Toon posts:

Externe harde schijven worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil wat zaken gaan opruimen waaronder wat oude externe harde schijven. Maar voordat ik dat doe wil ik natuurlijk wel de data er af halen en daar gaat het mis.

Het betreft de volgende schijven:

Maxtor personal storage 3200
en een Freecom harddrive XS USB-3.0

Als ik de schijven aan mijn (inmiddels nieuwe laptop) hang dan gebeurd er niets. ik hoor de harde schijven wel en op de Maxtor brand een groen lichtje wat volgens mij wil zeggen dat het met de stroom toevoer wel goed zit (ze hebben dan ook allebei een aparte stroomkabel voor in het stopcontact)

Op de laptop heb ik windows 10

Ik zie beide harde schijven niet staan in schijf beheer.

bij 1 van de schijven kreeg ik wel een melding dat het USB apparaat niet werd herkend of niet goed functioneerde (heb deze melding niet opgeslagen dus weet de exacte bewoording niet meer precies).

Ik kan voor de betreffende schijven bij de leveranciers geen stuurprogramma meer vinden.

Ik heb er verder zeer weinig verstand van. Wie kan mij (enigsinds in Jip en Janneke taal) misschien verder helpen???
Ik
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het USBapparaat niet fatsoenlijk herkend wordt, dan is het waarschijnlijk de USBcontroller die moeilijk loopt te doen. Wat je dan nog kunt doen is de schijf uit de behuizing plukken en hem direct aansluiten op een interne SATApoort. Dan sluit je in elk geval gedonder met de USBcontroller uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie. Dan heb ik zeker wel een convertor nodig om deze op aan te sluiten of zijn daar speciale kabels voor o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het gaat om een standaard SATAdisk kun je 'm zo in een SATApoort van een PC prikken. Daar is verder niets voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Schijf er uit halen en demonteren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.