2-weg synchronisatie tussen Google Agenda en iCloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppel66
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-04-2021
Hoi,

De aanleiding voor mijn vraag is deze. Ik gebruik op het moment een iPhone 6s, die traag wordt en een slechte batterij heeft. Ik ben verknocht aan Apple-producten, van een Power Mac vroeger tot iMac, MBP en iPhone nu. Resultaat is dat ik behoorlijk diep in het Apple-ecosysteem zit (bijv. met gedeelde agenda's op verschillende Apple-apparaten).
Helaas zit een upgrade naar een min of meer moderne iPhone er niet meer in. Ik vind een iPhone X of nieuwer echt te duur worden.

Daarom overweeg ik ernstig over te stappen op een Android-telefoon (een OnePlus 7 Pro klinkt aantrekkelijk en enigszins betaalbaar). Ik zal vermoedelijk FaceTime en iMessage gaan missen, maar wezenlijk vind ik de synchronisatie tussen de verschillende gedeelde agenda's op iCloud en Google Agenda. De rest van het gezin gebruikt namelijk die agenda's en we ervaren het als erg handig om te kunnen zien waar een gezinslid uithangt, of hij een afspraak heeft etc. En om nou iedereen over te laten stappen op Google Agenda, vind ik teveel gevraagd.

Op internet heb ik veel gezocht, maar ik heb nog geen zekerheid. Mijn vraag is: is 2-weg synchronisatie tussen Google Agenda en iCloud mogelijk en zo ja, hoe?

Ik lees veel tips & trucs, maar die komen neer op hetzij het verplaatsen van de agenda's van iCloud naar Google, hetzij het alleen maar kunnen raadplegen van die iCloud-agenda's in Google, maar niet kunnen aanpassen (alleen read only). Dat is niet wat ik wil. Ik wil graag dat een agenda-item aangemaakt in iCloud ook tevoorschijn komt in Google en omgekeerd. Met name dat laatste lijkt lastig te zijn, maar het is voor mij cruciaal.
Ik heb op mijn iPhone en MacBook wat geprobeerd met IFTTT, maar zonder resultaat.

In de PlayStore zie ik een betaalde app genaamd 'Smootsync for Cloud Calendar', maar ik lees ook negatieve reviews. Bovendien lijkt dat programma het ook niet te kunnen. In de FAQ staat: "Please be aware that Smooth Sync for Cloud Calendar will not sync calendars of other accounts (like, for instance, your Google Calendars) to your iCloud."

Kort en goed: ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed. 8)7
Heeft iemand raad, kan ik op een Android-device agenda-items aanmaken in iCloud of is dat niet mogelijk?

Er is natuurlijk een work-around, maar die is niet echt charmant: ik abonneer me in Google Agenda op de verschillende iCloud-agenda's (read-only, zoals gezegd) en maak via een browser agenda-items aan in die iCloud-agenda's. Die zouden dan in Google Agenda moeten verschijnen. Maar ja, dat gaat wel een beetje voorbij aan het gemak van een echte agenda-app.

Alvast bedankt,
Maarten

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo af en toe heb ik wel eens het idee dat het gras aan de andere kant groener is (wat niet zo is weet ik inmiddels) en koop ik een Pixel.

Inmiddels weet ik daarom dat SmoothSync erg goed werkt om je iCloud agenda op Android te krijgen. Wel even een App password maken op iCloud. Je kunt je iCloud agenda dan blijven gebruiken zodat je geen sync van Google Agenda naar iCloud Agenda nodig hebt. Je gebruikt gewoon de iCloud agenda

https://play.google.com/s....dmfs.caldav.icloud&hl=nl

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 16-08-2019 21:37 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppel66
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-04-2021
Hoi Donstil,

Ik keek even naar je link en zag: "This app will create new calendars on your device (one for each calendar in your iCloud account). It will not sync calendars of other account (like Google) to iCloud."

Dus ik begrijp dat in Google Agenda agenda-items gewoon toegang hebt tot agenda's in iCloud, als je SmoothSync gebruikt? Dat is goed nieuws!

Dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Yup, je icloud agenda komt beschikbaar in je android agenda applicatie (ik gebruikte de default google agenda), je synced dus niet Google naar icloud. Je gebruikt icloud agenda in de google agenda applicatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-08-2019 23:29 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joahn93
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 23:35
Even een kleine kick. Ik gebruikte ook smooth sync zodat ik een gedeelde agenda met mijn vrouw kan hebben. Ik heb nu sinds een kleine week dat de app niet meer werkt. Het emailadres van de ontwikkelaar lijkt niet meer in gebruik.

Heeft iemand een alternatief? Want ik kan het niet vinden. Ik krijg ook mijn vrouw niet over naar een Google agenda

Groet,
Johan