Osram Smart+ plug verbinden met Trust Z1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees Flach
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06-01 18:42
Hoe kan ik een Osram Smart+ plug (slimme stekker), een gecertificeerd Zigbee product, verbinden met of aanmelden bij een Z1 Zigbee Control station van Trust.

Ik heb de in de handleiding van de Z1 aanbevolen app, i.e. Trust Home, geprobeerd.
Deze app geeft een beperkt lijstje met mogelijk te verbinden apparaten, maar daar staat geen plug bij

Beide producten werken via het Zigbee protocol.

Het control systeem is correct op router aangesloten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 23:38

Kvn

Je hebt m wel in de pairingmode staan? (Powerbutton ingedrukt houden tot de relais klikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees Flach
Dank. Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees Flach
Het punt is dat het lijstje in de Trust Home app, van het Z1 control station, het product "plug / slimme stekker" niet vermeld. Het lijstje vermeld b.v. diverse lampen, een camera etc., maar geen stekker. Ook met de Lightify app van Osram lukt het niet.
Ik overweeg nu de stekkers terug te sturen en de Z1 aan mijn gulle gever terug te geven.
Tzt probeer ik misschien de Philip Hue Bridge met INNR stekkers. Daarover vind ik wel berichten dat dat met elkaar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb hem gewoon als lamp aangemeld op mijn trust ics-2000
Aan en uit werken prima

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:47
Nees Flach schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:23:
Het punt is dat het lijstje in de Trust Home app, van het Z1 control station, het product "plug / slimme stekker" niet vermeld. Het lijstje vermeld b.v. diverse lampen, een camera etc., maar geen stekker. Ook met de Lightify app van Osram lukt het niet.
Ik overweeg nu de stekkers terug te sturen en de Z1 aan mijn gulle gever terug te geven.
Tzt probeer ik misschien de Philip Hue Bridge met INNR stekkers. Daarover vind ik wel berichten dat dat met elkaar werkt.
De Osram stekkers werken ook met de HUE bridge :) ze worden dan gezien als 'lamp'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:10

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nees Flach schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:23:
De Lightify app werkt niet zonder de bridge van Osram., ik heb er een om mijn Osram spul te kunnen updaten.
In de Hue app verschijnt een Lightify plug als dimbare lamp en met een Hue bridge kan je ook nog een lamp finder tool gebruiken.
Of de plug met een Z1 vindbaar is weet ik zo snel niet, daar hebben we Google voor.
Een plug nabij een bridge houden werkt soms beter.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartj12
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05-2024
Ortep schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:42:
Ik heb hem gewoon als lamp aangemeld op mijn trust ics-2000
Aan en uit werken prima
Lukt het ook om de firmware van de osram plug te updaten met de ics 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

bartj12 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:38:
[...]

Lukt het ook om de firmware van de osram plug te updaten met de ics 2000?
Geen flauw idee of dat nodig is en hoe dat zou moeten. Waarom zou ik dat willen? Alles werkt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1