Anoniem: 767041

Topicstarter
Ik heb geen idee of ik goed zit hier,

maar ik heb een vraag, ben momenteel aan het twijfelen tussen netflix of amazon prime

welke is beter volgens jullie? het gaat vooral om de films en series :)

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 10:44
Anoniem: 767041 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:14:
Ik heb geen idee of ik goed zit hier,

maar ik heb een vraag, ben momenteel aan het twijfelen tussen netflix of amazon prime

welke is beter volgens jullie? het gaat vooral om de films en series :)
De Nederlandse variant van Amazon prime heeft echt heel weinig en dan ook vooral hele oude films.
Prime zou mooi zijn als de muziek variant ook kwam naar NL dan heb je 2 vliegen in 1 klap :P

Het is persoonlijk, maar denk dat Netflix meer nieuwe dingen heeft dan Amazon Prime.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 17:08
beiden bieden dat en het ligt gewoon aan wat je wilt..prime is ook goedkoper ondanks inderdaad stukken minder aanbod.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:59

g0tanks

Moderator CSA
Het antwoord zal per persoon verschillen en kan je heel goed zelf uitzoeken door het aanbod te vergelijken. Eventueel door te kijken naar specifieke genres die je aanspreken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 21:28

Matszs

><>

Je kan beide toch een maand uitproberen? Daarna neem je maandje Videoland, maand HBO, maand Disney en dan weer van voor-af-aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Matszs op 15-08-2019 20:32 ]

Anoniem: 93986

@Anoniem: 767041 Amazon prime in Nederland heeft geen Prime video. Dat is hier niet beschikbaar. Ik snap de keus dus niet zo?

Nevermind, schijnbaar vergis ik mij met Amazon music.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 15-08-2019 22:56 ]

Anoniem: 767041

Topicstarter
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:34:
@Anoniem: 767041 Amazon prime in Nederland heeft geen Prime video. Dat is hier niet beschikbaar. Ik snap de keus dus niet zo?
Ik kan hier toch echt amazon prime halen

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:34:
Volgens mij ben je in de war want Prime Video is wel degelijk een ding in Nederland. Gisteren nog The Office gekeken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Prime Video is echt niet veel bijzonders in Nederland. Ik zie het meer als een freebie bij m'n Amazon Prime abo.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
@Anoniem: 767041: Je zat niet helemaal op de juiste plek. bij dezen een zetje naar Film, TV & Muziek :)

Geef wel even wat meer info over wat je precies zoekt, en waarom je twijfelt. Want op deze manier vrees ik dat dit topic ook daar geen lang leven beschoren is.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Anoniem: 93986

g0tanks schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:59:
[...]

Volgens mij ben je in de war want Prime Video is wel degelijk een ding in Nederland. Gisteren nog The Office gekeken.
Ik zie het. Dat is dan nog niet zo heel lang? Kan ook zijn dat ik in de war ben met Amazon music.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Probeer ze beide uit :?

Ik heb beide en dat bevalt me prima voor die twee tientjes per maand.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 22:03

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb gisteren Amazon prime genomen voor gratis bezorging. De videodienst is alleen Amazon originals, valt mij persoonlijk wat tegen qua aanbod.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Nou ja, Grand Tour, Expanse, Man in the High Castle, the Boys. Dit zijn wel series om een paar maanden Prime te nemen. Netflix is dan ook weer top voor Stranger Things en andere series. Ik zou ze gewoon beetje afwisselen en er niet teveel over nadenken. Begin gewoon met de serie die je het liefst wilt zien.

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Volgens mij heeft Amazon Prime meer sci fi en fantasy content. Zoals LOTR extended, Sliders, Orville, enzovoort

Netflix wat meer oude meuk, SJW's-stuff, kwantiteit voor kwaliteit, en soms echte pareltjes. Zoals Friends, HIMYM, TBBT enzovoort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:06
Ik nam altijd 6 maanden een dienst en wisselde daarna naar een ander (Netflix -> HBO bijvoorbeeld), maar ben inmiddels alweer ruim een jaar bij Prime Video blijven hangen. Het kost minder dan de helft van Netflix, er komt regelmatig goede content bij en heeft genoeg exclusieve en originele content dat ik niet bij Netflix kan kijken.

