Bedrag kon niet geïncasseerd worden, bedrag direct verhoogd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn vraag
Ik heb afgelopen woensdag een bestelling gedaan bij Amazon marketplace. iDeal werkte voor geen meter via de applicatie van Amazon, dus heb ik gekozen voor automatische incasso. Vannacht kreeg ik opeens een bericht van Amazon dat de incasso niet gelukt is en of ik dat nog even wil overmaken. Dat kan kloppen, want ik heb een bericht gekregen in mijn ING dat gisteren de incasso zou plaatsvinden. Er is echter niks afgeschreven, maar er is ook geen melding dat het niet gelukt is.

Aanvulling: er staat meer dan voldoende saldo op m'n rekening.
Ik wil natuurlijk netjes betalen, maar omdat het hen niet gelukt is de incasso uit te voeren, moet ik opeens 3 euro extra betalen. Mag dit wel? Ik lees vaak in topics, dat er helemaal geen extra kosten in rekening gebracht mogen worden, voordat je überhaupt een betalingsherinnering hebt gekregen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ING studentenbetaalrekening

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ga straks eerst maar eens de klantenservice bellen over het hoe en wat en of de mail überhaupt legetiem is, maar als ik zeker weet dat de extra kosten onwettelijk zijn, sta ik sterker in mijn verhaal die niet te betalen. Als het gewoon terecht is, betaal ik wel. Dan is er niks aan te doen en betaal ik gewoon nooit meer via automatische incasso. Dan weet ik zeker dat er betaald is.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bel nu eerst de klantenservice voordat je een topic opent. Nu heeft dit topic verder weinig waarde.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Falcon schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 06:47:
Bel nu eerst de klantenservice voordat je een topic opent. Nu heeft dit topic verder weinig waarde.
Ik kan in ieder geval advies krijgen of die 3 euro extra kosten terecht zijn. Heb ook nog even gegoogled en het lijkt niet te mogen. Maar heb hier graag toch bevestiging van.

Daarom heb ik dit topic gemaakt. Want als ze niet terecht zijn, kan ik de extra kosten meteen betwisten en kan ik proberen af te spreken alleen de hoofdsom over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
De Amazon market place is toch Amazon met andere verkoper? Als dat het geval is en ze halen al dit trucje uit voorspelt het weinigs goed.

Maar ik zou zeggen niet terecht. Je hebt product Y gekocht voor bedrag X. Overschrijving brengt geen extra kosten met zich mee voor de verkoper.

Je bent hooguit iets langer op je bestelling aan het wachten. En is hij al verstuurt dan moet er eerst nog na 14 dagen een kostenloze herinnering komen. Vanuit de verkoper eer er extra geld gevraagt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:26
hoi1234 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 06:59:
[...]

Ik kan in ieder geval advies krijgen of die 3 euro extra kosten terecht zijn. Heb ook nog even gegoogled en het lijkt niet te mogen. Maar heb hier graag toch bevestiging van.

Daarom heb ik dit topic gemaakt. Want als ze niet terecht zijn, kan ik de extra kosten meteen betwisten en kan ik proberen af te spreken alleen de hoofdsom over te maken.
hangt af op welke amazon dat was

niet in alle landen zijn deze regels hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
loki504 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:03:
De Amazon market place is toch Amazon met andere verkoper? Als dat het geval is en ze halen al dit trucje uit voorspelt het weinigs goed.

Maar ik zou zeggen niet terecht. Je hebt product Y gekocht voor bedrag X. Overschrijving brengt geen extra kosten met zich mee voor de verkoper.

Je bent hooguit iets langer op je bestelling aan het wachten. En is hij al verstuurt dan moet er eerst nog na 14 dagen een kostenloze herinnering komen. Vanuit de verkoper eer er extra geld gevraagt kan worden.
Product is reeds geleverd.
boyette schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:12:
[...]

hangt af op welke amazon dat was

niet in alle landen zijn deze regels hetzelfde
De Duitse.

Dan bel ik straks de klantenservice even als ze geopend zijn. En dan kan ik 't meteen navragen. Amazon kennende gaan ze niet moeilijk doen. Anders geef ik aan dat de extra kosten niet betaald worden, omdat ze onwettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
hoi1234 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 07:46:
[...]

Product is reeds geleverd.

[...]

De Duitse.

Dan bel ik straks de klantenservice even als ze geopend zijn. En dan kan ik 't meteen navragen. Amazon kennende gaan ze niet moeilijk doen. Anders geef ik aan dat de extra kosten niet betaald worden, omdat ze onwettig zijn.
Ik heb exact hetzelfde eerder gehad, klantenservice gebeld en ik mocht in de eerste instantie het verschuldigde bedrag overmaken, en over die drie euro extra zou ik nog gebeld worden. Nooit meer wat van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
daupie schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:51:
[...]

Ik heb exact hetzelfde eerder gehad, klantenservice gebeld en ik mocht in de eerste instantie het verschuldigde bedrag overmaken, en over die drie euro extra zou ik nog gebeld worden. Nooit meer wat van gehoord.
Mooi om te horen. Ik vind het sowieso raar. De verkoper geeft het direct uit handen aan Amazon. Als ze nou eerst even een nette mail hadden gestuurd, dan had ik het direct overgemaakt. Zij blij ik blij en geen kosten.

Vind het eigenlijk heel onbeschoft wat ze doen. Zonder mij in de gelegenheid te stellen het op te lossen, gaan ze gelijk vervolgstappen ondernemen. Ik kan er vrij weinig aan doen als ik genoeg saldo heb, maar de incasso mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278217

tjah, 100 klanten betalen het gewoon, af en toe iemand die wel zijn rechten kent en niet die extra 3 euro betaald of wilt betalen. Dan halen ze dat als "coulance" weg. Zie je echt zoveel gebeuren.

Het is rendabler om die ene keer het weg te boeken als iemand erover klaagt en bij de 99x anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Anoniem: 278217 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:25:
tjah, 100 klanten betalen het gewoon, af en toe iemand die wel zijn rechten kent en niet die extra 3 euro betaald of wilt betalen. Dan halen ze dat als "coulance" weg. Zie je echt zoveel gebeuren.

Het is rendabler om die ene keer het weg te boeken als iemand erover klaagt en bij de 99x anderen niet.
Het zijn sowieso kosten die niet gemaakt hoeven worden... Als ik gewoon een betalingsherinnering gehad had, was er helemaal niks aan de hand.

In ieder geval zijn die 3 euro inderdaad kwijt gescholden. Blijkbaar is het standaard procedure. Ik heb netjes het geld overgemaakt en neem hiermee aan dat het opgelost is.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 17-08-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:39
Kan ik hier even op aansluiten met een vraag over hetzelfde

Als de auto incasso 2 keer faalt, mogen bedrijven dan 2eu+ in rekening brengen, als je hem dan zelf overmaakt, of met de ideal link die zij standaard al beschikbaar stellen in hun omgeving?

Ik krijg geen rekening of email met een link iod om te betalen van hun, het is in hun 'mijn-omgeving' of via een bank overschrijven die ik zelf doe. Mogen zijn dan kosten in rekening brengen?

Edit oh al gevonden
Artikel 10 - Betaling, niet-tijdige betaling en zekerheid. lid 1

[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 17-08-2019 12:28 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1