WhatsApp chatgeschiedenis lijkt corrupt en onherstelbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Sinds vandaag geeft WhatsApp een foutmelding bij het opstarten. Wat er gebeurt als ik whatsapp open klik:

1. Ik krijg de melding "Whatsapp wordt geoptimaliseerd", hij schiet van 4% naar 100%
2. Daarna geeft hj de melding: "WhatsApp ervaart problemen met het lezen van uw chatgeschiedenis en zal proberen uw chatgeschiedenis te herstellen. Dit kan enkele minuten in beslag nemen"

Zodra ik op Begin herstel tik krijg ik direct de melding: "Helaas is het WhatsApp niet gelukt uw chatgeschiedenis te herstellen. Verwijder WhatsApp en installeer opnieuw.

Helaas zorgt het opnieuw installeren ervoor dat ik mijn chatgeschiedenis kwijt ben. Hij kan namelijk geen icloud backup vinden van whatsapp (wel van het hele systeem, maar dat was van afgelopen nacht, sinds het probleem zich voor heeft gedaan).

Het lijkt overigens erg op het volgende topic, omdat ik ook langere tijd liep met meldingen van whatsapp dat mijn geheugen vol zat (grote podcast bestanden) en ik ruimte vrij moest maken: iPhone 6S+ opslag overlopen, WhatsApp corrupt

Ik heb een iPhone 5, met iOS 10.3.4

Ik heb geprobeerd om de back-up van vannacht terug te zetten, maar dat geeft dezelfde melding. Ik heb ook third party software geprobeerd zoals "reincubate iphone backup extractor" en "stellar dat recovery for iphone", maar de eerste geeft aan dat het niet lukt om bestanden terug te halen (van whatsapp specifiek), de tweede vindt geen whatsappberichten:

reincubator

Hebben jullie enig idee hoe ik mijn chatgeschiedenis terug kan halen? Of is het wachten op een update van whatsapp zelf de enige hoop die er nog is (of is zelfs dat onwaarschijnlijk)?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Was je op bekende WiFi of ook op 3,4G ?
Zit er een reservekopie in iCloud ?
geen dubbele kopieën maken, in WA zelf en ook nog in Reservekopie op iOS zelf.
Dus even je toestel aansluiten op iTunes en daar kijken naar reservekopie(en)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bernaar
Hackus schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:22:
Was je op bekende WiFi of ook op 3,4G ?
Zit er een reservekopie in iCloud ?
geen dubbele kopieën maken, in WA zelf en ook nog in Reservekopie op iOS zelf.
Dus even je toestel aansluiten op iTunes en daar kijken naar reservekopie(en)
Ja, gewoon op eigen WiFi.
Er zit een reservekopie in iCloud, maar daar zit helaas niet mijn whatsapp data bij.
Ik heb het toestel al gereset met iTunes (de back-up van vannacht), alleen die geeft hetzelfde probleem.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bernaar schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:24:
[...]

Ja, gewoon op eigen WiFi.
Er zit een reservekopie in iCloud, maar daar zit helaas niet mijn whatsapp data bij.
Ik heb het toestel al gereset met iTunes (de back-up van vannacht), alleen die geeft hetzelfde probleem.
dus staat niet aangevinkt nu bij reservekopie in iOS ?
en ook geen gemaakt via WA zelf. dat is klote, dan ben je denk ik je data kwijt. alleen 1 recente reservekopie beschikbaar zonder WA data kun je niets mee.(WA maakt geen reservekopieën op hun server)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 15-08-2019 18:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bernaar
Hackus schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:30:
[...]

dus staat niet aangevinkt nu bij reservekopie in iOS ?
en ook geen gemaakt via WA zelf. dat is klote, dan ben je denk ik je data kwijt. alleen 1 recente reservekopie beschikbaar zonder WA data kun je niets mee.(WA maakt geen reservekopieën op hun server)
Hij staat wel aangevinkt bij iCloud reservekopie. Mijn laatste reservecopy in icloud is van juni. Maar als ik whatsapp opnieuw installeer, dan geeft hij aan dat hij geen kopie in de ickoud kan vinden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bernaar schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:38:
[...]

Hij staat wel aangevinkt bij iCloud reservekopie. Mijn laatste reservecopy in icloud is van juni. Maar als ik whatsapp opnieuw installeer, dan geeft hij aan dat hij geen kopie in de ickoud kan vinden.
toestel gereset zeg je via iTunes, dan zet je daarvan de reservekopie op je toestel, daar zit dan ook WA in.
je logt in met de ID en de Apps gebruik je dus ook weer..

