Nieuwe game PC geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Mogen,
Gisteren bezig geweest met nieuwe pc van een maatje. Alles laten bestellen en daarna dat ding in elkaar gezet. Heb het wel is vaker gedaan alleen dit probleem is totaal nieuw en vroeg mij af wat ik eraan kan doen.

De Pc
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7OYNHXk.png
* De videokaart is een : Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB

Het probleem is nadat ik de pc in elkaar heb gezet en hem aandruk Ik totaal geen beeld krijg op mijn beeldscherm. De monitor ontvangt wel iets kort maar daarna gelijk " cable not connected". In de pc draaien alle fans ( 2x case fan / CPU fan / GPU fan. Led verlichting mobo / case / fans werken ook.
De AAN knop werkt , de reset knop werkt niet ( moet ik nog ff snel naar kijken maar verwacht niet dat het probleem is). Ook heb ik mobo speakertje aangesloten waar na elke restart geen geluid uit komt, of ik hoor iig geen piep bij het opstarten. Randapparatuur op de I/O aansluiten doet ook niks als in LED lichtjes enz.

Zelf al geprobeerd :
- Andere PCI-E slot
- Andere GPU ( had nog een oude 970GTX )
- GPU in andere PCI-E Slot & Vice versa
- CMOS eruit
- Andere monitor & switchen van DVI > HDMI > DVI * Deze opties heb ik ook al geprobeerd met de HDMI uitgang op de achterzijde van het mobo. Maar na 90 min te horen krijgen dat ik APU moet hebben of zoiets dat sowieso niet gaat lukken. ( hoorde via via dat ryzen dat niet ondersteund ?) 8)7 8)7.
- 1 memory strip eruit gehaald & geboot met een singel & van A1 > B1 > B2 > A2 mocht ook niet baten.
- Geboot zonder GPU 8)7 8)7
- De 24 pin opnieuw erin, 8/12v ook
- Check of vanaf de voeding wel juiste kabel naar de 8 pin gaat. Er staat niet 12V op die stekker maar de niet-modulaire voeding heeft er maar 1tje extra waar PCI-E op staat.
- Opnieuw erin gedaan de 4 pin (1070GTX) & 4/3 pin (970GTX)
- Dingen zoals maakt mobo contact met de case ga ik niet van uit want hij start wel op. Statisch ontladen was ik volgens mij wel.

Beetje radeloos en zoek iemand met nog wat oplossingen of wat het eventueel zou kunnen zijn.

xxx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Is de bios wel geüpdate? Waarom overigens in vredesnaam een x370 bord? B450 had dit voorkomen en tevens een 3rd gen cpu makkelijker gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 20:37
Edit: Hier de CPU Support list:
https://www.asus.com/nl/M...ME-X370-PRO/HelpDesk_CPU/

2600 ondersteuning vanaf bios 3803
https://dlcdnets.asus.com...ME-X370-PRO-ASUS-5204.zip

Volgens mij is de "stock" bios 0404

4801 schijnt de nieuwste versie te zijn:
https://dlcdnets.asus.com...ME-X370-PRO-ASUS-5204.zip

Dit moederbord ondersteund zo te zien geen flashback, dus geen update zonder CPU.

Je kunt van AMD een leen-CPU krijgen voor de BIOS update:
https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-100

Of je kunt het bord terugsturen

[ Voor 8% gewijzigd door Vinny1994 op 16-08-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:50
Yep, gevalletje bios updaten. Dat is het risico als je een moederbord koopt welke een stuk langer op de markt is dan de cpu.
Mocht je het moederbord terug sturen naar de winkel, doe dat dan ook met de voeding want de Seasonic is een antiek ding met slechte prestaties icm nieuwe hardware door het ontbreken van DC-DC en slechte beveiligingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Umbrah schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 06:00:
Is de bios wel geüpdate? Waarom overigens in vredesnaam een x370 bord? B450 had dit voorkomen en tevens een 3rd gen cpu makkelijker gemaakt
De keuze is puur gebaseerd op budget als ik dit geweten had...

Bedankt voor de reacties, Ik moet even verder kijken wat het beste is met terug sturen maar dan weetje zeker dat het nog langer gaat duren. Toch snap ik niet waarom zoiets niet een update krijgt, alsof je geforceerd word om een duurder mobo te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:36

Umbrah

The Incredible MapMan

pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX

€9 duurder, en een hele stap omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
snap je punt. Hier kan ik momenteel niks mee moet roeien met riemen die ik heb. Zoals ik zei "als ik dit geweten had"
Ben momenteel aan het kijken op vraag en aanbod naar een wat oudere AM4 CPU die de update wel kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Vandaag via vraag en aanbod een Ryzen 3 1200 gekocht.
CPU koeler eraf ( Ryzen 1200) erop gedaan en nog steeds helemaal niks blijft zwart met geen beeld. Beeldscherm reageert wel als je GPU kabel eruit haalt krijg dan ineens fout melding op beeldscherm met check "signal cable" dus er is wel iets?
Voor de rest de andere CPU even gechecked (AMD ryzen 5 2600) alle pinnetjes stonden nog recht.

De website geeft wel aan dat de ryzen 1200 gewoon op stock bios zou moeten draaien.
Bron: https://www.asus.com/nl/M...ME-X370-PRO/HelpDesk_CPU/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
Vandaag het moederbord/cpu+koeler/ram op een stuk karton gehad, maar alsnog geen post bios. Inmiddels al dusdanig veel uitgesloten dat wat mij betreft het moederbord of de voeding niet goed is. Andere videokaart geprobeerd (760) om de voeding uit te sluiten. Nog steeds geen beeld. Moederbord dan toch stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
..

[ Voor 99% gewijzigd door Ralphhh op 18-08-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-07 21:30

rdejongjr

Gnome

Heb je ook foto's HOE je alles hebt aangesloten?
Misschien toch nog wat vergeten of op de verkeerde plek, je weet maar nooit.
Pagina: 1