Vraag

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:41
Mijn vraag:
Ik wil voor mijn loopbaan graag AZ-103 studeren en ook de certificatie halen om zo verder met Azure te gaan, nu is mijn werkgever gelukkig heel meegaand en wil alle middelen beschikbaar stellen zodat ik hier mee aan de slag kan gaan, niet alleen AZ-103 maar ook verdere certificaten van Azure.

Nu heeft me werkgever aangegeven dat ik dit moet uitzoeken wat de kosten zijn om bijvoorbeeld Azure omgeving te gebruiken of misschien zelf een server ergens huren en daar Azure op hosten ?

Werkgever geeft volgende mogelijkheden aan:
- Azure meteen bij Microsoft, dan heb je direct al een omgeving
- Server huren en zelf van scratch af aan bouwen (ik heb 0 ervaring met Azure)

Relevante software en hardware die ik gebruik
NVT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb natuurlijk al gekeken bij Microsoft, dan kom je op een calculator waar je verschillende zaken moet aanklikken welke je in Azure wilt hebben, ik heb enkel geen idee wat ik hier moet aanklikken voor het studeren van AZ-103 dus ik weet ook niet welke kosten ik kan doorgeven en ik wil natuurlijk wel goed me huiswerk hebben gedaan.

Ik zat te kijken voor de gratis versie van Azure om 30 dagen te proberen echter moet je je registreren met een credit card en deze heb ik dan weer niet.

Ik heb al filmpjes welke vele aspecten van Azure bespreken echter wil ik dit natuurlijk ook in de praktijk kunnen doen :)
...

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Je snapt volgens mij nog niet helemaal wat Azure inhoudt. Dit kan je niet op je eigen server installeren.

Ik zou je aanraden Microsoft learning door te nemen icm een gratis Microsoft Azure account. Deze zou je kunnen aanmaken met creditcard van je werkgever.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

BombaAriba schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:47:
Je snapt volgens mij nog niet helemaal wat Azure inhoudt. Dit kan je niet op je eigen server installeren.

Ik zou je aanraden Microsoft learning door te nemen icm een gratis Microsoft Azure account. Deze zou je kunnen aanmaken met creditcard van je werkgever.
Is niet helemaal zo.

Je kan Azure stack gebruiken.
Hangt er wel vanaf wat je wilt draaien.

https://azure.microsoft.com/en-us/overview/azure-stack/

[ Voor 6% gewijzigd door crzyhiphopazn op 15-08-2019 21:53 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
BombaAriba schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:47:

Dat is niet helemaal waar echter vraag ik wat mogelijkheden zijn en ik geef aan wat mijn werkgever aan heeft gegeven, ik ben nu slechts aan het uitzoeken wat mogelijk is en wil hier advies over inwinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Heel simpel gezegd, het is ten sterkste aanbevolen om een Azure account te regelen, waarbij een nieuw account idd het voordeel heeft dat veel zaken gratis zijn in de eerste 30 dagen.
Candidates for this exam should have proficiency in using PowerShell, the Command Line Interface, Azure Portal, ARM templates, operating systems, virtualization, cloud infrastructure, storage structures, and networking.
En de lijst aan onderwerpen die je kunt verwachten: https://www.microsoft.com.../azure-administrator.aspx

Afhankelijk van hoe je kunt/wilt leren, zou ik minimaal het volgende doen:

• Cursus regelen. Dit kan klassikaal, maar ook bijv. een Udemy of CloudAcademy cursus zijn
• Account bij Azure regelen

Uit een boek Azure leren zou ik niet aanraden, want de ontwikkelingen en wijzigingen gaan in rap tempo. Een filmpje of sheet kan makkelijk aangepast worden, maar voor een boek is gelijk een nieuwe druk nodig.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:28
Waarom niet met AZ-900 beginnen? Dat is een niveau lager en het lesmateriaal staat gratis op de Microsoft website.

Bij verschillende oefeningen wordt toegang tot de portal geboden waarbij je ook echte resources aan kunt maken (bijvoorbeeld een Windows VM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Check ook dit topic:
[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9

Gaat algemeen over microsoft certificeringen, weet niet of je al eerder examens hebt afgenomen, zo niet dan kun je daar eens rondkijken.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Vorige week AZ-103 weten te behalen, ik vond het een redelijk pittig examen, ondanks redelijk wat ervaring in Azure te bezitten. Indien je nog nooit iets met Azure hebt gedaan, is het logischer, en makkelijker om met AZ-900 te beginnen.

