Voor werk ben ik op zoek naar een nieuwe pc. Deze pc gaat veel gebruikt worden voor renderen in Cinema 4D met Redshift als render engine, CAD in Solidworks, machine learning (dus Nvidia), game development in Unity en video bewerking in After Effects & Premiere Pro. We hebben dus een allround systeem nodig.
Het moet een degelijk systeem zijn wat betrouwbaar loopt en niet teveel lawaai maakt. Het budget ligt tussen de 2500 en 3000 euro exclusief randapparatuur. Ik heb het volgende systeem samengesteld en daarbij ook gelet op wat beschikbaar is bij Azerty zodat ik daar alles in 1 keer kan bestellen.
Ik ben toch voor een Intel i9 gegaan omdat die een hogere singel core snelheid heeft en daardoor een snellere viewport ervaring bied in software. De betere ervaring die dit bied weegt op tegen de iets langere render tijd voor een animatie of een epoch in machine learning (als die op de CPU draait in plaats van de GPU) die we 's avonds aan kunnen zetten.
Ik twijfel nog of dit moederbord een slimme keuze is. Deze heeft WiFi en Bluetooth wat fijn is maar verder heb ik hier weinig ervaring mee.
Ik vroeg me af of jullie hier nog verbeteringen voor zien die de stabiliteit verbeteren zonder extreem duur geheugen of dat er bepaalde onderdelen incompatibel zouden zijn?
Het moet een degelijk systeem zijn wat betrouwbaar loopt en niet teveel lawaai maakt. Het budget ligt tussen de 2500 en 3000 euro exclusief randapparatuur. Ik heb het volgende systeem samengesteld en daarbij ook gelet op wat beschikbaar is bij Azerty zodat ik daar alles in 1 keer kan bestellen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900K Boxed | € 505,05 | € 505,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | € 232,- | € 232,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 755,- | € 755,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 111,01 | € 111,01 |
| 1 | Monitoren | Dell U2718Q Zwart | € 532,40 | € 532,40 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 123,95 | € 123,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B3200C16 | € 372,- | € 372,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.889,10 | ||
Ik ben toch voor een Intel i9 gegaan omdat die een hogere singel core snelheid heeft en daardoor een snellere viewport ervaring bied in software. De betere ervaring die dit bied weegt op tegen de iets langere render tijd voor een animatie of een epoch in machine learning (als die op de CPU draait in plaats van de GPU) die we 's avonds aan kunnen zetten.
Ik twijfel nog of dit moederbord een slimme keuze is. Deze heeft WiFi en Bluetooth wat fijn is maar verder heb ik hier weinig ervaring mee.
Ik vroeg me af of jullie hier nog verbeteringen voor zien die de stabiliteit verbeteren zonder extreem duur geheugen of dat er bepaalde onderdelen incompatibel zouden zijn?