Hallo allen,
Ik zit met een laptop die volgend probleem vertoond.
Wanneer je deze opstart zie je eerst logo van Lenovo tevoorschijn komen. Nadien krijg je de windows 10 dots die draaien en dan wordt het scherm zwart. Geen cursor te zien, gewoon zwart. (je ziet dat scherm oplicht, maar er komt niets op het beeld). Dit staat daar dan voor +-30min om dan op het bureaublad te komen. Toestel doet er dus heel lang over om gewoon op te starten.
Wanneer ik de grafische driver (intel hd graphics 620) op vorige drivers zet zie ik ipv een zwart scherm de draaiende dots voor een half uur.
Geen speciale software die erop staat, geen antivirus of andere beveiligingssoftware
Eenmaal opgestart werkt toestel perfect.
type toestel is een Lenovo V130 van maand of 6 oud.
Harde schijf is Samsung 250GB M2
Wat ik allemaal al gedaan/getest heb:
- schijf wissen en toestel opnieuw installeren, loopt goed tot deze na 2 weken identiek zelfde symptomen heeft
- bios update
- windows 1809 of 1903, maakt niets uit, bij beide versies zelfde probleem
- in energiebeheer snel opstarten aan of uitgezet
- veilige modus: zelfde probleem
- andere gebruiker toegevoegd
- sfc scan (geen fouten)
- schijf & ram gecontroleerd op fouten: geen problemen mee
- drivers grafische kaart op vorige versie gezet, kaart zelf eens uitgeschakeld, eens op windows basic adapter, geen vooruitgang
- batterij eruit, 30sec power indrukken en alles terug aankoppelen
- bios factory reset
Heeft iemand nog iets van mogelijke oplossingen voor deze?
Ik zit met een laptop die volgend probleem vertoond.
Wanneer je deze opstart zie je eerst logo van Lenovo tevoorschijn komen. Nadien krijg je de windows 10 dots die draaien en dan wordt het scherm zwart. Geen cursor te zien, gewoon zwart. (je ziet dat scherm oplicht, maar er komt niets op het beeld). Dit staat daar dan voor +-30min om dan op het bureaublad te komen. Toestel doet er dus heel lang over om gewoon op te starten.
Wanneer ik de grafische driver (intel hd graphics 620) op vorige drivers zet zie ik ipv een zwart scherm de draaiende dots voor een half uur.
Geen speciale software die erop staat, geen antivirus of andere beveiligingssoftware
Eenmaal opgestart werkt toestel perfect.
type toestel is een Lenovo V130 van maand of 6 oud.
Harde schijf is Samsung 250GB M2
Wat ik allemaal al gedaan/getest heb:
- schijf wissen en toestel opnieuw installeren, loopt goed tot deze na 2 weken identiek zelfde symptomen heeft
- bios update
- windows 1809 of 1903, maakt niets uit, bij beide versies zelfde probleem
- in energiebeheer snel opstarten aan of uitgezet
- veilige modus: zelfde probleem
- andere gebruiker toegevoegd
- sfc scan (geen fouten)
- schijf & ram gecontroleerd op fouten: geen problemen mee
- drivers grafische kaart op vorige versie gezet, kaart zelf eens uitgeschakeld, eens op windows basic adapter, geen vooruitgang
- batterij eruit, 30sec power indrukken en alles terug aankoppelen
- bios factory reset
Heeft iemand nog iets van mogelijke oplossingen voor deze?