Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

V&A - Verkoper verkoopt Boxed CPU zonder koelder, normaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.592 views

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-11 11:23
Onlangs kocht ik een CPU van een verkoper met goede reviews. Met als advertentietitel "Intel Core i5-6600K Boxed aangeboden". Nu krijg ik de CPU thuis en wordt deze zonder koeler geleverd. De verkoper vind dit een norrmale gang van zaken, ik echter niet. boxed is met koeler, tray zonder.

Wij komen er samen niet uit. Koper zegt dat tegenwoordig bij boxed CPU's geen koelers meer worden geleverd. Ik vind dit echt van de gekke en ben het daar niet mee eens. Dan moet je dit al helemaal niet in je advertentietitel zetten. Daarom ben ik benieuwd naar de reacties van mede-tweakers. Misschien dat het verkoper of mezelf op een andere gedachte brengt.

Jammere vind ik dat verkoper ook niet geen tussenoplossing wil, bijvoorbeeld een deel van de aankoopprijs (10 euro, daar heb ik nog steeds geen koeler voor) terug naar mij over te maken. Hij vind dat hij recht in zijn schoenen staat. Voor mij moet dit maar een "leermoment" zijn.

Verwijderd

Werd dat ding standaard met koeler geleverd? Pricewatch link?

Tegenwoordig is dat geen zekerheid meer namelijk. Mijn 8700K was ook "boxed" zonder koeler.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

edit: in dit geval dus niet, de 6600K word niet met cooler geleverd.
pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed
Onderaan bij garantie en bijzonderheden:
Wordt geleverd zonder koeler.

[ Voor 141% gewijzigd door DukeBox op 16-08-2019 15:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Boxed is in een doosje, en zegt niets over wat er allemaal wordt meegeleverd.
De 6600K wordt inderdaad geleverd zonder koeler.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 16-08-2019 14:51 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Boxed "K" cpu's worden niet meer met koeler geleverd.
:)

[ Voor 15% gewijzigd door Lip op 16-08-2019 14:52 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Boxed slaagt meer op de garantie en doosje. Meestal heeft tray slechts 1 jaar garantie en boxed (met of zonder koeler) 2 jaar of meer.

Boxed is doosje. Heeft niks met koeler te maken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Lip schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:50:
Boxed "K" cpu's worden niet meer zonder koeler geleverd.
niet meer zonder koeler?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed
Bijzonderheden Wordt geleverd zonder koeler.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:59
Vanaf Skylake worden boxed K cpu's zonder koeler geleverd. De verkoper valt niets te verwijten.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SadisticPanda schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:51:
Boxed slaagt meer op de garantie en doosje. Meestal heeft tray slechts 1 jaar garantie en boxed (met of zonder koeler) 2 jaar of meer.

Boxed is doosje. Heeft niks met koeler te maken.
dat was echt anders hoor, tot een paar jaar terug..

die koeler zat er gewoon altijd bij, bij een boxed variant, sinds een paar jaar terug zijn ze dat gaan veranderen
een mijn inziens zeer onhandige zet (noem het dan anders)
Uszka schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:54:
Vanaf Skylake worden boxed K cpu's zonder koeler geleverd. De verkoper valt niets te verwijten.
mijn skylake i7 boxed kwam met koeler.

[ Voor 18% gewijzigd door mschol op 16-08-2019 14:58 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Maar wel met zonder jas naar buiten gaan :N
Galactic schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:47:
Hij vind dat hij recht in zijn schoenen staat. Voor mij moet dit maar een "leermoment" zijn.
Dat is helaas het geval ja. Hij heeft een processor verkocht in een doos die vanuit Intel al geen koeler heeft (en overigens, wat moet je met een K processor en een stock koeler? Niet overklokken is zonde van je centen).
Alleen niet-K processoren in het blauwe kamp hebben een koeler bij de boxed versie.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• jrpandie
  • Laatst online: 06-11 23:04
ik heb het meermaals proberen uit te leggen dat er bij dit model geen boxed koeler aanwezig is. Boxed staat enkel nog voor de extra garantie (eventueel via Intel ipv de shop buij tray versies)

Maar ja mijn rating/reputatie neemt een duik...