Netflix heeft wel 10 keer meer aanbod voor nog geen 2.5 keer de prijs. Een Netflix-abonnement kan je ook eenvoudig delen met anderen om zo kosten te besparen.

Voor mij is het beperktere aanbod van Prime Video stiekem een pluspunt. Ik pak liever uit een relatief eenvoudig rijtje de volgende topper dan dat ik een uur door een dienst blader en 90% als bagger zie en dus kan overslaan. Netflix heeft als grootste pluspunt wat mij betreft wel dat je op kantoor makkelijk over de populaire series kunt meepraten. Want Netflix heeft nou eenmaal zowel een groter marktaandeel als aanbod waardoor 80% van de gesprekken over tv op kantoor over series die op Netflix staat gaat. Van Prime Video heeft 80% van de mensen niet eens gehoord.

Dus tja, concurrentie ftw en voor ieder wat wils! Probeer ze gewoon eens uit en anders denk je aan 3 series die je wilt gaan kijken en kijk je waar de meeste van die series worden aangeboden en ga je eerst een paar maanden voor die dienst.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:50:
[...]

Ik zie het. Dat is dan nog niet zo heel lang? Kan ook zijn dat ik in de war ben met Amazon music.
Ik gebruik het zelf al meer dan een jaar, maar lees bijvoorbeeld hier dat het al sinds december 2016 beschikbaar is: https://primevideoaanbod.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 19:33
Je kan toch gewoon elke maand veranderen van dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Beiden? Ik heb iig NetFlix en Prime en de kortingen en sameday delivery voor items zijn wel handig eigenlijk. Er zit veel content op Prime waar ik niks mee heb zoals de meeste Bollywood films maar the man in the highcastle is weer awesome. Netflix richt zich meer op echte films de laatste tijd nu de Disney stuff onder een eigen dienst van Disney verdwijnt. Ik kijk alleen nog maar deze twee diensten eigenlijk.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Prime heeft andere series dan netflix, zoals The Expanse. Het hangt er vanaf wat je wil zien, ze zijn allebei goed.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45
Ivysaur schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:51:
Volgens mij heeft Amazon Prime meer sci fi en fantasy content. Zoals LOTR extended, Sliders, Orville, enzovoort
Mis ik iets? Ik heb geen LOTR, Sliders of Orville bij Prime? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Matszs schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:31:
Je kan beide toch een maand uitproberen? Daarna neem je maandje Videoland, maand HBO, maand Disney en dan weer van voor-af-aan?
Dit. Het aanbod mag nog zo groot zijn, als het bij wijze van spreken 90% Love Island/Drag Race/... achtig gedoe is (of wat anders dat je niet interesseert) hoeft het ook niet, toch?

Zelf 'spaar' ik dingen op. Laat Netflix wat dingen uitbrengen terwijl ik op Prime naar serie x, y en z kijk, en dan volgende maand of de maand erna zeg ik Prime op en ga ik naar Netflix en kijk ik series a, b en c. Je hebt immers realistisch gezien toch geen tijd om ALLES te kijken, en zin al helemaal niet.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gink
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11-2023
Prime heeft een interessant aanbod, maar wel een flink stuk minder dan op Netflix.

Maar, wat ik ook merk.. is dat series die op Netflix uitkomen, direct wereldwijd beschikbaar zijn. Terwijl op Prime het oude systeem nog van toepassing is, waarbij Amerika als eerste mag en wij misschien een maandje of langer kunnen wachten op nieuwe content. Dit had ik tenminste met het laatste seizoen van de serie Bosch.

