Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:41
Wij hebben onlangs ons huis verkocht, en krijgen bij het passeren van de akte +/- 60.000 euro aan overwaarde en premiesparen uitbetaald. Dit bedrag hebben wij nodig voor een nog te bouwen huis. Dit huis zal over anderhalf a twee jaar opgeleverd worden.

Ik wil dit bedrag dus twee jaar parkeren. Het liefst zie ik dit bedrag iets groeien. Het mag echter absoluut niet minder worden, aangezien we het nodig hebben voor het nieuwe huis. Ik ben echter niet thuis in de financiele/beleggingswereld. Wat zou ik het beste er mee kunnen doen? gewoon voor veilig gaan en het op een bankrekening parkeren? Of toch bij een bank neerleggen die er met een laag risico mee gaat beleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het groeit harder als je meer risico neemt. Als het echt geen cent minder waard mag worden, dan lijkt een spaarrekening voor nu het meest logisch. Elke beleggingsvorm kent risico. Een laag risico is ook risico. Misschien dat een deposito dan nog het slimst is als je toch tussentijds niet bij je geld kan.

En misschien zijn er wel truukjes met je hypotheek? Storten in bouwdepot ofzo? Dat zou ik even met je hypotheekverstrekker bespreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Let ook op de peildatum 1 januari, het saldo van de bankrekening op dat moment en wat de Belastingdienst daarvan vindt als je verder geen schulden hebt.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Gewoon wegzetten op een spaarrekening of kortlopend spaardeposito.

paar euro box 3 belasting ook gewoon accepteren indien van toepassing.

Vooral geen risico mee nemen op die termijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 16-08-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Je weet dat je voor de oplevering van je nieuwbouwhuis al de nodige uitgaven hebt neem ik aan?

Beleggen is altijd een risico, de laatste weken zijn de beurzen ook met 5%-10% gedaald.

Gewoon lekker op de spaarrekening zetten, vermogensbelasting accepteren (ik neem daarbij aan dat jullie meer spaargeld hebben).

Ik zou het zelfs niet voor een jaar vast zetten tegen een *iets* hogere rente zolang je geen goed overzicht hebt van wanneer je welk deel moet betalen

[ Voor 6% gewijzigd door President op 16-08-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Je huis wordt over 2 jaar opgeleverd, maar je zult voor die tijd neem ik aan de grond en casco in termijnen betalen neem ik aan? Daar kun je die 60k voor gebruiken. Je rendement is dan gelijk aan je netto hypotheek rente.

Daarnaast zou ik altijd een bepaald bedrag apart zetten voor onverwacht meerwerk. Wat je over hebt kun je alsnog aflossen, maar als je tekort komt hoef je niet te bezuinigen..

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 18-08-2019 15:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1