• Subnets-202
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-08-2021
Goedemiddag, ik heb een vraag en ben wel benieuwd wat jullie mening is

Bij mijn huidige werkgever was ik redelijk ontevreden i.v.m functie en salaris, tot een punt dat ik om mij heen ging kijken
Vervolgens heb ik na 2 sollicitatiegesprekken een aanbod gekregen van een ander bedrijf, dit bedrijf bied mij bruto 800 euro meer en een functie hoger (in de IT hierarchie)
Ik heb zeer binnenkort het laatste gesprek (met HR), waar dus ook de contract etc ga krijgen
Echter vroeg ik mij af

Er zijn 2 opties
1. Je denkt erover na, accepteerd (waarschijnlijk) het aanbod en laat je werkgever weten dat je weg gaat
2. Je geeft bij je huidige werkgever aan dat je een aanbod heb ontvangen met een hogere salaris, en functie en hierover nadenkt. Dat je dit meedeelt om transparant te zijn naar elkaar, maar eigenlijk afwacht of ze een hoger bod bij je neerleggen met betere / duidelijke toekomstperspectieven

-- ik ben bereid het bedrijf te verlaten ivm het aanzienlijk hogere loon / functie
-- ik ben ook bereid te blijven, omdat ik een hele fijne werksfeer heb met korte lijnen
-- ontevreden bij huidige werkgever omdat ik het gevoel heb dat ik niet op niveau werk - zij hebben (deze week in een gesprek) wel gezegd dat hier verandering in zouden komen en ze hiermee bezig zijn
-- nieuwe werkgever bood vast contract aan, en deze salaris verhoging zou aanzienlijk helpen met een huis kopen . Ik heb nu ook een vast contract

Ik ben benieuwd wat jullie inzage is in dit dilemma, en wellicht dat ik iets heb aan jullie inzichten / vragen

[ Voor 5% gewijzigd door Subnets-202 op 15-08-2019 18:06 ]

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:27
Het is altijd goed om te weten wat je waard bent, maar heb je al met je huidige werkgever de mogelijkheden besproken qua functies en aangegeven dat je vindt dat salaris x passend is? Ik neem aan dat je ook goed kan beargumenteren waarom je dat waard bent.

Het is heel simpel. Als je puur het salaris belangrijk vindt, dan zal je continu na een aantal jaar van bedrijf moeten wisselen, want dan kan je vaak de grootste stappen maken. Of je dat moet willen is een andere vraag ^^

Ik zou overigens als werkgever een rare zijn, want als ik van jou zou horen: “ik heb van een ander bedrijf een hoger aanbod gekregen en ik wil daarom een hoger salaris”, dan zou ik als werkgever zeggen, prima! Ga maar lekker daar werken, want salaris is bespreekbaar, maar niet omdat een ander bedrijf je meer aanbiedt ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door Crasheeee op 15-08-2019 18:14 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
Subnets-202 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:00:
Bij mijn huidige werkgever was ik redelijk ontevreden i.v.m functie en salaris, tot een punt dat ik om mij heen ging kijken
Wanneer was het de laatste keer dat je het bij je huidige werkgever over loonsverhoging heb gehad?
2. Je geeft bij je huidige werkgever aan dat je een aanbod heb ontvangen met een hogere salaris, en functie en hierover nadenkt. Dat je dit meedeelt om transparant te zijn naar elkaar, maar eigenlijk afwacht of ze een hoger bod bij je neerleggen met betere / duidelijke toekomstperspectieven
zelfde vraag eigenlijk waarom afwachten en niet directe vraag stellen?
-- ontevreden bij huidige werkgever omdat ik het gevoel heb dat ik niet op niveau werk - zij hebben (deze week in een gesprek) wel gezegd dat hier verandering in zouden komen en ze hiermee bezig zijn
hoe kwam dit gesprek tot stand?

mijn eerste reactie was: wat is een banaanbod?

