Mijn vraag
Ik heb vorige week een nieuwe computer + monitor gekocht. Helaas krijg ik het beeldscherm niet aan de praat op mijn eigen PC. Het beeldscherm gaat wel aan, maar krijg de berichten 'Checking Signal' en 'No Signal'. Wat zou ik nog meer kunnen doen om te kijken wat er aan de hand is?
Relevante software en hardware die ik gebruik (allemaal vorige week gekocht)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de twee verschillende HDMI poorten geprobeerd op de videokaart.
Ik heb de monitor aangesloten op de computer van mijn vrouw (via HDMI), daar werkt het wel. Dus fout zit m.i. niet in de monitor, kabels en de manier van aansluiten. Helaas kan ik mijn oude monitor niet aansluiten op mijn nieuwe PC, daarvoor zou ik eerst een DVI-D verloopstuk moeten kopen (dat wil ik alleen doen als dat het probleem is)
HDMI heb ik aangesloten op de videokaart (en niet op het moederbord)
Ik heb zoveel mogelijk niet relevante hardware losgekoppeld (harde schijven, SSD)
Ik heb vorige week een nieuwe computer + monitor gekocht. Helaas krijg ik het beeldscherm niet aan de praat op mijn eigen PC. Het beeldscherm gaat wel aan, maar krijg de berichten 'Checking Signal' en 'No Signal'. Wat zou ik nog meer kunnen doen om te kijken wat er aan de hand is?
Relevante software en hardware die ik gebruik (allemaal vorige week gekocht)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,50 | € 127,50 |
1 | Moederborden | Gigabyte B450M S2H (rev. 1.0) | € 61,04 | € 61,04 |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) | € 200,49 | € 200,49 |
1 | Monitoren | LG 24MP59G-P Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESCK | € 81,99 | € 81,99 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 49,99 | € 49,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 671,91 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de twee verschillende HDMI poorten geprobeerd op de videokaart.
Ik heb de monitor aangesloten op de computer van mijn vrouw (via HDMI), daar werkt het wel. Dus fout zit m.i. niet in de monitor, kabels en de manier van aansluiten. Helaas kan ik mijn oude monitor niet aansluiten op mijn nieuwe PC, daarvoor zou ik eerst een DVI-D verloopstuk moeten kopen (dat wil ik alleen doen als dat het probleem is)
HDMI heb ik aangesloten op de videokaart (en niet op het moederbord)
Ik heb zoveel mogelijk niet relevante hardware losgekoppeld (harde schijven, SSD)