Tuinverlichting schakelen met KaKu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel2208
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-03-2023
Ik zoek een manier op mijn tuinverlichting te kunnen schakelen d.m.v. de ABST-604 draadloze Schemersensor en/of de APC3-2300R draadloze afstandsbediening en daarbij de bestaande serieschakelaar ook nog te kunnen gebruiken.

Ik heb 2 grondspots en 2 wandspots welke samenkomen met een hotelschakeling.
https://www.gamma.nl/asso...-spatwaterdicht/p/B460399

Ik heb het geprobeerd met de AWMR-300 Mini Inbouw Schakelaar maar helaas is dit niet gelukt.

Met vriendelijke groet,
Emiel de Rouw

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel2208
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-03-2023
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
Voortaan eerst even verdiepen in de KaKu schakelmaterialen. Je zal een schakelaar moeten laten vervallen aangezien een hotelschakeling niet werkt met de AWMR-300:

Quote van de eigen website van KaKu:
Om deze AWMR-300 mini inbouw schakelaar te gebruiken dien je in de meeste gevallen een blauwe draad bij te trekken, aangezien die vaak niet aanwezig is in de wanddoos achter de bestaande schakelaar. Na het aansluiten van de elektriciteitsdraden, verbind je vervolgens de twee witte draden op de bestaande enkelvoudige wandschakelaar. Zodoende blijft de functie van de enkelpolige schakelaar behouden. Je kunt deze witte draden alleen aansluiten op een enkelvoudige schakelaar die geen onderdeel uitmaakt van een wissel of hotelschakeling. Als het een hotelschakeling betreft, dien je een van de twee wandschakelaars op te heffen, zodat je een enkelvoudige wandschakelaar overhoudt. Vervolgens kun je een mini inbouwzender plaatsen achter de tweede schakelaar of deze schakelaar vervangen voor een draadloze wandschakelaar .
De ACM-3000H2 zou trouwens wel moeten werken met een hotelschakeling.

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 19-08-2019 11:42 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W