[ Voor 3% gewijzigd door Tens op 15-08-2019 18:11 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Redelijke kans dat ze je wel wat loonsverhoging geven als je dit aankaart bij je huidige werkgever. Echter besef wel dat je dan waarschijnlijk elk jaar weer met dit dreigement moet komen bij deze werkgever.

• Subnets-202
Crasheeee schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:07:
Het is altijd goed om te weten wat je waard bent, maar heb je al met je huidige werkgever de mogelijkheden besproken qua functies en aangegeven dat je vindt dat salaris x passend is? Ik neem aan dat je ook goed kan beargumenteren waarom je dat waard bent.

Het is heel simpel. Als je puur het salaris belangrijk vindt, dan zal je continu na een aantal jaar van bedrijf moeten wisselen, want dan kan je vaak de grootste stappen maken. Of je dat moet willen is een andere vraag ^^

Ik zou overigens als werkgever een rare zijn, want als ik van jou zou horen: “ik heb van een ander bedrijf een hoger aanbod gekregen en ik wil daarom een hoger salaris”, dan zou ik als werkgever zeggen, prima! Ga maar lekker daar werken, want salaris is bespreekbaar, maar niet omdat een ander bedrijf je meer aanbiedt ;-)
Ik heb in mei een salaris verhoging gehad (met onderhandelen) , echter is dit nieuwe aanbod dus 800 euro bovenop
Tens schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:09:
[...]

Wanneer was het de laatste keer dat je het bij je huidige werkgever over loonsverhoging heb gehad?

[...]

zelfde vraag eigenlijk waarom afwachten en niet directe vraag stellen?

[...]

hoe kwam dit gesprek tot stand?

mijn eerste reactie was: wat is een banaanbod?
1. In mei heb ik het gehad met mn werkgever over mijn salaris. Salaris verhoging gekregen. Dit aanbod is dus een stuk hoger

Het gesprek kwam tot stand tijdens een 1 op 1 gesprek, waar ik aangaf dat ik niet tevreden ben met mijn huidige werk niveau

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

Barrycade

Through the...

Is er een promotie scenario bij je huidige werkgever mogelijk op de korte termijn?

Of is er een kans dat ze je aan het lijntje gaan houden?

Als er geen promotiekans aanwezig is heeft het "dreigen" geen zin, en zou je dus over moeten stappen.

Dus nogmaals vragen hoever ze zijn met het "werken" aan je promotie. Als dat vaag blijft weet je genoeg denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:44
Ik zou voor optie 1&2 gaan, wachten tot je daadwerkelijk een aanbod hebt en dan kijken wat je doet met je huidige werkgever.

Gezien het bedrag dat ze er bij willen geven en dat je een stap vooruit kan maken en beide bij jouw werkgever lastig gaan, verwacht ik dat de overstap voor jou de beste keuze zal zijn, ook omdat je anders over een tijdje weer in dezelfde situatie zal zitten.
Het is nu niet alleen puur salaris, maar ook functie-inhoudelijk een stap omhoog.
Andersom zou het net zo raar zijn als werknemer, als ik aan kom met "ik wil vertrekken" en mijn werkgever komt dan met allerlei aanbiedingen, dan ben ik als werknemer gewoon niet serieus genomen toen ik nog niet weg ging...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:03
Ik denk dat je al gekozen hebt en bevestiging zoekt van je keuze.

Ontevreden over inhoud en loon, en dan een aanbod dat de gewenste stap op beide punten levert. Als je een goed gevoel hebt bij de nieuwe werkgever, go.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Bedoel je met 'baanaanbod' dat het bod stom is? Zoiets als bananenrepubliek?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Subnets-202
t_captain schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:25:
Ik denk dat je al gekozen hebt en bevestiging zoekt van je keuze.

Ontevreden over inhoud en loon, en dan een aanbod dat de gewenste stap op beide punten levert. Als je een goed gevoel hebt bij de nieuwe werkgever, go.
Ik denk dat dit hem inderdaad is

bedankt voor de feedback
topic kan gesloten worden
Pagina: 1