Dat is iets dat mij dan een zuur gevoel geeft, want ik betaal voor je dienst, ik wil je content graag zien maar alsnog krijg ik het niet direct bij release. (ja, via mn Plex omgeving )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Anoniem: 767041 Wat brengt jou aan het twijfelen? Maak eens een overzicht van de voors en tegens om een afweging te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 14:53
Prime genomen voor The Grand Tour en blijven gebruiken door aanbod van films en series die dan weer niet op Netflix te zien zijn. Aanbod van Netflix is wel groter, maar kan niet zeggen beter. Maar dat is natuurlijk persoonlijk en voor ieder anders. Ben wel benieuwd wat Disney+ ons gaat bieden. Ben nogal een Star Wars fan en die films staan nergens meer online. Verder is Prime goedkoper en per maand opzegbaar. Dus je zou eerst het een kunnen proberen en als het niet bevalt de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 01:32
Amazon Prime heeft Barbarella, Netflix niet. Dus voor mij is de keuze makkelijk. Ik heb ze beiden. :)

Maar je kan ook gewoon switchen, doe je een half jaar netflix en een half jaar prime.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:15

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb nu anderhalve maand naast mijn Netflix ook Prime zodat ik een paar series kan kijken die daarop staan zoals House, The Expanse (beste serie ooit in) The Grand Tour. Maar wanneer ik het gezien heb dan zeg ik prime weer op, Netflix heeft voor mij een absolute meerwaarde door het groter aanbod.

Ik wil eigenlijk niet meer downloaden, maar die achterlijke industrie wil hebben dat je 9193874 diensten afneemt om films/series te kunnen kijken te belachelijk voor woorden

[ Voor 10% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 21-08-2019 11:12 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjk
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-06 01:31
Een klein iets om mee te wegen, een Prime Video account is ook een Twitch Prime account ,zonder gratis sub als je de goedkope versie hebt (€5.99 betaal ik, zonder Amazon Prime bezorging)

Zijn 4-5 games per maand, installeren via de Twitch Prime App en daarna DRM vrij volgens mij. Zit best wat tussen, zoals deze maand Automatachef.

Je houdt ze dacht ik ook als je Prime stopt.

Er zijn wel wat Amazon Only series die de moeite waard zijn (The Tick, American Gods, Good Omens) maar cancellen als je niets interessants ziet is simpelweg een slimme consument zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 11:48
Ik heb ook beide. Ik bestel geregeld bij Amazon.de. En dan is het zonder verzendkosten en snel. Amazon Video heeft idd kleinere aanbod waardoor je makkelijker keuze kan maken. Echter best veel toppertjes, behalve al genoemde The Terror, Nas4tu, Mr Maisel en binnenkort Carnival Row. The Magicians zijn ook leuk, voor liefhebber Fear the Walking Dead, Mozart in the Jungle... Tegenwoordig gelukkig bijna alles Ned ondertiteld. Naast Netflix is voor mij zeker moeite waard. Zonder, weet ik niet. De hele ellende is dat overal heb je iets. Videoland bv The Handsmaid, Mr. Mercedes.... tja, blijft lastig... en straks Disney+.... Zowel Amazon als Disney doen slim om jaarabonnement aan te bieden. Daarmee bindt je voor zeker een jaar je klanten. Ik denk dat Netflix binnenkort zeer moeilijk zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-06 12:52
Olga2000 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:52:
Ik heb ook beide. Ik bestel geregeld bij Amazon.de. En dan is het zonder verzendkosten en snel.
Hier idem.

Er staan best een aantal series, films, docu's etc op die de moeite waard zijn.
Al met al een leuke dienst.

Als ik de 2 diensten met elkaar vergelijk vallen de volgende punten me dusver het meest op (subjectief):
  • De interface van Prime oogt niet al te best. Ziet er erg gedateerd uit in vergelijking met Netflix.[/i]
  • Als je naar een bepaald genre zoekt, kan je bij Amazon veel langer doorscrollen, waarbij nieuwe opties zichtbaar zijn. Netflix kapt het aantal resultaten al heel snel af, wat mijn allergrootste irritatiepunt is. Om op Netflix iets te vinden moet ik regelmatig een website raadplegen waar alles wel goed geindexeerd is.
  • De originals van Netflix vind ik gemiddeld beter geproduceerd dan die van Prime en het zijn er ook veel meer.[/i]
  • Bij Netflix kan je heel eenvoudig meerdere accounts aanmaken (gezin) en daartussen switchen.[/i]
  • Nederlandse ondertiteling bij Amazon is lang niet altijd aanwezig. Het instellen van ondertiteling voelt ook een beetje raar[/i]
  • Amazon is niet altijd duidelijk wanneer het een trailer of enkele aflevering betreft.[/i]
  • Het aanbod van Amazon is kleiner, maar de gem. kwaliteit van de films vind ik wel hoger. Al is dit de laatste maanden bij Netflix ook wel vooruit gegaan.[/i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 10:36
Je ziet van veel series toch ook een Amazon versie? Of is dat weer anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
_NooT_ schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

