blijft ook dan terug komen. direct bij het openingsscherm waar je welkom wordt geheten. ik heb nog nooit eerder zo'n icoontje gezien. ook niet we hebben in mijn familie namelijk 2 nokia 7 plus toestellen in gebruik. wat ik ook google ik kan geen oplossing vinden. het lijkt wel of het toestel gehacked is. is het misschien mogelijk om het toestel van totaal nieuwe firmware of zo te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@stenoa In dat menu heb je daar ook de wipe cache partition gedaan en daarna wipe data / factory reset?

En heb je deze manier hier onder ook geprobeerd?
1. Access the settings menu of your device.
2- Go to the system settings, in the Personal section you will see the option "Backup" click on it and then click on "Factory data reset". If you do not see the Personal section look for the section "About the phone" click on "Storage" and then on "Backup and restore" and you will see the option "Factory data reset"

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
hoi mel,

dit is bijzonder. als ik ik in recovery scherm kijk zie ik het volgende staan als opties
reboot systeem now
reboot to bootlader
apply update from acb
apply update from sd card
wipe data/factory reset
mount/systeem
view recovery logs
run graphics test
run local tests
power off

maar geen wipe cache partition

de andere oplossing lukt niet omdat ik op geen enekel manier in het toestel kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oh heb je Oreo, daar is het cache wipe eruit gehaald idd
Dus je ziet het ook niet als je deze stappen volgt (krijg je plaatje 3 wel?)
https://www.hardreset.inf...kia-7-plus/recovery-mode/

@stenoa Ooh maar je kan dus ook niet inloggen met jou oude google account na de reset. Pak je wel het juiste account?

En zat er misschien een virusscanner op met een account, kan je die via hun site ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
Beste Mel,

Deel 1 van je antwoord. Gedaan maar hetzelfde resultaat.

Deel 2 van je antwoord. In de stappen die doorloopt staat op een gegeven moment het email adres wat gekoppeld is aan dat account. Dus dat zou moeten kloppen. Maar ik heb inderdaad meerdere accounts. Dus ik ga kijken of ik het daarmee kan oplossen.

Bedankt trouwens voor het meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 10:55
Je kan je telefoon inderdaad niet volledig resetten door de stappen die jij hebt uitgevoerd via het recovery scherm.

De juiste manier van resetten gaat via de instellingen in Android en dan factory reset. Hierbij wordt ook het Google account op de telefoon verwijderd.

Eigenlijk zou je nu dus de stappen moeten doorlopen in de wizard en inloggen met je Google account waarmee de telefoon in gebruik is geweest. Hierna kan je hem via de instellingen dus een factory reset geven.

Als je het wachtwoord niet weet van het Google account die nu ingesteld staat kan je onderstaande stappen uitvoeren:
https://www.hardreset.inf...tion/frp-nokia-android-9/

Het is niet helemaal meer correct zoals het beschreven is, maar in grote lijnen wel hetzelfde.

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het probleem is dus niet dat je het toestel niet gerest krijgt maar dat 'ie, na de reset, nog gelockt is op een Google-account. Je zult dus moeten achterhalen welk account je hebt gebruikt op dat toestel, anders kom je er niet vanaf. Als je eenmaal bent aangemeld kun je, na voltooien van de setup, je account verwijderen bij Instellingen - Accounts. Daarna weer factory reset en Bob's your uncle.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:53
Probeer dit eens, m'n vrouw had eens gsm overgekocht van haar werk die nog gelocked was maar ze wisten niet meer met welk account. 10 minuten kon ik de gsm in gebruik nemen 😁

https://www.lifewire.com/...n-android-devices-4582588

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
Dank allemaal. i9k ga e.e.a. eens rustig uit proberen.

@superiscch ik heb deze opties al geprobeerd maar zonder succes. Bypass Google Account Verification During Setup optie moet je volgens mij nog geoon in je telefoon kunnen komen om dit te kunnen installeren? en dus niet vanuit de recovery mode. of heb ik het mis?

@Jordy8 jij ook bedankt. ik ben even door de oplossing heen gelopen. maar hier moet ik wat meer tijd voor vrijmaken. dat ga ik de komende dage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:53
stenoa schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:06:
Dank allemaal. i9k ga e.e.a. eens rustig uit proberen.

@superiscch ik heb deze opties al geprobeerd maar zonder succes. Bypass Google Account Verification During Setup optie moet je volgens mij nog geoon in je telefoon kunnen komen om dit te kunnen installeren? en dus niet vanuit de recovery mode. of heb ik het mis?

@Jordy8 jij ook bedankt. ik ben even door de oplossing heen gelopen. maar hier moet ik wat meer tijd voor vrijmaken. dat ga ik de komende dage doen.
Je moet aan de eerste stap bij installatie geraken, waar je de wifi instelt. Heb de de link bekeken? ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 01:57

Diablo_GT

nbx

Je bent vergeten om de (scherm) beveiliging van het toestel af te halen alvorens je reset. Hierdoor blijft FRP actief. Je hebt verschillende manieren om dit te omzeilen, afhankelijk van de updates. Kijk eens op youtube.

nbx

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• stenoa
all,
het is me vanavond gelukt! met dit filmpje YouTube: BOOM!!! Nokia 5.1 Plus TA-1105.Remove google account,Bypass FRP.

was wel even bloed zweet en tranen...maar dan heb je ook wat!

@Jordy8 volgens mij dezelfde instructie maar dan via you tube
@Diablo_GT dank voor de tip

ik wil graag iedereen bedanken voor alle tips en hulp

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@stenoa hoewel je dit toestel gewoon gekocht hebt. Is het bespreken van het omzeilen van beveiliging niet toegestaan op Tweakers. Hier komt dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.