Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software op smart tv veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Philips smart tv. Helaas kan ik deze al 1,5 jaar niet updaten. Kan ik via een achteringang wel de nieuwste of nieuwere software erop zetten? Zelf dacht ik aan Android net als andere Philips tv’s.

Relevante software en hardware die ik gebruik

40PFS6909/12 is mijn tv nummer

012.003.086.128 is mijn software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De site van Philips geraadpleegd.

Ik ben erg benieuwd of het mogelijk is😄

Gr. Ralph

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die achteringang is de HDMI-poort waarop je een mediacenter of Chromecast kan aansluiten. Dan gebruik je de software van de TV helemaal niet meer.

Voor mij sowieso dé reden weg te blijven bij dit soort 'smart'-devices... De software verouderd veel sneller dan de hardware.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Deze zit er al in😄 maar ik vroeg mij af of het ook op een andere manier mogelijk is zodat Chromecast elders gebruikt kan worden in huis zonder een 2e aan te schaffen.

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Kort antwoord: Nee, niet mogelijk om zelf de TV software te flashen naar een andere/nieuwere versie. Helaas!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:58
Hoeveel is je tv je nog waard? Je zou 'm eens kunnen openschroeven en zoeken naar iets van een jtag aansluiting of iets dergelijks.

Houd er wel rekening mee dat hedendaagse tv's vol DRM voor HDCP/HDMI zitten. Dat zit denk ik meestal in een aparte chip, maar het kan zijn dat ze voor 't gemak alles van DRM voorzien hebben.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
012.003.086.128

dat is al de nieuwste firmware voor je tv

dit is geen android tv
daar kan je ook geen android van maken

deze tv heeft niet de benodigde hardware daarvoor

[ Voor 49% gewijzigd door boyette op 16-08-2019 23:46 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat is het hele probleem met "smart TV's" de ondersteuning van the SMART gedeelte is altijd maar van korte duur in verhouding tot de levensduur van de TV zelf. Gemiddeld gaat een TV ongeveer zeg 10 jaar mee, terwijl je blij mag zijn als je 3 jaar support krijgt op de SMART functie.

Men zou het SMART deel gewoon weg moeten laten naar mijn idee, gewoon R&D gewoon richten op de kwaliteit van het scherm. SMART functionaliteit kun je prima toevoegen door apparten die daar velemalen beter in zijn en wel van updates voorzien kunnen worden.

Mijn eigen TV dient letterlijk alleen als scherm. Het SMART deel wordt geheel voorzien door een media center gebasseerd op Windows 10. Daarmee wordt echt alles afgespreeld. Audio verloopt middels een nette AV receiver. De behuizing van het media center is van hetzelfde format als de receiver dus past ook Keurig bij elkaar. Kwa breedte dan, de behuizing is wel een stuk lager dan de receiver. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43
_Dune_ schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:46:
Dat is het hele probleem met "smart TV's" de ondersteuning van the SMART gedeelte is altijd maar van korte duur in verhouding tot de levensduur van de TV zelf. Gemiddeld gaat een TV ongeveer zeg 10 jaar mee, terwijl je blij mag zijn als je 3 jaar support krijgt op de SMART functie.

Men zou het SMART deel gewoon weg moeten laten naar mijn idee, gewoon R&D gewoon richten op de kwaliteit van het scherm. SMART functionaliteit kun je prima toevoegen door apparten die daar velemalen beter in zijn en wel van updates voorzien kunnen worden.

Mijn eigen TV dient letterlijk alleen als scherm. Het SMART deel wordt geheel voorzien door een media center gebasseerd op Windows 10. Daarmee wordt echt alles afgespreeld. Audio verloopt middels een nette AV receiver. De behuizing van het media center is van hetzelfde format als de receiver dus past ook Keurig bij elkaar. Kwa breedte dan, de behuizing is wel een stuk lager dan de receiver. :)
Het is vrij standaard dat mensen hier roepen dat smart tv's onzin zijn, en dat tv's geen smart-functionaliteiten zouden moeten hebben. Maar laat het duidelijk zijn dat dat slechts een mening is, die lang niet door iedereen gedeeld wordt.