Zoals hierboven al is gezegd, het is echt een must om een account in Azure te regelen, zodat je actief labs kan bouwen, vooral omdat je hier het meeste van leert, maar ook omdat er in het examen, lab vragen voorkomen.(VB: Maak een BLOB storage account aan en zorg dat er tot 14 dagen terug, verwijderde files uit dit storage account hersteld kunnen worden) Via mijn MSDN account heb ik 130 euro Azure credits welke maandelijks vernieuwd worden, meer dan zat om rond te klooien en voor te bereiden voor AZ-103. Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door tabee op 16-08-2019 10:03 ]

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Kijk eens naar https://firebrand.trainin...i3VlaSoQR3tRoCr24QAvD_BwE.

Daar heb ik mijn AZ-103 behaald. Let wel, je maakt hier lange dagen, de trainer daar houdt zich niet aan het 0800 tot 1800 uur het klaslokaal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Heb je al op pluralsight gekeken naar de azure course?

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:02
Als je bedrijf Microsoft partner is krijg je een MPN subscription waar je iedere maand een vast bedrag krijgt om dingen te testen of te ontwikkelen. Ding met Azure is dat je wel iets moet hebben om erop te draaien, een goede use case is meestal het beste om praktijkervaring op te doen.

Kosten van Azure zijn op basis van pay as you go dus als je geen gekke dingen doet gaat het geen duizenden euro's kosten eerder een paar tientjes per maand als je de laagste tiers gebruikt. Dit heb je zelf in de hand uiteraard je kunt het zo gek maken als je wilt. Niemand kan je vertellen wat Azure exact kost, AZ-900 examen geeft ook inzicht in hoe Azure qua kostenstructuur werkt dus kun je beste daarmee beginnen als je nog geen/weinig ervaring hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DBPMW
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:25
Microsoft heeft een learning path met gratis online lessen:
https://query.prod.cms.rt.../cms/api/am/binary/RWtY7Z

Hierin zitten labs die je op Azure kan uitvoeren. Dit heeft mij erg geholpen met het slagen voor het examen.

Ik zou na het volgend van dit learning path nog wel op een andere manier de stof herhalen en verdiepen. Er staat bijvoorbeeld prima materiaal op Pluralsight.

Overigens biedt Microsoft de mogelijkheid om een account met 200 dollar gratis tegoed aan te maken:
https://azure.microsoft.c...8&lnkd=Google_Azure_Brand

[ Voor 21% gewijzigd door DBPMW op 16-08-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Er wordt gevraagd om een beste antwoord te markeren echter ben ik goed geholpen door bovenstaande berichten van jullie allemaal wat me enorm helpt.
Ik ga zeker even me werkgever vragen voor een gratis azure account van 30 dagen icm registratie van credit card, daarnaast ga ik ook het AZ-900 traject bekijken om zo meer bekend te raken met de absolute basis.

Daarnaast bedankt voor het delen van informatie zodat ik beter kan voorbereiden voor het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Weet niet of het nog relevant is maar hier wat tips:

-Je hebt zeker een Azure account nodig, zoals gezegt, je kunt een gratis account aanmaken waarbij je behoorlijk wat credits krijgt
-Ik heb zelf wat trainingen op Udemy gedaan, 1 volledige, en nog een losse voor het networking deel omdat ik daar minder ervaring mee had.
-Dagelijks met Azure werken maakt het een stuk eenvoudiger
-Focus je vooral op de handelingen in de Portal, powershell is in de praktijk erg nuttig maar op het examen krijg je maar weinig vragen over.
-Het examen is behoorlijk anders in vergelijking met voorgaande examens, behalve de gebruikelijke MC vragen krijg je ook een praktijkexamen waarbij je met name networking en VM zaken moet inrichten, hier valt goed op te oefenen, zorg met name dat je goed thuis bent in de VM en VNET blades. Maak ook echt vaart tijdens je examen anders kom je in tijdnood

Zelf eerste keer niet gehaald omdat ik niet door had dat examen zo lang was, daarom had ik nog maar een uurtje voor de labs en de use cases.

Ik vond de Udemy training erg nuttig, hou er wel rekening mee dat je echt ook de theorie ernaast moet bestuderen.
Pagina: 1