• De originals van Netflix vind ik gemiddeld beter geproduceerd dan die van Prime en het zijn er ook veel meer.[/i]

[/list]
Ik denk niet dat er netflix series zijn met een hoger productie budget dan The boys. Tevens heeft Netflix op stranger Things na ook niet zoveel kwaliteit in huis. Prima heeft zichzelf dit jaar prima bewezen met The Boys, Good Omens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
En ik begreep dat de nieuwe Star Trek met Picard naar Prime komt en dus niet naar Netflix.
Zou, samen met The Tick, voor mij reden zijn om (tijdelijk) over te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 49090

ReRichard schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Ik denk niet dat er netflix series zijn met een hoger productie budget dan The boys. Tevens heeft Netflix op stranger Things na ook niet zoveel kwaliteit in huis. Prima heeft zichzelf dit jaar prima bewezen met The Boys, Good Omens.
Toevallig ook een bron.

Netflix schijnt met de crown rond de 130 miljoen (2 seizoenen)te zitten.

Je noemt nu 2 series. The boys met plezier gekeken good omens viel mij tegen, maar om dit een heel jaar te rechtvaardigen wel erg weinig.

Qua kwaliteit overzicht van imdb met de netflix orginals.https://www.imdb.com/list/ls063868333/

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Anoniem: 49090 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:56:
[...]

Toevallig ook een bron.

Netflix schijnt met de crown rond de 130 miljoen (2 seizoenen)te zitten.

Je noemt nu 2 series. The boys met plezier gekeken good omens viel mij tegen, maar om dit een heel jaar te rechtvaardigen wel erg weinig.

Qua kwaliteit overzicht van imdb met de netflix orginals.https://www.imdb.com/list/ls063868333/
Persoonlijk vond ik Good Omens een van de toppers van dit jaar (groot fan van Neil Gaiman) maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen een zo-zo serie is.

The Crown is toch geen echte netflix Original?

Geen bron; vandaar ook geen echte stelling maar een: "ik denk dat"

ReRichard schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:06:
[...]

Persoonlijk vond ik Good Omens een van de toppers van dit jaar (groot fan van Neil Gaiman) maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen een zo-zo serie is.

The Crown is toch geen echte netflix Original?

Geen bron; vandaar ook geen echte stelling maar een: "ik denk dat"
Ik vond American gods van Neil vermakelijker, wellicht met good omens te hoge verwachtingen.

Ja thecrown is wel van netflix, maar daarnaast om ontopic te reageren.

Dit soort topics is toch wel een luxe probleem.

Binnenkort komen Apple, Disney, Warner bros ook nog met hun eigen diensten.

Dan is het simpel een kwestie om "Have you tried turning it off and on again?"

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Amazon prima is vooral gevuld met oude films.
Het is niet gemeten, maar het lijkt wel of de kwaliteit van de streams bij Prime beter zijn dan bij Netflix, maar ik zeg daar eerlijk bij dat dat is op basis van 3 films vanaf Prime die ik niet direct heb kunnen vergelijken met Netflix.

Prime heeft een ander nadeel dat veel nieuwe content alsnog een extra betaling vereist om het te mogen kijken.

Er is veel meer content op Netflix, maar ik weet niet wat jij wilt kijken.
Je kunt eenvoudig switchen, dus probeer er 1 en als je je er mee vermaakt. Prima toch?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hann1BaL schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:28:
Prime heeft een ander nadeel dat veel nieuwe content alsnog een extra betaling vereist om het te mogen kijken.
Heb je een voorbeeld waar je voor moet betalen? Is me niet opgevallen.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Salvatron schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:51:
[...]