• Bernaar
Hackus schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:40:
[...]

toestel gereset zeg je via iTunes, dan zet je daarvan de reservekopie op je toestel, daar zit dan ook WA in.
je logt in met de ID en de Apps gebruik je dus ook weer..
Dat heb ik geprobeerd. En bij de eerste keer whatsapp opstarten zegt hij dan ook weer "optimaliseren", waarna ik dezelfde melding krijg over het niet kunnen herstellen van de chatgeschiedenis.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Misschien dat @WhatsappHack iets te binnen schiet waar ik 'overheen kijk/denk'

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als de db corrupt is dan zal die in de backup idd waarschijnlijk ook corrupt zijn.
Wat ik wel apart vind is dat @Bernaar zegt dat WhatsApp een iCloud-backup zou moeten hebben, maar die niet kan vinden. Als je naar Instellingen -> tik op je naam bovenin -> iCloud -> Beheer opslag gaat, wat verbruikte WhatsApp Messenger dan/staat die überhaupt in de lijst?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Bernaar
WhatsappHack schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:12:
Als de db corrupt is dan zal die in de backup idd waarschijnlijk ook corrupt zijn.
Wat ik wel apart vind is dat @Bernaar zegt dat WhatsApp een iCloud-backup zou moeten hebben, maar die niet kan vinden. Als je naar Instellingen -> tik op je naam bovenin -> iCloud -> Beheer opslag gaat, wat verbruikte WhatsApp Messenger dan/staat die überhaupt in de lijst?
Onder beheer opslag vind ik alleen 'andere documenten' en 'mail'. Als ik voor "deze iphone" kies zegt hij bij laatste reservekopie "nooit", grootte reservekopie "3,31GB". In de lijst eronder (met alle apps) staat whatsapp aan met 384KB.

Er is geen mogelijkheid een corrupte db te herstellen? Of wellicht kan ik nog wachten op een excuusbrief van Whatsapp samen met een nieuwe update om mijn database alsnog te herstellen? Of kan ik beter gaan beginnen met rouwen om mijn verlies?

• WhatsappHack
  • Niet online
@Bernaar "deze iPhone"? Je bedoelt helemaal onderaan in de lijst van al je iCloud-apparaten? Dat slaat op de reservekopie van 't hele toestel en is verder irrelevant, die rekent dus met data op dit moment aanwezig op je toestel. 384KB is daar heel erg weinig trouwens tenzij het om maar een paar berichtjes ging en geen enkele bijlage? (<< dat klinkt dus idd als corruptie of WhatsApp heeft alles al gepruned)

Als je de instellingen route exact volgt zoals ik zei, dan staat er niets behalve andere documenten en mail...? Dus je hebt (verder) geen enkele app die gebruik maakt van iCloud? o0 Dan zal WhatsApp ook geen back-ups maken en heeft ie die blijkbaar ook nooit gemaakt; anders stond er wel data. Dat staat standaard allemaal wel ingeschakeld trouwens, dus ik ben bang dat als dit werkelijk zo staat dat of je iCloud vol zat of je hebt dit ooit uitgeschakeld?

Weet je zeker dat je wel goed bent aangemeld bij iCloud en met het juiste AppleID nadat je hem helemaal hersteld hebt? :P Misschien kan je eens uit- en weer inloggen bij iCloud en zien of er dan meer verschijnt. Tenzij je al weet dat er niets moet staan omdat je dit uit hebt gezet natuurlijk, maar dan houdt het sowieso op en kan je hoe dan ook beter gaan rouwen om je verlies ja - als je geen back-ups maakt is dat het risico van het vak. :P

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 15-08-2019 20:32 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Bernaar
WhatsappHack schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:30:
@Bernaar "deze iPhone"? Je bedoelt helemaal onderaan in de lijst van al je iCloud-apparaten? Dat slaat op de reservekopie van 't hele toestel en is verder irrelevant, die rekent dus met data op dit moment aanwezig op je toestel. 384KB is daar heel erg weinig trouwens tenzij het om maar een paar berichtjes ging en geen enkele bijlage? (<< dat klinkt dus idd als corruptie of WhatsApp heeft alles al gepruned)

Als je de instellingen route exact volgt zoals ik zei, dan staat er niets behalve andere documenten en mail...? Dus je hebt (verder) geen enkele app die gebruik maakt van iCloud? o0 Dan zal WhatsApp ook geen back-ups maken en heeft ie die blijkbaar ook nooit gemaakt; anders stond er wel data. Dat staat standaard allemaal wel ingeschakeld trouwens, dus ik ben bang dat als dit werkelijk zo staat dat of je iCloud vol zat of je hebt dit ooit uitgeschakeld?

Weet je zeker dat je wel goed bent aangemeld bij iCloud en met het juiste AppleID nadat je hem helemaal hersteld hebt? :P Misschien kan je eens uit- en weer inloggen bij iCloud en zien of er dan meer verschijnt. Tenzij je al weet dat er niets moet staan omdat je dit uit hebt gezet natuurlijk, maar dan houdt het sowieso op en kan je hoe dan ook beter gaan rouwen om je verlies ja - als je geen back-ups maakt is dat het risico van het vak. :P
Hieronder de meldingen als ik whatsapp opstart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xo8JRmzYSCAkhWKHmTNPolLn/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8IykdMLXN6pvYyjc6mkKACq9/thumb.jpg

En hieronder wat ik zie als ik je intructies volg (ik denk dat mijn oude iOS iets anders eruit ziet dan de jouwe):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XfXJuM57PlzfGu3cK7DQdDk4/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z43qVuhDNiBb0sowVyVbsrZ5/thumb.jpg

Het klopt dat ik het ooit uitgezet heb omdat ik ruimte nodig had. Foutje bedankt. Ik dacht wel dat ik de gesprekken zelf aan had laten staan, maar de whatsapp foto's en videos uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Bernaar op 15-08-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Bernaar In WhatsApp zelf kan je enkel uitschakelen of de video's wel of niet erbij moeten. De app zelf neemt berichten en foto's altijd mee in de backup vziw. Het uitschakelen onder iCloud houdt in dat er helemaal niets meer geback-upt wordt. Het scherm in de screenshot laat enkel huidige apps zien, gezien je WhatsApp kapotstuk is zal dat er sowieso niet tussen staan nu.

Ohja, iOS 10. Als je op die peil klikt naast 3.09GB van 5.0GB verbruikt; krijg je dan het overzicht? :)
Zou zweren dat het ook in iOS 10 al ingezien kon worden ergens, als het daar niet staat misschien even zoeken. De laagste iOS versie die ik hier heb rondzwerven is 12.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Als ik op de pijl krijg die jij noemt krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2z0e8iw7CgF5tsddjokss9or/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EvfTUrb9jjfrcBD5Q1rDjU6u/thumb.jpg

Het gekke is dat whatsapp aan staat en dat hij ergens anders aangeeft dat mijn laatste reservekopie in juni was.

Als ik hier probeer een nieuwe backup te maken in de icloud dan geeft hij aan dat het mislukt... :/

[ Voor 22% gewijzigd door Bernaar op 16-08-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Bernaar Hm, ik heb geen idee hoe ‘t zit in iOS 10 (en Google weigert weer eens rekening te houden met de versie bij ‘t zoeken -_-); maar de data op de screenshots is helaas nutteloos voor wat we willen weten. ;(

Als je bedoelt dat je geprobeerd hebt een nieuwe backup te maken via WhatsApp dan is het sowieso einde verhaal nu, want dan heb je je enige kans op een oude doch nog werkende backup zojuist hoogstwaarschijnlijk overschreven tenzij je ‘t met een ander nummer probeerde. oO Is je nummer eigenlijk gewijzigd sinds juni?

[ Voor 15% gewijzigd door WhatsappHack op 16-08-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
WhatsappHack schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:43:
@Bernaar Hm, ik heb geen idee hoe ‘t zit in iOS 10 (en Google weigert weer eens rekening te houden met de versie bij ‘t zoeken -_-); maar de data op de screenshots is helaas nutteloos voor wat we willen weten. ;(

Als je bedoelt dat je geprobeerd hebt een nieuwe backup te maken via WhatsApp dan is het sowieso einde verhaal nu, want dan heb je je enige kans op een oude doch nog werkende backup zojuist hoogstwaarschijnlijk overschreven tenzij je ‘t met een ander nummer probeerde. oO Is je nummer eigenlijk gewijzigd sinds juni?
Nee, ik heb geen backup gemaakt via whatsapp: deze wil niet eens opstarten. Ik heb verschillende backups gemaakt met itunes (gisteren en vandaag).

Ik ga eens proberen of ik een third party tool kan vinden die nog iets kan doen, wellicht hebben die ook een technische support afdeling die veel ervaring hebben met een corrupte whatsapp database.

