2 Oude Brother printers draadloos maken, hoe??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AidenD
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo allemaal,

Mijn opa wil graag zijn 2 laserprinters draadloos hebben. (met wifi)
hij heeft een Brother DCP - 9010CN en een DCP 7040.

Nu heb ik vanavond een TP-Link TL-PS 310U printerserver meegenomen en de printer geprobeerd aan te sluiten, na veel gezwoeg met het proberen te vinden van de juiste IP en het aan uit zetten van de printer/laptop en herinstalleren van de software kreeg ik alsmaar niet de printer te zien.

Mijn vraag is dus
1. zijn deze printers te oud om draadloos te maken?
2. zo nee, wat heb ik verkeerd gedaan, of wat is een makkelijk alternatief om de printers draadloos te krijgen?

De TP link was wat tegengevallen mede omdat ik dacht dat er 2 usb poorten in zouden zitten, het liefst wil ik alles zo aansluiten dat opa niks van kabels hoeft te wisselen en zo via het wifi kan printen.
Als bluetooth makkelijker is, ook prima.

Mijn opa is bereid er rond de 80 euro aan te spenderen omdat zijn printers geliefd zijn.

Alvast bedankt!!

Groet Aiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:40
Als je de netwerk kabels van de printers in een router met wifi stopt zou alles moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:12
boers706 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:47:
Als je de netwerk kabels van de printers in een router met wifi stopt zou alles moeten werken.
idd ik was aan het kijken of beide printers dat hebben maar kennelijk wel
of via powerline zou ook nog een optie zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Je hebt alleen maar een WiFi bridge nodig. De meeste repeaters kunnen dit wel. Zoek er een met meer dan 1 LAN poort en je zit goed. Dat moet kunnen voor €25 €27 en een 2 netwerkkabeltjes.
pricewatch: ZyXEL Wireless N300 Access Point (WAP3205 v3)

Maar even zonder gein. Voor 80 euro kun je ook minstens 1 nieuwe vergelijkbare printer kopen die gewoon WiFi heeft en gewoon binnen driver ondersteuning zit.
Of is die 38 pagina's per minuut erg belangrijk?

En als het argument is dat het zonde is om deze weg te gooien, zeg dan dat je ze gratis weg kan brengen naar brother voor recycling. Dan pleuren zij ze wel in de grijze bak.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 16-08-2019 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AidenD schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:35:
Nu heb ik vanavond een TP-Link TL-PS 310U printerserver meegenomen en de printer geprobeerd aan te sluiten (...) zo nee, wat heb ik verkeerd gedaan
Als je niet noemt wat je hoe en waarop hebt aangesloten is het wat lastig zeggen of je iets verkeerd doet :?
1. zijn deze printers te oud om draadloos te maken?
Lijkt me niet, ze hebben een RJ45 poort toch?
Mijn opa is bereid er rond de 80 euro aan te spenderen omdat zijn printers geliefd zijn.
Mocht het niet lukken met die oude printservers, deze?
https://tweakers.net/pric...9/tp-link-tl-wr902ac.html
https://www.tp-link.com/u...l-wr902ac/#specifications

Heeft een client mode voor RJ45. Dit is een travelrouter. Wel wat overkill met alle andere opties, er is vast nog iets goedkopers.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:00:
Maar even zonder gein. Voor 80 euro kun je ook minstens 1 nieuwe vergelijkbare printer kopen die gewoon WiFi heeft en gewoon binnen driver ondersteuning zit.
Ho, ho, ho... de TS schrijft “omdat zijn printers geliefd zijn”. En 38 ppm is best hard t.o.v. ponsplaten.
Ben het zelf overigens helemaal met je eens, maar ik ben ook nog geen opa <+:) Tegen die tijd houd ik ook vast aan m’n USB quantum computer (ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

AidenD schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:35:
...
2. zo nee, wat heb ik verkeerd gedaan, of wat is een makkelijk alternatief om de printers draadloos te krijgen?
...
Je aanpak is verkeerd: de DCP 9010CN heeft een netwerkaansluiting en zou probleemloos in je netwerk te zien moeten zijn, ook via WiFi. Als dat niet het geval is, is er een discrepantie tussen het WiFi netwerk een het bedrade gedeelte. Dat probleem moet je dan eerst oplossen. Daarna kun je aan de slag met je printserver en de DCP 7040

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:12
jeroen3 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:00:
Je hebt alleen maar een WiFi bridge nodig. De meeste repeaters kunnen dit wel. Zoek er een met meer dan 1 LAN poort en je zit goed. Dat moet kunnen voor €25 €27 en een 2 netwerkkabeltjes.
pricewatch: ZyXEL Wireless N300 Access Point (WAP3205 v3)

En als het argument is dat het zonde is om deze weg te gooien, zeg dan dat je ze gratis weg kan brengen naar brother voor recycling. Dan pleuren zij ze wel in de grijze bak.
geen laserprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Zoek ff op AliExpress naar WAVLink USB Server. Voor weinig geld en doet wat het moet doen.
Pagina: 1