Heb je een voorbeeld waar je voor moet betalen? Is me niet opgevallen.
Misschien moet ik even wat toevoegen: ik hem het alleen in The UK gebruikt met UK account en misschien bestaat die optie niet in NL. Maar eigenlijk op alle recente films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
Netflix is ook niet veel soeps meer. Veel goede titels gaan eruit. Disney erbij betekend minder aanbod. en als je de prijzen nu kijkt wat men moet betalen als je HD en UHD wil bekijken. zo'n €14
Ik ga het opzeggen, dit is het me niet meer waard.

[ Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 16-10-2019 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1004729

De streamingsdiensten maken zichzelf momenteel alleen maar kapot door meer en meer diensten te openen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Prime heeft goede exclusives zoals oa The boys (een serie over superhelden met een minder goede inborst maar de wereld gelooft wat ze horen en zien), The purge (serie) met interessante ontwikkelingen zoals de gevolgen na de zuivering en de aanloop naar de volgende zuivering. The man in high castle, Grand tour. Bosch. American Gods. The Widow. Jack Ryan. Allemaal erg goede series.

Netflix vind ik overgewaardeerd. Hoeveel echt goede exclusives hebben ze? Ze hebben idd veel meer aanbod maar hoeveel ervan is echt aan te raden? Better call saul, en wat nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06 21:00
SOTD schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:19:
Prime heeft goede exclusives zoals oa The boys (een serie over superhelden met een minder goede inborst maar de wereld gelooft wat ze horen en zien), The purge (serie) met interessante ontwikkelingen zoals de gevolgen na de zuivering en de aanloop naar de volgende zuivering. The man in high castle, Grand tour. Bosch. American Gods. The Widow. Jack Ryan. Allemaal erg goede series.

Netflix vind ik overgewaardeerd. Hoeveel echt goede exclusives hebben ze? Ze hebben idd veel meer aanbod maar hoeveel ervan is echt aan te raden? Better call saul, en wat nog meer?
Je noemt een serie als The Purge een goede exclusive, maar bij Netflix kom je niet verder als Better Call Saul?

Wat dacht je van, Orange is the New Black, House of Cards, Ozark, Stranger Things, The Crown, Mindhunter, 13 Reasons Why (wel alleen de eerste twee seizoenen), The Haunting of Hilll House, When They See Us, 7 seconds, The Witcher (over paar weken), Atypical, The End of the F****ing World, Russian Doll, Dark, Casa del Papel, om er maar een paar te noemen. Het aanbod aan goede originals op Netflix overtreft sowieso Amazon Prime, al hebben die echt wel wat goede series gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Genoeg keuze. https://www.imdb.com/list/ls024751024

Zelf erg genoten van making a murder, mindhunter, dark, ozark, master of none en stranger things. Zo zijn er nog genoeg anderen. Nadeel van groot aanbod is bij netflix lastig om te kwaliteit te beoordelen. Amazon laat direct de imdb rating zien.

Vermaak me trouwens ook met prime, alleen het gros al gezien laatst jake ryan en heb nu alleen nog seizoen 3 over van sneaky pete. Beiden erg tof. Alleen hebben ze american patriot gecanceld vrij unieke serie en helaas met open einde.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 23-11-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:30

Panzer Dean schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:41:
[...]

Je noemt een serie als The Purge een goede exclusive, maar bij Netflix kom je niet verder als Better Call Saul?

Wat dacht je van, Orange is the New Black, House of Cards, Ozark, Stranger Things, The Crown, Mindhunter, 13 Reasons Why (wel alleen de eerste twee seizoenen), The Haunting of Hilll House, When They See Us, 7 seconds, The Witcher (over paar weken), Atypical, The End of the F****ing World, Russian Doll, Dark, Casa del Papel, om er maar een paar te noemen. Het aanbod aan goede originals op Netflix overtreft sowieso Amazon Prime, al hebben die echt wel wat goede series gemaakt.
Goh, je zou bijna denken dat het een kwestie van smaak is, en dat smaken verschillen.

[ Voor 45% gewijzigd door Hahn op 23-11-2019 13:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Panzer Dean schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:41:
[...]

