• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:03
Wij hebben een vloerverwarming met 9 zones, die via twee thermostaten (4 + 5 zones) worden aangestuurd.
Om onze vloerverwarming te tunen heb ik een logger met 12 temperatuursensors (DS18B20) gemaakt. Deze zijn verbonden met een ESP8622 (NODEMCU V3), die de meetresultaten 1x per minuut naar een RPi stuurt. Deze slaat de data op (influx) en node-red verzorgt de presentatie. Dit werk allemaal.
Nu wil ik ook de status van de thermostaat (aan of uit) uitlezen en toevoegen aan de grafieken.
Opzet vloerverwarming:
De Danfoss thermostaten sturen een Danfoss CF-MC hoofdregelaar, met 10 uitgangen aan. Via de uitgangen (24 v DC) worden de servomotoren aangestuurd.
Mijn idee is om de 24v aansturing van 2 motoren op de ESP8266 aan te sluiten. Dus parallel over de servomotor, 24v is actief / 0v niet actief en dat via software uit te lezen.
Vragen:
1) Heeft iemand dit al eerder opgelost?
2) kan ik een passief weerstand netwerkje (24v --> 3,3v) over de motor zetten (denk eigenlijk van niet) of moet ik galvanisch scheiden (waarschijnlijk wel)
3) zijn er standaard printjes die een 24v DC input kunnen verwerken?
Graag jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaksince
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-10-2023
Hallo Maarten,

Wij hebben CF-MC Master controllers.
Ik was even benieuwd hoe deze bij jou is aangesloten.
Iedere vloerverwarming verdeler heeft zijn eigen pomp.

De vloer verwarming verdeler pomp zit bij ons niet aangesloten op de CF-MC Master controllers.
Volgens mij moet dit toch kunnen zodat deze toch niet 24/7 blijft draaien ?

Dan loopt er nog van iedere CF-MC Master controller een kabel naar de CV.
Bij de CV worden deze samen gekoppeld en dan gaat er 1 kabel naar de aan/uit aansluiting van de CV.
Dus deze zit niet op de opentherm aansluiting van de CV.

Hoe zit dit bij jou aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crmc
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo, ik heb het rf-protocol voor cf-mc gedeeltelijk gedecodeerd. Je kunt de code met protocolbeschrijving hier zien: https://github.com/murome.../src/devices/danfoss_cf.c (vork van rtl_433).

Ik heb ook een mqtt-adapter gemaakt om instellingen via esp met rfm69hw te lezen. https://github.com/muromec/micropython-danfoss-cf2

[ Voor 9% gewijzigd door crmc op 03-12-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

TF

bla bla

(Hoe heb je de sensoren op de vloerverwarming gemonteerd?)
~24 1-wire DS18B20 sensoren op vloerverwarming bevestigen

(Ik heb het gevonden)

[ Voor 49% gewijzigd door TF op 04-12-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crmc
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb CF-RD sensoren die met hoofdunit komt, die praten over 866.4 MHz met de vloervermarming unit. rtl_433 en esp kan alleen luisteren ann de traffik, niet sturen.