Ik heb nu bijna 3 jaar een Sony 55" tv, en ik ben erg blij, ik herhaal: érg blij met de smart-functionaliteiten die in de tv gebouwd zijn. En die het nu nog steeds prima doen. Waarom ben ik er blij mee? Omdat ik liever één knop op de afstandsbediening indruk om Netflix op te starten, en vervolgens een paar keer pijltje naar rechts of beneden, en een keertje op OK, dan dat ik bijvoorbeeld mijn smartphone of een toetsenbord erbij moet pakken om een Chromecast of HTPC aan te sturen om hetzelfde te bereiken.

Gemak zit 'm in de kleine dingen, en de afstandsbediening van de tv vind ik zelf veel makkelijker, fijner én sneller, dan alle andere streamingmogelijkheden.

The devil is in the details.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:48
Updatebare smart tv: pricewatch: Intel NUC 8 Home NUC8i3CYSN (met EU stekker)*

Toetsenbord erbij**, en hoppa!
Je kunt ook een gyro-muis nemen, maar dat vereist nog wel wat oefening als je WIndows niet op 300% schaling zet.

*Dit is een NUC welke 4k HDR ondersteund
**Aliexpress AVATTO B033 Mini opvouwbare toetsenbord Bluetooth

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:04:
[...]

Het is vrij standaard dat mensen hier roepen dat smart tv's onzin zijn, en dat tv's geen smart-functionaliteiten zouden moeten hebben. Maar laat het duidelijk zijn dat dat slechts een mening is, die lang niet door iedereen gedeeld wordt.

Ik heb nu bijna 3 jaar een Sony 55" tv, en ik ben erg blij, ik herhaal: érg blij met de smart-functionaliteiten die in de tv gebouwd zijn. En die het nu nog steeds prima doen. Waarom ben ik er blij mee? Omdat ik liever één knop op de afstandsbediening indruk om Netflix op te starten, en vervolgens een paar keer pijltje naar rechts of beneden, en een keertje op OK, dan dat ik bijvoorbeeld mijn smartphone of een toetsenbord erbij moet pakken om een Chromecast of HTPC aan te sturen om hetzelfde te bereiken.

Gemak zit 'm in de kleine dingen, en de afstandsbediening van de tv vind ik zelf veel makkelijker, fijner én sneller, dan alle andere streamingmogelijkheden.
Ik bedien ook alles met één afstandsbediening, ja ik zou er ook een toetsenbordje er bij kunnen pakken, maar dat hoeft niet. Ik druk op de AB één knop in en TV, Media Center, AV receiver schakelen in alles komt op het juiste kanaal en genieten maar... en zo heb ik een knop voor alleen TV, Film (DVD/Blue-ray) of content welke vanaf mijn centrale opslag wordt getoond. Binnenkort gaat zelfs het licht bedient worden vanaf dezelfde AB.

Wil ik film kijken... licht dimt… apparatuur wordt ingeschakeld even de juiste film selecteren en … gaan. :)

Ja, het is even wat installatie werk... klopt, maar als fabrikanten zich hier eens wat meer op zouden gaan richten, dan kun je ook oplossingen krijgen die gewoon direct out-of-the-box zo werken (nee, dat doet geen enkele SMART TV op dit moment). :)

Tot nu toe heb ik nog maar weinig mensen echt positief gehoord of een SMART TV oplossing, voornamelijk klachten dat een app weer eens ermee ophoud, want geen update.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 17-08-2019 00:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hahn
_Dune_ schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:11:
[...]