• nelizmastr
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

jrpandie schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:55:
ik heb het meermaals proberen uit te leggen dat er bij dit model geen boxed koeler aanwezig is. Boxed staat enkel nog voor de extra garantie (eventueel via Intel ipv de shop buij tray versies)

Neem contact op met de moderators. Je kan deze review laten verwijderen omdat het Galactic verweten kan worden zich niet goed te hebben geïnformeerd over het product en derhalve een ongeldige beoordeling heeft achtergelaten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Ook nog maar even een officiële link:
Included Items Please note: The boxed product does not include a fan or heat sink
https://ark.intel.com/con...cache-up-to-3-90-ghz.html

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 15:46
Galactic schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:47:
boxed is met koeler, tray zonder.
Ik denk dat je dit tegen Intel moet vertellen :P niet tegen de verkoper.
Intel is namelijk al enkele jaren van dit mantra afgestapt.
Koper zegt dat tegenwoordig bij boxed CPU's geen koelers meer worden geleverd.
Koper heeft gelijk.
Boxed = doosje.
Tray = geen doosje.
Vroeger zat er in het doosje een koeler. Dat is al jaren niet meer zo.
Jammere vind ik dat verkoper ook niet geen tussenoplossing wil, bijvoorbeeld een deel van de aankoopprijs (10 euro, daar heb ik nog steeds geen koeler voor) terug naar mij over te maken. Hij vind dat hij recht in zijn schoenen staat. Voor mij moet dit maar een "leermoment" zijn.
Ben het eens met de koper.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Assumption is the mother of all fuckups dus in dit geval :)

Zonder dat ik ooit zelf een losse CPU gekocht heb:
boxed = in een doosje retailverpakking
tray = in een stuk plastic voor losse verkoop

het gaat om een CPU. Niet datgene wat er bij zit. Dat @Galactic de aanname doet dat het er wel bij zat, is imho zijn eigen fout. Je koopt de retail versie. Die heb je ook gekregen en bevat naast de CPU voornamelijk plastic, piepschuin en karton. Maar dus al jaren geen koeler meer.

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 16-08-2019 14:58 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Berichtje in V&A feedback forum/topic om dat te laten verwijderen.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

Hopelijk neemt @Galactic hiermee aan dat het echt zonder koeler geleverd word en zijn gebruikers review/rating daarop aanpast.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 12:12

mvz

muziek verslaafde

Erg apart dat @Galactic inderdaad verwacht dat de verkoper ook nog even geld toelegt omdat hij zichzelf niet goed geïnformeerd heeft... hopelijk wordt die review verwijderd voor je @jrpandie :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Galactic
mvz schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:34:
Erg apart dat @Galactic inderdaad verwacht dat de verkoper ook nog even geld toelegt omdat hij zichzelf niet goed geïnformeerd heeft... hopelijk wordt die review verwijderd voor je @jrpandie :)
Ik denk dat ik mij wel degelijk goed heb geinformeerd. Ik heb met zekerheid 6600K's gezien die ook met koeler zijn geleverd. Vermoed dat ze er rond die periode dan misschien zijn mee gestopt en dat er 2 varianten in omloop zijn geweest. Als je ziet op het niet, is hier veel onduidelijkheid over, zeggen dat ik mij niet goed heb geinformeerd vind ik erg kort door de bocht.
nelizmastr schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:56:
[...]

Neem contact op met de moderators. Je kan deze review laten verwijderen omdat het Galactic verweten kan worden zich niet goed te hebben geïnformeerd over het product en derhalve een ongeldige beoordeling heeft achtergelaten.
Dus, ga je er vanuit dat ik van slechte wil ben en de review niet zelf wil aanpassen? Ik ben de slechtste niet ... voor mij is het dan in orde hoor. Ik heb al 6 jaar geen CPU gekocht, en ken niet anders dan BOXED = met koeler.

Verwijderd

@Galactic
Jij kan de review niet zelf aanpassen.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:42

KrazyJay

@Galactic Ga je nu ook netjes je excuses aanbieden voor je harde doch onterechte houding? En keurig een verzoekje indienen om je review aan te laten passen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Galactic schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:50:
Ik heb met zekerheid 6600K's gezien die ook met koeler zijn geleverd.
Geen enkele skylake K versie is met cooler geleverd, er bestaan ook geen SKU's anders dan zonder cooler.
De generatie daarvoor was volgens mij de laatste waar een cooler bij zat.

Van je review:
Bij deze CPU zijn 2 versies, met en zonder koeler
Nee, dat klopt dus niet.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 16-08-2019 15:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-11 18:18
Ik snap oprecht niet waarom TS niet informeert bij bijv een computerwinkel of Intel zelf en wel de verkoper van alles de schuld geeft in een non-discussie.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• Galactic
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:53:
@Galactic
Jij kan de review niet zelf aanpassen.
Nee inderaad, ik heb een toelichting gedaan in de review.
KrazyJay schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:53:
@Galactic Ga je nu ook netjes je excuses aanbieden voor je harde doch onterechte houding? En keurig een verzoekje indienen om je review aan te laten passen?
Prachtaanvulling aan dit topic, zeg dan niets.

Voor mij is het afgesloten nu.

