Nieuwe batterij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjake
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
hallo,

Mijn laptop Asus N752VX gaat heel snel leeg. Dus mijn eerste gedacht is dat de batterij moet vervangen worden. Ik lees dat deze 3200Mah heeft bestaat er een batterij die meer Mah heeft en die langer mee zou gaan

Bedankt alvast

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:00
Hoe oud is de laptop? Wat heb je zelf al gevonden?

Vaak wordt er maar 1 type accu gemaakt voor de laptops, dus ik verwacht dat er geen hogere is
Zover ik heb kunnen vinden op basis van n752vx is er alleen maar 3200.
.

[ Voor 19% gewijzigd door corporalnl op 16-08-2019 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05 10:39
https://en.accessoires-asus.com/n752vx-65460-59179.htm

Er zijn laptops die grotere batterijen kunnen hebben, maar die zijn altijd groter.
Het hangt af van de ruimte die over is in je laptop.
Oude laptops, konden de batterijen gewisself worden omdat ze om de achterkant vast zaten met een klik systeem. Grotere batterij kwam meestal ook op neer grotere "kont" bij de laptop.

Kijkend op volgende filmpje, en gokken dat het vergelijkend is met jouw laptop.
Ga ik ervan uit dat er geen grotere Mah batterij is voor die laptop. ( Ook omdat asus zelf maar 1 vermeld)
YouTube: Asus N552V, N552VX, N552VW disassembly and battery replace, как разо...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 11:33
Via Replacedirect en andere nederlandse webshops kom ik ook maar op één accu uit:
https://www.replacedirect...ml?prrel=18442385#product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjake
Mijn laptop is 2 jaar oud en deze staat wel heel de dag aan om op te werken. Zodra hij vol geladen is trek ik de stekker van de stroom eruit. Dus kan dit dan al na iets meer als 2 jaar versleten zijn zo een batterij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
Batterijen slijten ook gewoon door ouderdom, dus zelfs als je ze niet zou gebruiken. Daarnaast kunnen ze slecht tegen warmte. Stekker eruit trekken hoeft echt niet, moderne batterij management systemen regelen zelf wel dat de batterij niet overladen wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Exact dit...
Nielson schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:54:
Batterijen slijten ook gewoon door ouderdom, dus zelfs als je ze niet zou gebruiken. Daarnaast kunnen ze slecht tegen warmte. Stekker eruit trekken hoeft echt niet, moderne batterij management systemen regelen zelf wel dat de batterij niet overladen wordt.
tasjake schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:45:
Mijn laptop is 2 jaar oud en deze staat wel heel de dag aan om op te werken. Zodra hij vol geladen is trek ik de stekker van de stroom eruit. Dus kan dit dan al na iets meer als 2 jaar versleten zijn zo een batterij
Iedere keer dat jij de stekker er uit trekt start je een nieuw laadcyclus een accu heeft een x aantal keer dat deze ontladen en geladen kan worden. Dus hoe vaker de accu ontladen en weer opegladen wordt hoe dichter je naar het einde van zijn 'leven' gaat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjake
Dus maw moet ik de batterij niet vervangen als ik dan toch de stekker er niet steeds moet uithalen.maar als je ergens gaat zitten niet vlakbij een stopcontact dan kan je de stekker er ook niet in laten.als de laptop aangeeft dat hij bijna leeg is steek ik de stekker erin en na een tijdje haal ik de stekker er terug uit. Hoe doen jullie dat dan ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
tasjake schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:45:
Waarom laat je de accu er niet uit als hij toch hele dag aan staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 17:25
tasjake schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:44:
Dus maw moet ik de batterij niet vervangen als ik dan toch de stekker er niet steeds moet uithalen.maar als je ergens gaat zitten niet vlakbij een stopcontact dan kan je de stekker er ook niet in laten.als de laptop aangeeft dat hij bijna leeg is steek ik de stekker erin en na een tijdje haal ik de stekker er terug uit. Hoe doen jullie dat dan ? :)
Je mag de batterij wel vervangen, niemand die je tegenhoudt. Maar ik zou niet constant de oplader eruit halen en op de batterij werken.

Laat de oplaadkabel er gewoon in, ook als 'ie 100% opgeladen is. Dan werkt je laptop op de stroom in plaats van op je batterij en slijt 'ie dus ook minder.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Je mag de batterij wel vervangen, niemand die je tegenhoudt. Maar ik zou niet constant de oplader eruit halen en op de batterij werken.

Laat de oplaadkabel er gewoon in, ook als 'ie 100% opgeladen is. Dan werkt je laptop op de stroom in plaats van op je batterij en slijt 'ie dus ook minder.
Wordt de batterij dan niet onnodig warm? Ik heb op tweakers vaak gelezen dat tussen de 20-80% laden het beste is voor een accu.

Overigens het verhaal met cycles, klinkt dan ook weer aannemelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

hoi1234 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Wordt de batterij dan niet onnodig warm? Ik heb op tweakers vaak gelezen dat tussen de 20-80% laden het beste is voor een accu.

Overigens het verhaal met cycles, klinkt dan ook weer aannemelijk...
Tegenwoordig schakelt het laad circuit gewoon uit als de accu vol is, hij wordt dus niet overladen. Het zijn meer de laad/ontlaad cyclus die tellen. De batterij zou dan ook helemaal niet warm mogen worden, is dit wel het geval dan is er meer een probleem met de bouw of design kwaliteit van betreffende laptop.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 21:09
Idealiter laad je de stekker inzitten en houd de laptop de batterij op 80%, ik ben echter nog maar heel sporadisch laptops tegengekomen die deze optie hebben en enkel bij dure zakelijke laptops. Zal vast wel bestaan bij consumenten laptops maar het is zeldzaam.

Een Lion batterij die 1 jaar continu op 100% lading gehouden word, zonder ook maar 1 cycle te doorlopen, bij 25 graden is ze 20% capaciteit kwijt, bij 40 graden 35%, bij 60 graden is ze 40% kwijt echter in dit geval reeds na 3 maanden in plaats van een jaar. Bij 0 graden is er nauwelijks slijtage (let op dat het om temperatuur van de batterij gaat, in een apparaat hebben deze de neiging om warmer te zijn)

Ideale laadstroom is 4.2V, ideale range om ze in te houden is 60-75%. Als je ze leeg trekt is het opmerkelijk beter van ze nooit naar 100% te laden maar slechts naar 80%.

Een andere optie zou zijn, indien je de batterij niet nodig hebt, ze eruit halen indien mogelijk en ze in die ideale range houden. Bij langdurige opslag van de batterij ze af en toe eens insteken om ze op peil te houden.

Dat is ook de reden waarom elektrische wagens naast geavanceerde laad systemen voor de cellen over koelsystemen beschikken om de temperatuur ideaal te houden. De cellen in een Tesla en een doorsnee laptop zijn dezelfde, 18650 cellen, het is de techniek errond waarom die Tesla zijn batterij nauwelijks slijt en die van laptops wel.

Bron : https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries

[ Voor 12% gewijzigd door sprankel op 27-08-2019 02:50 ]

Pagina: 1