Ja moest ff hard nadenken maar kwam niet verder dan BCS. Maar idd House of Cards, Ozark, Stranger things, When they see us, casa de papel zijn goede exclusives. Dark en Russian Doll vond ik niet zo alhoewel de 2e wel ff heel leuk leek te zijn maar geen enkele in een loop verkerende serie is ooit een succes gebleken en er zijn echt een boel pogingen gedaan, groundhog day was goed als film. OitNB denk ik niet dat dat wat voor mij is. De rest ken ik niet. Ik had bij het opzeggen van Netlix echt moeite om 1 leuke nieuwe serie te vinden, en had een paar flutseries gezien die jij niet hebt genoemd, iets over tijdreizen, een donker meisje en jongen doen dat, vond er niks aan. En nog een aantal waarvan ik vond dat ie tegenviel.

Prime is best een ondergewaardeerd streamingdienst. Zij hebben een erg lange weg te gaan om Netflix te evenaren of zelfs te passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Anoniem: 49090 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:41:
[...]

Genoeg keuze. https://www.imdb.com/list/ls024751024

Zelf erg genoten van making a murder, mindhunter, dark, ozark, master of none en stranger things. Zo zijn er nog genoeg anderen. Nadeel van groot aanbod is bij netflix lastig om te kwaliteit te beoordelen. Amazon laat direct de imdb rating zien.

Vermaak me trouwens ook met prime, alleen het gros al gezien laatst jake ryan en heb nu alleen nog seizoen 3 over van sneaky pete. Beiden erg tof. Alleen hebben ze american patriot gecanceld vrij unieke serie en helaas met open einde.
Make a murder, mindhunter en master of none ken ik niet. Jammer dat ik er niet eerder over begonnen ben voordat ik Netflix opgezegd had maar ik zal me er weer aan wagen ergens eind Februari als BCS weer terugkomt. Wel handig dat je de streamingdiensten per maand kan opzeggen, dat maakt de keuze wel makkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door SOTD op 23-11-2019 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
SOTD schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:49:
[...]

Prime is best een ondergewaardeerd streamingdienst. Zij hebben een erg lange weg te gaan om Netflix te evenaren of zelfs te passeren.
Prime is niet per se bedoeld om Netflix te evenaren/passeren/verslaan, maar om mensen extra redenen te geven om bij Amazon een abonnement te nemen en daardoor dus ook sneller spullen bij Amazon te gaan bestellen ;)

En niet alles hoeft altijd te gaan om het één of het ander. Netflix en Prime kunnen prima naast elkaar bestaan. Jij vond Netflix niet genoeg bieden, prima, dan houd jij het bij Prime. Anderen vinden Netflix weer wel genoeg te bieden hebben, en weer anderen nemen allebei (of geen van beide).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SOTD
Hahn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:54:
[...]

Prime is niet per se bedoeld om Netflix te evenaren/passeren/verslaan, maar om mensen extra redenen te geven om bij Amazon een abonnement te nemen en daardoor dus ook sneller spullen bij Amazon te gaan bestellen ;)

En niet alles hoeft altijd te gaan om het één of het ander. Netflix en Prime kunnen prima naast elkaar bestaan. Jij vond Netflix niet genoeg bieden, prima, dan houd jij het bij Prime. Anderen vinden Netflix weer wel genoeg te bieden hebben, en weer anderen nemen allebei (of geen van beide).
Tuurlijk, maar het gros dat ik spreek kent alleen Netflix en bejubeld deze ook, en waagt zich niet aan Prime. Dat vind ik jammer. "Prime heeft veel oude films" Dat heeft Netflix ook hoor.

Ik ben zeer zeker niet tegen Netflix en ook geen fanboy van Prime, maar wilde toch ff een beetje voor Prime opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hahn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:54:
[...]

Dus als je een abonnement op Prime video hebt heb je ook automatisch Prime bij amazon in de zin van snelle gratis verzending e.d.? Ik dacht dat prime video daar los van stond, misschien heb ik me vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Salvatron schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:14:
[...]