Verwijderd

Galactic schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Je toelichting klopt niet.

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 08:05

Vind het anders een prima aanvulling van KrazyJay... mag je je best even voor verontschuldigen

[ Voor 51% gewijzigd door CMos op 16-08-2019 16:02 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
[...]

Ik denk dat ik mij wel degelijk goed heb geinformeerd. Ik heb met zekerheid 6600K's gezien die ook met koeler zijn geleverd. Vermoed dat ze er rond die periode dan misschien zijn mee gestopt en dat er 2 varianten in omloop zijn geweest. Als je ziet op het niet, is hier veel onduidelijkheid over, zeggen dat ik mij niet goed heb geinformeerd vind ik erg kort door de bocht.
Onzin nooit zo geweest voor mij destijds het argument geweest om een gewone i5 6600 te halen. Vanaf dag één hadden i5 6600K boxed geen koeler.

Edit:
De cpu kwam uit in Q3-2015 mensen die dat ding op tweakers reviewen in jan-2016 noem het al als minpunt het ontbreken van de koeler.
Conclusie: Vanaf dag één geen koeler.

[ Voor 12% gewijzigd door leonbong op 16-08-2019 16:14 ]

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:14
Toen ik laatst een i9-9900k kocht stond ik ook even te kijken dat 'Boxed' niet 'met stock koeler' meer betekende, maar schijnt inderdaad al tijden lang zo te zijn, dus leermomentje voor je!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14

Grvy

Bot

[...]

[...]

Wow. Dus je hebt het mis wordt hierop gewezen en vervolgens zijn de mensen die je erop wijzen en dus verwachten dat je je excuses aanbied voor je belachelijke gedrag de boosdoener?

Juist.. 8)7

Dit is een account.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:13
[...]

Het is netter om de gehele review aan te laten passen, een aanvulling lijkt me niet voldoende. Ik denk dat de verkoper dit wel mag verwachten van je, verkoper plaatste immers geen onjuiste informatie, jij was onjuist geïnformeerd, de slechte review raakt dan op dit moment kant noch wal en de aanvulling is imo niet voldoende.

[ Voor 18% gewijzigd door SgtElPotato op 16-08-2019 16:13 ]

Zucht...

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18
[...]

Het zou je staan zélf even een V&A Feedback te openen met de vraag de beoordeling aan te passen.
De direct zichtbare rating wordt namelijk niet aangepast met jouw toevoeging.
V&A Feedback

• Galactic
Dieks77 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Het zou je staan zélf even een V&A Feedback te openen met de vraag de beoordeling aan te passen.
De direct zichtbare rating wordt namelijk niet aangepast met jouw toevoeging.
V&A Feedback
Ja bedankt, maar ik ben al in snelheid genomen zie ik :)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:13
Galactic schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

Ja bedankt, maar ik ben al in snelheid genomen zie ik :)
Zo snel als je dit topic opende zo langzaam rectificeer je je fouten.

Zucht...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb de beoordeling aangepast zoals gesuggereerd door Galactic.

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 16-08-2019 16:43 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

[...]

Dus, ga je er vanuit dat ik van slechte wil ben en de review niet zelf wil aanpassen? Ik ben de slechtste niet ... voor mij is het dan in orde hoor. Ik heb al 6 jaar geen CPU gekocht, en ken niet anders dan BOXED = met koeler.
Ook al had je een stock koeler erbij, is dat een van mindere kwaliteit en kun je sowieso beter een koeler erbij kopen. voor €25,- zit je al goed(zonder OC kan het nog goedkoper)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

NMe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:43:
Ik heb de beoordeling aangepast zoals gesuggereerd door Galactic.
Tja, wat Galactic suggereert klopt gewoon niet in de beoordeling. Tevens het laten staan van de initiële beschuldiging is mijn inziens echt niet terecht.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is eerder een Shopping Forum vraag dan een technische, en dit forum is niet de plek om V&A geschillen te bespreken.

Inhoudelijk is overduidelijk dat deze CPU - zoals op de site van Intel en in de specs van ons eigen Pricewatch staat - zonder koeler geleverd is. Misschien minder handig van Intel om het dan nog 'boxed' te noemen als dat decennialang stond voor "incl heatsink en fan", maar daar heeft de V&A verkoper niets mee te maken.

Kijken op de site van de fabrikant (en zeker in PW, al is dat laatste niet onfeilbaar) hoort tot de eigen inzet die we verwachten voordat je een topic opent, laat staan al valt dat niet onder ons forumbeleid voordat je negatieve reviews over iemand gaat publiceren. Voor dat eerste gaat dit topic wegens te weinig eigen inzet dicht. Over dat laatste kan ik hooguit zeggen: kansloos.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.