Telegram: chat gewist, nu krijg ik 'Forbidden: bot was bloc'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een tijdje terug heb ik een-en-ander met Telegram gedaan zodat ik vanaf mijn Synology berichten kan sturen naar Telegram (via een bot). Dit werkte prima. Eerder deze week dacht ik: laat mij die berichten in Telegram eens wissen, want als er een nieuwe komt dan wordt die chat vanzelf weer gemaakt (net als in Whatsapp). Helaas ... Ik krijg dus meldingen zoals 'Forbidden: bot was blocked by the user'. Ik weet uiteraard naar welke bot ik ze wil verzenden. Maar hoe kan ik dit nou oplossen? Simpelweg iets als 'create new bot' bestaat volgens mij niet.

Update: ahhhh ... als ik her-en-der wat doorklik dan vind ik een restart bot optie, en daarna werkt alles weer. Never mind ... <3

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 16-08-2019 08:03 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Beste antwoord (via F_J_K op 16-08-2019 09:29)

• pven
  • Niet online
Ik had nog een link staan uit BotFather met iets als https://t.me/pvens_botje , toen ik die aanklikte kwam de restart-optie voor de dag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Volgens mij gebruik je een Telegram bot altijd in combinatie met een chat is (althans ik wel). Door het verwijderen van de chat, is dat ID dus verloren gegaan.

Een nieuwe chat aanmaken, bot uitnodigen en het chat ID updaten in je configuratie zou genoeg moeten zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik had nog een link staan uit BotFather met iets als https://t.me/pvens_botje , toen ik die aanklikte kwam de restart-optie voor de dag.