Toon posts:

Windows op een MacBook pro gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Drial
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-12 00:59
Vaak hoor je bij een aanschaf van een laptop dat men de keuze moet maken tussen een MacBook of een laptop met Windows.

Sinds Apple gebruikt maakt van Intel-processoren, hebben zij een speciale functie aan het besturingssysteem toegevoegd zodat je bij het opstarten van je MacBook kunt kiezen uit macOS of Windows.

Ik vroeg mij af of dit dan de zelfde functionaliteiten heeft als een laptop met alleen Windows. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

Als het het zelfde werkt dan heb je de hardware kwaliteit van een MacBook en de software functionaliteiten van Windows.
...

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, je kunt native Windows installeren via Boot Camp (of zelf gaan lopen prutsen, maar dat is niet echt de moeite waard). Als je daar naar zoekt (of windows on mac) vind je al een waslijst aan instructies en ervaringen. Had je dat al bekeken?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Paradine
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 30-11 16:42
Voor een paar tientjes heb je ook Parallels. Kun je zowel Windows als Linux in een VM draaien. Werkt prima bij mij.

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Paradine schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:37:
Voor een paar tientjes heb je ook Parallels. Kun je zowel Windows als Linux in een VM draaien. Werkt prima bij mij.
Ligt er behoorlijk aan wat je er mee wilt doen. Wil je bijvoorbeeld gamen, dan is Bootcamp de betere keuze.

• Drial
Daedalus schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:35:
Ja, je kunt native Windows installeren via Boot Camp (of zelf gaan lopen prutsen, maar dat is niet echt de moeite waard). Als je daar naar zoekt (of windows on mac) vind je al een waslijst aan instructies en ervaringen. Had je dat al bekeken?
Ik zou het dan inderdaad via boot camp doen en een licentie van Windows 10 kopen. Maar echte ervaringen kan ik er niet over vinden. Het lijkt ook niet heel populair, en dat verbaasd me een beetje.

Het leek mij ideaal omdat ik graag met een MacBook werk en ook graag met Windows 10, ik vraag me dan ook af wat dan het addertje onder het gras is, en of het echt zo goed werk als dat het op een originele Windows laptop zou doen.

• Drial
fm77 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:42:
[...]

Ligt er behoorlijk aan wat je er mee wilt doen. Wil je bijvoorbeeld gamen, dan is Bootcamp de betere keuze.
Ik zou alle functies willen kunnen gebruiken die ook mogelijk zijn bij een “orginele” Windows laptop. En niet tegen problemen aan lopen omdat ik Windows gebruik op een MacBook.

Dus inderdaad ook games voor Windows.

Ik wil geen gebruik maken van een vm etc.
Maar puur bij opstart de keuze hebben voor macOS of Windows wat bootcamp mogelijk maakt maar dan wel zonder dat er beperkingen zijn bij beide OS.

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Drial schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:19:
[...]

Ik zou alle functies willen kunnen gebruiken die ook mogelijk zijn bij een “orginele” Windows laptop. En niet tegen problemen aan lopen omdat ik Windows gebruik op een MacBook.

Dus inderdaad ook games voor Windows.

Ik wil geen gebruik maken van een vm etc.
Maar puur bij opstart de keuze hebben voor macOS of Windows wat bootcamp mogelijk maakt maar dan wel zonder dat er beperkingen zijn bij beide OS.
Dan moet je Bootcamp gebruiken.
Je loopt alleen dan wel vaak tegen de grafische beperkingen van de macbook aan. Ook de opslagruimte van een macbook is vrij beperkt. Dus een grote Windows installatie (+evt games) kan een probleem zijn.
Windows laptops in dat prijssegment zijn vaak voorzien van betere hardware. Dus het ligt er ook behoorlijk aan welke macbook je gebruikt.

[Voor 38% gewijzigd door fm77 op 16-08-2019 23:27]

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 30-11 07:02
Ook de touch pad ondersteuning is zeer matig : enkel scrollen wordt ondersteund door bootcamp. De batterijduur was voor mij onder macOS beter dan onder Windows, de fans leken ook vaker in actie te komen.
Verder werkte alles prima voor mij.
Aangezien ik niet game ben ik Parallels gaan gebruiken, dat doet het prima.

• xsess
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:37
Niet om het een en ander, maar persoonlijk snap ik niet wat de TS er mee wilt bereiken. Wat is het nut van een Macbook *** kopen als je meer Windows gaat gebruiken dan macOS?

Zoals hierboven al is aangegeven, zijn er legio sites met informatie te vinden m.b.t. Bootcamp, alsmede ervaringen. Dat gezegd te hebben, gebruik ik ook Bootcamp voor W10, al is het alleen maar omdat ik een specifiek (audio) programma nodig heb wat niet op macOS beschikbaar is. Werkt prima, maar met de tekortkomingen die ook hier zijn aangegeven (fans, batterijduur, trackpad, geen (direct) gebruik kunnen maken van de IGP e.d.).

Dus, als je wilt gamen, doe dan lekker een Windows systeem, want volgens mij gaat TS niet heel veel met macOS aan de haal (is mijn aanname 😉) of kijk op z’n minst of er met Steam eventueel nog iets te doen is op macOS. Zonde van het geld is het wel als je een Apple aanschaft en er vervolgens voor een groot deel met Bootcamp wordt gewerkt...

::: Retina Macbook Pro 15" (2014 - i7 2,8; GT 750M) ::: Mac Mini (2010) ::: iPhone XS (256 GB) ::: Apple TV 4 :::

• hEgelia
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-11 20:00
TS geeft aan 't eind van z'n eerste post de voorkeur aan de MacBook hardware kwaliteit. Daar lopen de meningen over uiteen, waarbij bv. het toetsenbord de afgelopen jaren kon rekenen op scherpe kritiek en het touchpad al jaren wordt geprezen.

Ik zou stellen dat je vooral een Apple product koopt vanwege de totale integratie, dus hardware / software / services, en Apple's culturele en filosofische benadering. Een duidelijk en actueel voorbeeld daarvan is hun benadering van privacy, maar ook hun milieubeleid is progressief en verantwoord.

Als 't louter zou gaan om de (veronderstelde) hardwarematige kwaliteit van MacBooks, dan zou ik graag wijzen naar de ruime keuze aan (oer)degelijke PC laptops die de markt rijk is. Daarbij bestaan er ook meer mogelijkheden dan Apple biedt om deze hardware te specificeren naar wens.

De primaire reden om een Mac te kopen is naar mijn mening macOS zelf. Dus het GUI en UX van dit besturingssysteem. Als je hier niet echt serieus geduld of aandacht voor wilt opbrengen, dan zou ik 'n Mac simpelweg afraden ten gunste van 't ruimere assortiment aan hoogwaardige PC's.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande comment. Als je primaire OS Windows moet zijn, haal dan een zakelijke notebook met Windows. Bijv, een HP Elitebook, Dell Latitude 7xxx serie, Lenovo Thinkpad T serie etc.

I reject your reality and substitute my own

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
xsess schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:23:
Wat is het nut van een Macbook *** kopen als je meer Windows gaat gebruiken dan macOS?
Een aantal jaren geleden was de beste Windows laptop toch echt een MacBook Pro volgens de testen. Dus ja, de keuze van TS snap ik dan wel.

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:17
Ik weet niet of het ondertussen nog steeds zo is, maar zover ik weet werken heel veel powersaving technieken ook niet via bootcamp.

Accuduur zal dus matig zijn vergeleken met een gewone laptop onder windows of macbook onder macos.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee