Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p. De laatste jaren heb ik op een laptop zitten gamen en die is een bijna op het einde van zijn Latijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €2.0000, liefst minder natuurlijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem waar ik aan dacht. Een videokaart, monitor en windows moeten er nog bijkomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur qua merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller, hoe beter, maar performance is het belangrijkst.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet in het begin.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me vooral af wat een goede keuze zou zijn qua combinatie videokaart + monitor. (Andere suggesties zijn natuurlijk ook zeer welkom!) Op het vlak van monitor heb ik totaal geen idee wat goede modellen zijn qua prijs/kwaliteit. De monitor zou liefst ook zo lang mogelijk moeten meegaan. De bedoeling is om na 4-5 jaar enkele onderdelen (grafische kaart bv.) te upgraden.
Het lijkt met dat ik twee keuzes heb: Nvidea kaart + G-Sync monitor of AMD + Freesync monitor. AMD is een stuk goedkoper in dat geval (de monitoren met Freesync lijken me dat alvast), en het lijkt me dat ik ook niet zoveel zou moeten inboeten op vlak van performance. Van wat ik gelezen heb, lijken de meeste reviewers wel een voorliefde te hebben voor G-Sync, ondanks de meerkost.
Qua videokaart zou het dus gaan tussen en RT 2060 super of een RX 5700 of RX 5700 XT.
Wat zou een goede combinatie zijn? Of is het helemaal niet belangrijk of je de twee (GPU +freesync of g-sync) combineert?
Alvast bedankt!
Gamen op 1440p. De laatste jaren heb ik op een laptop zitten gamen en die is een bijna op het einde van zijn Latijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €2.0000, liefst minder natuurlijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem waar ik aan dacht. Een videokaart, monitor en windows moeten er nog bijkomen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 344,- | € 344,- |
| 1 | Moederborden | Asus TUF X470-PLUS GAMING | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,01 | € 97,01 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 91,51 | € 91,51 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Power Zone 650W | € 98,05 | € 98,05 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 871,42 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur qua merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller, hoe beter, maar performance is het belangrijkst.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet in het begin.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me vooral af wat een goede keuze zou zijn qua combinatie videokaart + monitor. (Andere suggesties zijn natuurlijk ook zeer welkom!) Op het vlak van monitor heb ik totaal geen idee wat goede modellen zijn qua prijs/kwaliteit. De monitor zou liefst ook zo lang mogelijk moeten meegaan. De bedoeling is om na 4-5 jaar enkele onderdelen (grafische kaart bv.) te upgraden.
Het lijkt met dat ik twee keuzes heb: Nvidea kaart + G-Sync monitor of AMD + Freesync monitor. AMD is een stuk goedkoper in dat geval (de monitoren met Freesync lijken me dat alvast), en het lijkt me dat ik ook niet zoveel zou moeten inboeten op vlak van performance. Van wat ik gelezen heb, lijken de meeste reviewers wel een voorliefde te hebben voor G-Sync, ondanks de meerkost.
Qua videokaart zou het dus gaan tussen en RT 2060 super of een RX 5700 of RX 5700 XT.
Wat zou een goede combinatie zijn? Of is het helemaal niet belangrijk of je de twee (GPU +freesync of g-sync) combineert?
Alvast bedankt!