Dank tot zover voor het meedenken in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Bernaar Ah. Heb je toevallig toegang tot een iPhone met een hogere iOS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
WhatsappHack schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:04:
@Bernaar Ah. Heb je toevallig toegang tot een iPhone met een hogere iOS versie?
Ja, ik heb hier een iPhone SE liggen met iOS 12.4. Ik heb gekeken of ik mijn backup via iTunes van mijn iPhone 5 kan ophalen met de SE, maar wanneer ik mijn SE koppel aan iTunes dan kan hij geen lokale backups vinden. Ik ging er vanuit dat dat was omdat de backup telefoontype-specifiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Bernaar Nee dat zijn ze niet.

Maar als je op die telefoon inlogt op je iCloud, dan kan je daar zien in instellingen - naam - iCloud - beheer opslag of er iets voor WhatsApp staat en zo ja hoeveel. En dan ben ik natuurlijk benieuwd of je daar WhatsApp op kan zetten, activeren met het nummer van die 5, backup downloaden en herstellen. (Als de SE al WhatsApp heeft met een ander nummer, dan eerst via WhatsApp een backupje maken voor je die eraf lazert :P)

[ Voor 15% gewijzigd door WhatsappHack op 16-08-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
WhatsappHack schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:16:
@Bernaar Nee dat zijn ze niet.

Maar als je op die telefoon inlogt op je iCloud, dan kan je daar zien in instellingen - naam - iCloud - beheer opslag of er iets voor WhatsApp staat en zo ja hoeveel. En dan ben ik natuurlijk benieuwd of je daar WhatsApp op kan zetten, activeren met het nummer van die 5, backup downloaden en herstellen. (Als de SE al WhatsApp heeft met een ander nummer, dan eerst via WhatsApp een backupje maken voor je die eraf lazert :P)
Helaas staat whatsapp niet in de lijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tZMpPYNIafuHUH8E1ygu0hra/thumb.jpg

Als ik op reservekopie (van iphone 5 klik) staat daar dat hij in juni is gemaakt. Wat ik niet snap ik waarom ik die niet terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Bernaar Helaas idd, dan is ie er niet.
Ik heb er denk ik overheen gelezen, maar waarom kan je de iCloud reservekopie van je telefoon niet herstellen? Daarvoor dien je het toestel te resetten, dan zeggen dat je wilt herstellen vanuit iCloud en hopsa. Let wel dat je gehele telefoon dan teruggaat naar die datum dus evt foto’s enzo moet je ff los back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Omdat ik niet goed snap of er nou wel een iCloud reservekopie is. Als ik namelijk op onderstaande scherm kijk, dan geeft hij aan er voor deze telefoon nooir een reservekopie is gemaakt in de icloud:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2z0e8iw7CgF5tsddjokss9or/thumb.jpg

Hoe kan ik zien of ik inderdaad die van juni nog heb? Ik dacht namelijk van wel als ik in iTunes kijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FSggcXwHDoakrE2mY0A5aPyF/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UYpvg8hxMPClBlujbQl2xxJk/thumb.png

[ Voor 39% gewijzigd door Bernaar op 16-08-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Bernaar “deze telefoon” moet je lezen als “deze installatie” gezien het een andere kopie is. Van je huidige installatie is nog nooit een backup gemaakt op iCloud. En dat wil je ook niet want volgens mij overschrijft ie de oude maar niet 100% zeker. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernaar
Oke, ik ga proberen backup vanuit de iCloud terug te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Top. Als het werkt en je hebt je geschiedenis terug zou je als het goed is nog met software die dat kan, zoals BackupTrans ($$$), eventueel een backup kunnen maken van enkel WhatsApp. Dan je iTunes-reservekopie die je 2 dagen geleden hebt gemaakt terug op het toestel knallen en dan met BackupTrans (of iets dergelijks) de boel weer injecteren naar WhatsApp. Wat werk, maar weet niet hoe inconvenient het voor je is dat je 2 maanden terug in de tijd gaat met de rest van 't toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 16-08-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Ik heb dit ook ooit gehad mijn mijn oude iPhone 5, Het werkte weer door WhatApp app eraf gooien, daarna de iPhone te herstellen in DFU mode (met behoud van gegevens)
iTunes gaat dan de software er helemaal afhalen en weer opnieuw erop zetten.