Dus als je een abonnement op Prime video hebt heb je ook automatisch Prime bij amazon in de zin van snelle gratis verzending e.d.? Ik dacht dat prime video daar los van stond, misschien heb ik me vergist.
Het is meer andersom. Als je Amazon Prime (dus snelle/gratis levering) neemt, dan krijg je daar Prime Video bij. En die videodienst zijn ze begonnen om extra 'incentive' te geven om Amazon Prime te nemen.

Ik dacht echter dat Prime Video exclusief bij Amazon Prime verkrijgbaar was, maar blijkbaar kan je Prime Video tegenwoordig ook los verkrijgen. Het prijsverschil is alleen niet heel groot, wat ze natuurlijk expres doen, zodat mensen voor een paar euro/dollar extra Amazon Prime nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hahn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:19:
[...]

Het is meer andersom. Als je Amazon Prime (dus snelle/gratis levering) neemt, dan krijg je daar Prime Video bij. En die videodienst zijn ze begonnen om extra 'incentive' te geven om Amazon Prime te nemen.

Ik dacht echter dat Prime Video exclusief bij Amazon Prime verkrijgbaar was, maar blijkbaar kan je Prime Video tegenwoordig ook los verkrijgen. Het prijsverschil is alleen niet heel groot, wat ze natuurlijk expres doen, zodat mensen voor een paar euro/dollar extra Amazon Prime nemen :P
ik heb het dus los genomen maar het lijkt erop dat ik nu ook prime bij amazon in Duitsland heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Alleen van die prime verzendingen merk je blijkbaar niet zoveel van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik heb Prime.de genomen tijdens BF weekend. Ik krijg als ik naar Prime Video ga steeds een foutmelding dat de video niet afspeelbaar is in deze regio. Lijkt me raar.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
kevinl schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:05:
Ik heb Prime.de genomen tijdens BF weekend. Ik krijg als ik naar Prime Video ga steeds een foutmelding dat de video niet afspeelbaar is in deze regio. Lijkt me raar.
Je gaat naar dit: https://www.primevideo.com/storefront/home/ref=atv_nb_logo ?

Het klopt wel dat als je zit te shoppen op amazon.de je soms een "interessant voor jou?" filmaanbod krijgt en als je erop klikt je "deze video is niet af te spelen in uw regio' krijgt. Zeer irritant. Bumblebee oa had ik willen kijken maar ja... Gebruik mijn linkje en je kan alles zien waar je maar op klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45
Als je de app installeert en inlogt, krijg je volgens mij ook alle correcte info te zien. Je kan de heel gemakkelijk series en films toegevoegen aan jouw kijlijst en die dan op andere toestellen bekijken. Het enige wat irritant is, is dat ik ook af en toe Franstalige films voorgeschoteld krijg. Misschien omdat ik in België woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
D-Three schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:15:
Als je de app installeert en inlogt, krijg je volgens mij ook alle correcte info te zien. Je kan de heel gemakkelijk series en films toegevoegen aan jouw kijlijst en die dan op andere toestellen bekijken. Het enige wat irritant is, is dat ik ook af en toe Franstalige films voorgeschoteld krijg. Misschien omdat ik in België woon.
Ik kijk zelf via Chrome op pc of idd via app op iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renaat4
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-05 18:26
Ik heb de gratis proefversie Prime Video voor één maand maar het aanbod zeer beperkt en dikwijls enkel in het Frans en als er Nederlandse films zijn dan meestal de moeite niet waard om ernaar te kijken daar het veelal B-films zijn die de cinema gewoon niet halen vanwege de slechte acteerprestaties van de vele spelers erin. ondanks sommige bekende acteurs. Foei is zijn geld niet waard and you get what you pay. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Netflix heeft een grotere en gevarieerdere bibliotheek met films en series, terwijl Amazon Prime Video exclusieve content zoals de Amazon Originals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 22:10
Prijs kwaliteit zeg ik Prime. Die kan je het hele jaar aanhouden zonder failliet te gaan. En voor de bijzondere content van Netflix neem je die een of twee maanden.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dit is een topic uit 2019 waarvan de TS zijn account heeft verwijderd. Nogal zinloos om omhoog te schoppen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Oude koeien blijven in de sloot aub :)

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.