Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1243262

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik een Lenovo Legion (laptop) gekocht met 144Hz beeldscherm. Mijn TV is echter een bescheiden 50Hz LG. Als ik met vrienden aan het gamen ben dan doe ik dat uiteraard liever op de TV i.v.m. schermgrootte. Wat ik overal lees is dat 50/60Hz en 144Hz niet echt met elkaar boteren.

Mijn vraag: wanneer ik mijn laptop verbind met mijn TV via HDMI, neemt mijn laptop dan automatisch de verversingssnelheid over van mijn TV wanneer ik op de "alleen 2e scherm" stand speel?

Mocht dit niet zo zijn; is de enige oplossing hiervoor een hogere Hz TV aanschaffen? Ik kan de verversingssnelheid van mijn laptop niet aanpassen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Recent de PES2020 demo geprobeerd via HDMI, krijg echter enorme 'lag' wanneer de bal onderin het veld komt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met jouw specifieke laptop, maar mijn desktop heeft een 144Hz scherm en hangt gewoon aan de TV daarnaast. Primair game ik op zijn scherm, maar een aantal heb ik wel op de TV gedaan, zowel in 'extended' mode als in 'duplicate' mode, afhankelijk van het spel wat nodig is om het werkend te hebben. Beide werken prima.

Sowieso is er bijna geen enkele TV die meer dan 60Hz input accepteert. Nee, ook die 200Hz TVs accepteren niet een 144Hz input, die gebruiken alleen de hogere verversingssnelheid om framerate conversies te kunnen doen en voor interpolatie.