Bezig met een windows installatie, tips en tricks gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-09 17:35
Mijn vraag
Is er een command/script waarmee je bepaalde features uit kunt zetten na een schone windows installatie?

Ik heb eens in een nieuwsartikel een reactie gezien van een mede-tweaker. Hij had een bepaalde command die hij uitvoerde en daarmee werden allerlei dingen uitgeschakeld, zoals cortana en andere advertentie dingen van microsoft.

Helaas kan ik het artikel en die reactie niet meer vinden.
Mocht iemand een idee hebben, of andere tips hebben die ik zou kunnen toepassen, hoor ik het graag! _/-\o_

ps. Lijkt me ook wel leuk om een algemene topic met tips en tricks te hebben voor schone windows installaties. Altijd handig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellow
Dank u! Dank u! Dit is wat ik zocht inderdaad. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:25
O&O ShutUp10 ?

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 16-08-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow
Nog niet eerder van gehoord. Ik ga deze uitproberen, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Afgaande op je startpost kan ik een aanname doen wat je uitgezet wilt hebben, maar je bent er niet echt duidelijk in. Iemand anders doet een aanname en levert je een link naar een pagina met een handvol Powershell-scripts.
Afgaande op je vraagstelling vraag ik me af of je weet wat je straks gaat doen, of je op voorhand kunt controleren wat de scripts gaan doen.

Nee, ik twijfel niet aan de link van @elcapon of het programma van @ThinkPad. Ik vraag me alleen af hoe lang het straks duurt voordat je met een nieuw draadje komt dat de Windows Store het niet meer doet, bijvoorbeeld.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow
Jester-NL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:07:
Afgaande op je startpost kan ik een aanname doen wat je uitgezet wilt hebben, maar je bent er niet echt duidelijk in. Iemand anders doet een aanname en levert je een link naar een pagina met een handvol Powershell-scripts.
Afgaande op je vraagstelling vraag ik me af of je weet wat je straks gaat doen, of je op voorhand kunt controleren wat de scripts gaan doen.

Nee, ik twijfel niet aan de link van @elcapon of het programma van @ThinkPad. Ik vraag me alleen af hoe lang het straks duurt voordat je met een nieuw draadje komt dat de Windows Store het niet meer doet, bijvoorbeeld.
Daar heb je een punt, maar dat komt ook omdat ik niet wist wat ik uit wilde zetten. Maar door @elcapon zijn tip, heb ik de reactie kunnen vinden waar ik naar opzoek was:
Unsocial Pixel in 'nieuws: Microsoft verwijdert MS Paint toch niet uit Window...

Nu kan ik verder googlen en uitzoeken wat "AppXPackage" precies is en wat ik ermee kan.

Maar, thanks for the heads-up!
Pagina: 1