Ik bedien ook alles met één afstandsbediening, ja ik zou er ook een toetsenbordje er bij kunnen pakken, maar dat hoeft niet. Ik druk op de AB één knop in en TV, Media Center, AV receiver schakelen in alles komt op het juiste kanaal en genieten maar... en zo heb ik een knop voor alleen TV, Film (DVD/Blue-ray) of content welke vanaf mijn centrale opslag wordt getoond. Binnenkort gaat zelfs het licht bedient worden vanaf dezelfde AB.

Wil ik film kijken... licht dimt… apparatuur wordt ingeschakeld even de juiste film selecteren en … gaan. :)
En selecteer je ook wat je wilt kijken op Netflix met die afstandsbediening? En is dat een fysieke afstandsbediening, a la een Logitech Harmony-afstandsbediening?
Tot nu toe heb ik nog maar weinig mensen echt positief gehoord of een SMART TV oplossing, voornamelijk klachten dat een app weer eens ermee ophoud, want geen update.
Omdat je vooral zult horen wanneer iets niet werkt. Als iets 'gewoon' werkt, dan zal je mensen er niet zo snel over horen.

Ik heb een 55" Sony smart-tv van 3 jaar oud, werkt perfect. Ik heb een 43" Sony smart-tv van 2 jaar oud, werkt perfect. Mijn ouders hebben een 55" Samsung smart-tv, werkt ook perfect, en dat mijn ouders het zelfs lukt om Netflix te kijken op hun tv zegt voor mij heel wat.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:04:
[...]
Ik heb nu bijna 3 jaar een Sony 55" tv, en ik ben erg blij, ik herhaal: érg blij met de smart-functionaliteiten
Je geeft mooi aan dat we snel gewend zijn geraakt aan het feit we al bijna 3 jaar goed gebruik kunnen maken van de functionaliteit van een tv :P
Benieuwd of je over 2-3 jaar nog steeds blij bent :)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

fm77 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:15:
[...]

Je geeft mooi aan dat we snel gewend zijn geraakt aan het feit we al bijna 3 jaar goed gebruik kunnen maken van de functionaliteit van een tv :P
Exact dit of koop jij om de 3 jaar een nieuwe TV?

• Hahn
fm77 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:15:
[...]

We gaan het zien, maar zelfs al kapt alles er over een jaar mee, dat doet niks af aan 4 jaar lang gebruik kunnen maken van fijne functionaliteiten.

Dat iets misschien slechts een bepaalde periode werkt, betekent niet dat het daarom dus direct helemaal niks waard is en beter niet had kunnen bestaan.
_Dune_ schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:16:
[...]

Nee, want mijn tv kan ik nog steeds als alleen maar een scherm gebruiken, zelfs al kappen alle smart-functionaliteiten ermee :> Het is allemaal niet zo zwart/wit.

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 17-08-2019 00:19 ]

• fm77
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:16:
[...]

Nee, ik heb nog een mooie Panasonic plasma uit 2010. Chromecast er op, en gaan... Tegenwoordig heeft iedereen toch constant z'n/haar telefoon in zijn/haar handen, dus kan je die net zo goed als bediening voor de tv gebruiken :)
Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:18:
[...]

We gaan het zien, maar zelfs al kapt alles er over een jaar mee, dat doet niks af aan 4 jaar lang gebruik kunnen maken van fijne functionaliteiten.

Dat iets misschien slechts een bepaalde periode werkt, betekent niet dat het daarom dus direct helemaal niks waard is en beter niet had kunnen bestaan.
Ik snap je punt, maar wat doe je dan na 4 jaar met die tv? Hou je die, of ga je dan weer een mooie nieuwe tv kopen?
Qua duurzaamheid is dat niet echt een goed idee. Maar dat is een andere discussie :)

Edit: Dit heeft eigenlijk helemaal niets meer met de vraag van de ts te maken... :P

[ Voor 47% gewijzigd door fm77 op 17-08-2019 00:22 ]

• fm77
  • Niet online
oeps.. dubbelpost

[ Voor 102% gewijzigd door fm77 op 17-08-2019 00:22 ]

• Hahn
fm77 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:19:
[...]

Nee, ik heb nog een mooie Panasonic plasma uit 2010. Chromecast er op, en gaan... Tegenwoordig heeft iedereen toch constant z'n/haar telefoon in zijn/haar handen, dus kan je die net zo goed als bediening voor de tv gebruiken :)
Ik heb jarenlang een Chromecast gebruikt, maar ik vond het bijzonder irritant dat ik m'n telefoon moest pakken, unlocken, erachter kwam dat de verbinding weg was, Netflix moest openen, weer verbinding maken en dán eindelijk eens op pauze kon drukken.

Nu druk ik op pauze op m'n afstandsbediening, zonder überhaupt m'n afstandsbediening op te hoeven pakken, zonder ook maar enige stap extra :Y)
fm77 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:21:
[...]

Ik snap je punt, maar wat doe je dan na 4 jaar met die tv? Hou je die, of ga je dan weer een mooie nieuwe tv kopen?
Heb ik al beantwoord in m'n vorige post, en nogmaals: dat iets stopt met werken doet niks af aan 4 jaar ervan gebruik hebben kunnen maken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:23:
[...]

Ik heb jarenlang een Chromecast gebruikt, maar ik vond het bijzonder irritant dat ik m'n telefoon moest pakken, unlocken, erachter kwam dat de verbinding weg was, Netflix moest openen, weer verbinding maken en dán eindelijk eens op pauze kon drukken.

Nu druk ik op pauze op m'n afstandsbediening, zonder überhaupt m'n afstandsbediening op te hoeven pakken, zonder ook maar enige stap extra :Y)
[...]

Heb ik al beantwoord in m'n vorige post, en nogmaals: dat iets stopt met werken doet niks af aan 4 jaar ervan gebruik hebben kunnen maken.
Maar koop je dan echt een TV voor maar 4 jaar?

• Hahn
johnkeates schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:27:
[...]

Maar koop je dan echt een TV voor maar 4 jaar?
Voor de derde keer: nee.

• fm77
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:23:
[...]

Compleet off-topic... Maar idd. Dat wegvallen van de connectie is idd ook mijn grootste ergenis. Gelukkig werkt de normale afstandsbediening nog wel dan via cec. Dus pauze werkt nog prima, ondanks dat de chromecast mn telefoon gedumpt heeft :P

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het enige wat je post is dat je niet specifiek een TV elke X jaar vervangt en dat als je scherm werkt maar je smart gedeelte dood is je nog steeds plezier hebt gehad, maar niet wat je dan daadwerkelijk gaat doen.

Koop je een Apple TV? Een Chromecast? Roku? FireTV? Nieuwe TV?

• Hahn
johnkeates schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:38:
[...]

Het enige wat je post is dat je niet specifiek een TV elke X jaar vervangt en dat als je scherm werkt maar je smart gedeelte dood is je nog steeds plezier hebt gehad, maar niet wat je dan daadwerkelijk gaat doen.
Ik zei:
Nee, want mijn tv kan ik nog steeds als alleen maar een scherm gebruiken, zelfs al kappen alle smart-functionaliteiten ermee :>
Koop je een Apple TV? Een Chromecast? Roku? FireTV? Nieuwe TV?
Geen idee, want nu doet m'n smart-tv het nog helemaal prima, dus daar ga ik me nog niet druk over maken :Y)

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
_Dune_ schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:46:

Het hangt er gewoon ook vanaf welk model je koopt.

Ik heb ook een philips de 55PUS6401

en deze is ook al jaren oud maar wordt nog elke keer keurig geupdate.
Dit was al een android smarttv en is qua hardware capable voor nieuwe updates.

ALs je een low budget tv koopt met een low budget dual core cpu kan je ook niet verwachten dat hier nog veel rek in zit qua updates
Pagina: 1