Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:04:
[...]
Het is vrij standaard dat mensen hier roepen dat smart tv's onzin zijn, en dat tv's geen smart-functionaliteiten zouden moeten hebben. Maar laat het duidelijk zijn dat dat slechts een mening is, die lang niet door iedereen gedeeld wordt.
Ik heb nu bijna 3 jaar een Sony 55" tv, en ik ben erg blij, ik herhaal: érg blij met de smart-functionaliteiten die in de tv gebouwd zijn. En die het nu nog steeds prima doen. Waarom ben ik er blij mee? Omdat ik liever één knop op de afstandsbediening indruk om Netflix op te starten, en vervolgens een paar keer pijltje naar rechts of beneden, en een keertje op OK, dan dat ik bijvoorbeeld mijn smartphone of een toetsenbord erbij moet pakken om een Chromecast of HTPC aan te sturen om hetzelfde te bereiken.
Gemak zit 'm in de kleine dingen, en de afstandsbediening van de tv vind ik zelf veel makkelijker, fijner én sneller, dan alle andere streamingmogelijkheden.
Ik bedien ook alles met één afstandsbediening, ja ik zou er ook een toetsenbordje er bij kunnen pakken, maar dat hoeft niet. Ik druk op de AB één knop in en TV, Media Center, AV receiver schakelen in alles komt op het juiste kanaal en genieten maar... en zo heb ik een knop voor alleen TV, Film (DVD/Blue-ray) of content welke vanaf mijn centrale opslag wordt getoond. Binnenkort gaat zelfs het licht bedient worden vanaf dezelfde AB.
Wil ik film kijken... licht dimt… apparatuur wordt ingeschakeld even de juiste film selecteren en … gaan.
Ja, het is even wat installatie werk... klopt, maar als fabrikanten zich hier eens wat meer op zouden gaan richten, dan kun je ook oplossingen krijgen die gewoon direct out-of-the-box zo werken (nee, dat doet geen enkele SMART TV op dit moment).
Tot nu toe heb ik nog maar weinig mensen echt positief gehoord of een SMART TV oplossing, voornamelijk klachten dat een app weer eens ermee ophoud, want geen update.
[
Voor 11% gewijzigd door
_Dune_ op 17-08-2019 00:15
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/