Hallo Tweakers!
Omdat ik (redelijk) nieuw ben met het samenstellen van desktops, en het een dure aankoop is waar ik hoop een aantal jaar mee door te kunnen, zou ik graag jullie advies willen. Zelf ben ik aan de slag gegaan met een systeem en dit is wat ik tot nu toe heb:
Dit heb ik bij Azerty+ Windows en assemblage voor € 1.230,59.
Dit is geïnspireerd door BBG van mei en van juli.
Hier wat informatie zodat jullie me beter zouden kunnen helpen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er op kunnen gamen(niet de zwaarste games, gewoon dat de meeste games op redelijke settings kunnen runnen.) Verder zal die voor school en de dagelijkse dingen gebruikt worden.(
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 1000-1250 euro inclusief Windows en assemblage(bv. bij Azerty).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-processor en videokaart die games op mid-high settings aankunnen
-moederbord met redelijk wat aansluiting(liefst ook usb c)heeft en mogelijkheden voor eventuele upgrades
-16 gb ram
-1 á 2 tb hdd
-genoeg ssd
-strakke behuizing
-stille koeling
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang ze goede prestaties leveren binnen mijn budget en ze te vertrouwen zijn maakt het me niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag mijn Windows en andere belangrijke software en games op de SSD zeten. en dat het systeem over een paar jaar nog steeds te gebruiken is(dus toekomst bestendig.)
Ga je overklokken?
Zelf kan ik dat niet dus ik denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een soort controle willen, en feedback, zodat ik zeker weet dat alles bij elkaar past en het systeem werkt. Ook zou ik het graag horen of jullie nog tips hebben voor eventuele aanpassingen van onderdelen.Zodat ik voor mijn geld zoveel mogelijk krijg.
graag zou ik jullie reacties ontvangen,
Alvast bedankt voor de hulp!
Omdat ik (redelijk) nieuw ben met het samenstellen van desktops, en het een dure aankoop is waar ik hoop een aantal jaar mee door te kunnen, zou ik graag jullie advies willen. Zelf ben ik aan de slag gegaan met een systeem en dit is wat ik tot nu toe heb:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 247,99 | € 247,99 |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G | € 254,- | € 254,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 2,5", 1TB | € 44,97 | € 44,97 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Zwart | € 44,- | € 44,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB | € 86,- | € 86,- |
1 | Voedingen | Corsair CX550M | € 69,04 | € 69,04 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 921,85 |
Dit heb ik bij Azerty+ Windows en assemblage voor € 1.230,59.
Dit is geïnspireerd door BBG van mei en van juli.
Hier wat informatie zodat jullie me beter zouden kunnen helpen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er op kunnen gamen(niet de zwaarste games, gewoon dat de meeste games op redelijke settings kunnen runnen.) Verder zal die voor school en de dagelijkse dingen gebruikt worden.(
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 1000-1250 euro inclusief Windows en assemblage(bv. bij Azerty).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-processor en videokaart die games op mid-high settings aankunnen
-moederbord met redelijk wat aansluiting(liefst ook usb c)heeft en mogelijkheden voor eventuele upgrades
-16 gb ram
-1 á 2 tb hdd
-genoeg ssd
-strakke behuizing
-stille koeling
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang ze goede prestaties leveren binnen mijn budget en ze te vertrouwen zijn maakt het me niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag mijn Windows en andere belangrijke software en games op de SSD zeten. en dat het systeem over een paar jaar nog steeds te gebruiken is(dus toekomst bestendig.)
Ga je overklokken?
Zelf kan ik dat niet dus ik denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een soort controle willen, en feedback, zodat ik zeker weet dat alles bij elkaar past en het systeem werkt. Ook zou ik het graag horen of jullie nog tips hebben voor eventuele aanpassingen van onderdelen.Zodat ik voor mijn geld zoveel mogelijk krijg.
graag zou ik jullie reacties ontvangen,
Alvast bedankt voor de hulp!