Daarna WhatsApp weer installeren en de chatgeschiedenis terugzetten zoals gebruikelijk.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
^ dat gaat wss niet omdat hij geen backup van WhatsApp heeft in iCloud. Dus WhatsApp verwijderen = toedeledokie chatgeschiedenies en alleen nog te krijgen uit een volledige backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernaar
Mijn telefoon heeft de iCloud reservekopie van juni teruggezet en is nu bezig met het installeren van alle apps. Mijn plan is om eerst een iTunes reservekopie te maken voordat ik WhatsApp opstart, zodat ik in ieder geval een kopie heb waarbij mijn chatgeschiedenis nog niet corrupt is gemaakt door optimalisatie van Whatsapp (hoop ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
crack_en_hack schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:26:
Ik heb dit ook ooit gehad mijn mijn oude iPhone 5, Het werkte weer door WhatApp app eraf gooien, daarna de iPhone te herstellen in DFU mode (met behoud van gegevens)
iTunes gaat dan de software er helemaal afhalen en weer opnieuw erop zetten.

Daarna WhatsApp weer installeren en de chatgeschiedenis terugzetten zoals gebruikelijk.
DFU is nooit met behoud van gegevens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernaar
Oké, het is gelukt! Hij heeft de recovery uit de iCloud teruggezet. Het was wel even zweten, want zodra hij opstart van een recovery gaat hij alle apps weer installeren en hij deed alle apps prima, maar whatsapp bewaarde hij tot het laatst én hij bleef hangen. Uiteindelijk na een paar keer opnieuw opstarten van de telefoon (en wellicht wat meer geduld) heeft hij uiteindelijk whatsapp geinstalleerd.

Nu ben ik benieuwd of ik de backup van een paar dagen geleden kan terugzetten en de data van deze whatsapp kan injecteren.

Ohja, en wat vader een back-up te maken is ook geen overbodige luxe heb ik geleerd... 8)7

Onwijs bedankt voor het meedenken en meehelpen!

[ Voor 3% gewijzigd door Bernaar op 17-08-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Bernaar Fijn! Zie mijn eerdere post over whatsapp naar de recentere backup porteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
WhatsappHack schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:07:
@Bernaar Fijn! Zie mijn eerdere post over whatsapp naar de recentere backup porteren :)
Ik vraag me af of het niet makkelijk kan: Ik heb zojuist een backup gemaakt van whatsapp in de iCloud (via de whatsapp app 'reservekopie chats'). Als ik dan straks een recovery doe van mijn laatste backup (van een paar dagen terug), kan ik dan niet gewoon die reservekopie van de chats terugzetten?

Verder baart het me zorgen dat als ik inlog op de iCloud via icloud.com, ik nergens iets van whatsapp zie staan tussen de apps. Of is dat normaal?

[ Voor 12% gewijzigd door Bernaar op 20-08-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Bernaar Ohja natuurlijk zou dat moeten kunnen nu ‘t allemaal hersteld is :P

Nee dat is normaal, whatsapp’s backup is private. Die kan je enkel benaderen door een kopie van je data op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Ik heb de recovery van de iPhone naar afgelopen week gedaan en whatsapp geeft inderdaad nu aan dat er een revocery is vanuit de iCloud maar... is het normaal dat Whatsapp heel lang op 0% blijft hangen voor het terugzetten van de chatgeschiedenis vanuit de iCloud?

Hij geeft aan dat ik 56,3MB aan chatgeschiedenis heb en dat mijn media (1,07GB) wordt teruggezet na de chatgeschiedenis. Hij blijft echter hangen op 713 bytes van de 56,3MB. Moet ik meer geduld hebben of is er nu weer iets mis?

Ik heb al geprobeerd de app opnieuw te installeren en de telefoon ook opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

schermslot uit - aangesloten aan lader - mob data uit - WiFi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Hackus schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:05:
schermslot uit - aangesloten aan lader - mob data uit - WiFi aan.
Allemaal waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Het kan zeker op oudere telefoons soms even wat tijd in beslag nemen ja, hoe lang heb je gewacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Na een half uur stond het nog steeds op 713 bytes en 0%. Ik denk dat ik mijn iCloud backup eraf ga proberen te gooien en opnieuw erop zetten. Geen idee of het werkt, maar deze back-up lijkt ook niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij kun je geen back-up van iOS12 naar 10 zetten. (als dat je bedoeling is, volg het ff niet meer wat je allemaal doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Ik heb het uiteindelijk opgegeven en heb hem weer teruggezet naar de versie van juni (hoewel dat inmiddels als iCloud van vandaag te boek stond). Haha, soms snap ik niks van Apple. Maar deze 'oude' versie lijkt op één of andere manier de minste kuren te hebben. Klinkt niet heel logisch dat dat er iets mee te maken heeft, maar ergens in de afgelopen maanden lijkt er iets mis te zijn gegaan met mijn software.

Fijn in ieder geval dat ik mijn chats terug heb. De rest ga ik wel weer opnieuw noteren, downloaden, etc!
Pagina: 1