Toon posts:

2 systemen op 1 monitor via USB C

Pagina: 1
Acties:

• blupmans
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 01-12 14:40
Goedenavond,

Ik heb een vraag m.b.t. het aansluiten van 2 systemen op 1 monitor. Helaas kom ik via Google niet echt verder, alsof er vrijwel niemand met hetzelfde probleem zit.

Het zit als volgt:

We hebben onlangs voor mijn vriendin een pc gebouwd met een lg 27uk850 monitor erbij. Deze monitor beschikt over USB C. Door de randapparatuur in de monitor in te pluggen (muis en toetsenbord) hoeft de pc alleen maar via USB C verbonden te worden. Tot zover helemaal prima.

Echter heeft ze ook een laptop van haar werk die ze met enige regelmaat op de monitor wil aansluiten. De laptop heeft ook USB C, dus met het inpluggen van 1 kabel heeft ze stroom, video output en een muis en toetsenbord.

Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet continu onder het bureau ligt om kabels te wisselen? De monitor heeft maar 1 USB C aansluiting. Bestaan er een soort USB C tunderbolt splitters? Ik kan wel USB C hubs vinden, maar deze ondersteunen geen video en tunderbolt.
De pc en laptop worden niet tegelijk gebruikt op de monitor, we zoeken gewoon een manier om van het kabels wisselen af te komen. Heeft iemand een idee?

Helaas is het niet zo eenvoudig als met mijn eigen Dell, waar een ingebouwde USB switch inzit.

• Felyrion
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:18

Felyrion

goodgoan!

Als ik snel rondkijk dan zie ik één USB C switch ( https://acroname.com/stor...sbcsw?sku=S85-RDVR-USBCSW ) Maar voor dat geld kun je beter een tweede monitor kopen :'(

Maar is misschien een wat éénvoudiger (en iets goedkoper) idee om de aansluiting te verleggen door bijvoorbeeld een geschikte USB C verlengkabel te pakken en op het bureau te leggen, zodat je dáár de stekker wisselt in plaats van onder het bureau?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• blupmans
Felyrion schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:49:
Als ik snel rondkijk dan zie ik één USB C switch ( https://acroname.com/stor...sbcsw?sku=S85-RDVR-USBCSW ) Maar voor dat geld kun je beter een tweede monitor kopen :'(

Maar is misschien een wat éénvoudiger (en iets goedkoper) idee om de aansluiting te verleggen door bijvoorbeeld een geschikte USB C verlengkabel te pakken en op het bureau te leggen, zodat je dáár de stekker wisselt in plaats van onder het bureau?
Tja, dan zou ze elke keer achter de monitor de kabel moeten wisselen. Misschien dat een Thunderbolt dock uitkomst biedt...? Maar die dingen zijn ook niet goedkoop.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:15
Nee, een USB-C verlengkabel dus.

Die leg je dan zo dat hij van de monitor, naar een eenvoudig te bereiken plek gaat, waar de laptop normaal staat bijvoorbeeld, en vanaf daar gaat ie dan naar de PC. Dan kan je hem dus makkelijk daar uitpluggen en in de laptop steken wanneer nodig, en weer terug.

Ik heb ze nog niet gezien maar USB C verleng zal vast bestaan

Woont in Helsinki

• Christiaan676
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:28
USB-c verleng bestaat zie: https://www.allekabels.nl...sb-c-verlengkabel-31.html
Afhankelijk van wat de kabel moet ondersteunen zijn ze wel prijzig maar een stuk betaalbaar der dan de USB-c switch. In dit geval zal je alleen USB nodig hebben naar de pc.

Best wel jammer dat monitoren met een USB-c aansluiting deze vaak ook gebruiken voor de USB hub als je een PC aansluit via display Port of HDMI. Zoals de TS kan je de USB-c aansluiting dan niet gebruiken voor een laptop.

Andere oplossing is een USB-c docking station en KVM switch. Maar dat is ook weer vrij kostbaar.

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:54
Intelligo schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:49:
Nee, een USB-C verlengkabel dus.

Die leg je dan zo dat hij van de monitor, naar een eenvoudig te bereiken plek gaat, waar de laptop normaal staat bijvoorbeeld, en vanaf daar gaat ie dan naar de PC. Dan kan je hem dus makkelijk daar uitpluggen en in de laptop steken wanneer nodig, en weer terug.

Ik heb ze nog niet gezien maar USB C verleng zal vast bestaan
Dat was ook mijn gedachte. Of gewoon een langere USB kabel.

Soms ben ik bijna gelukkig

• blupmans
Bedankt voor de reacties! :) De USB C verlengkabel klinkt als de beste oplossing. We zorgen er gewoon voor dat de 3 kabels (dus laptop, monitor en pc) op een goed bereikbare plek samenkomen.
Nu een geschikte verlengkabel zoeken die tot 60W aan kan...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee