GPU valt uit nadat Windows opstart.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-04 19:36
Hallo iedereen,
Ik heb gisteren een Pc gebouwd. Aanvankelijk leek dat alles het goed deed, maar toen er vandaag gegamed moest worden bleek dat de FPS redelijk laag was, toen keek ik in de pc en zag dat de gpu fans niet draaide. Als ik de pc opstart dan draait hij wel, totdat je Windows ziet laden, dan valt hij uit. Als ik in de bios ga dan blijft hij ook gewoon draaien. M'n monitor doet het ook gewoon terwijl de HDMI kabel in de gpu zit. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54

lordsnow

I know nothing

Welke videokaart? Zijn de gfx drivers wel geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:04
Hoe zit het met je voeding? genoeg capaciteit en valt niet uit elkaar van ouderdom? Alle kabeltjes aangesloten? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Timba- op 16-08-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

welke game?
hoeveel frames?
Wat is de rest van je hardware?
etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@Timba- Dat had ik dus ook nadat ik een upgrade deed naar een GTX 1080. Tijdens gamen viel de PC uit, en moest ik mijn voeding upgraden van 600W naar 800W.

[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 16-08-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
Het is een hele nieuwe pc het is de GTX 2060 (merk gigabyte). 750w voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@JorritCraw Er zijn VGA kaarten die bij starten van de PC even de fan's laten draaien, vervolgens als de drivers geladen zijn draaien de fan's alleen als het nodig is, maar...

Edit even jouw topic start met de gegevens van jouw Pc, CPU, moederbord, VGA kaart, Voeding, etc merk en type graag, op die manier kunnen wij veel makkelijker een zinnig antwoord geven.. nu is het een beeje glazenbol werk.
JorritCraw schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:41:
Het is een hele nieuwe pc het is de GTX 2060 (merk gigabyte). 750w voeding.
Alleen 750 Watt zegt bijzonder weinig, er zijn genoeg voedingen die een dergelijke sticker niet zouden mogen dragen of het is al een verouderd type die eigenlijk niet geschikt is voor nieuwe hardware.

Daarnaast Gigabyte heeft meerdere VGA kaarten met een GTX 2060 GPU, om welke gaat het exact

[ Voor 38% gewijzigd door _Dune_ op 16-08-2019 18:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:04
JorritCraw schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:36:
Hallo iedereen,
Ik heb gisteren een Pc gebouwd. Aanvankelijk leek dat alles het goed deed, maar toen er vandaag gegamed moest worden bleek dat de FPS redelijk laag was, toen keek ik in de pc en zag dat de gpu fans niet draaide. Als ik de pc opstart dan draait hij wel, totdat je Windows ziet laden, dan valt hij uit. Als ik in de bios ga dan blijft hij ook gewoon draaien. M'n monitor doet het ook gewoon terwijl de HDMI kabel in de gpu zit. Alvast bedankt!
Ohhhh nu lees ik het goed, alleen je fans "vallen uit"? Ik dacht je hele computer! Dat is geen probleem man, zo'n beetje elke nieuwe kaart heeft fanstop. Zet een keer hwinfo of hwmonitor of msi afterburner of iets waar je de gpu temperatuur op kan zien, waarschijnlijk slaan ze pas aan boven de 65 graden ofzo, dus als je aan het gamen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Wacht even... de PC valt dus niet uit? De fans van de videokaart draaien alleen niet, behalve wanneer je de PC net aanzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorritCraw
Iedereen bedankt voor jullie reacties! Ik had de pc voor iemand gebouwd en diegene zei dat de gpu het niet meer deed. Dus ik was even bang dat ik hem gesloopt had. Nou heb ik wel redelijk wat computer kennis maar nou niet suuuper veel. Het was gewoon een setting in het spel waardoor ik dacht dat ik iets fout had gedaan. Heel erg bedankt voor de reacties!
Pagina: 1