• ShApeBE
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:54
Graag had ik hier wat raad gevraagd.
Ik heb 23/05, mijn defecte canon printer MF635Cx (aangekocht op 13/10/2018) binnen gebracht bij Coolblue in Lochristi.
De printer kon enkel nog uitprinten zoals op de eerste foto te zien is. Bij iedere slechte print viel de printer ook spontaan uit.
https://imgur.com/iLiqjjS
Bij de herstellingsbon een weekje of 2,3 later werd er vermeld dat het probleem niet kon gereproduceerd worden, dan maar even langs gaan. Gelukkig herinnerde de persoon waarbij ik de printer binnen gebracht heb mij. Deze stelde onmiddellijk voor om de printer nogmaals op te sturen.(15/06)
Weer een weekje of 2-3 later krijg ik een mailtje binnen van de herstelling, ook nu kon het probleem niet gereproduceerd worden. Bij de klantendienst stelde men voor dat het waarschijnlijk aan mijn 2 weken oude officiële Canon toners kon liggen. Waarbij ik al zei dat het zeer vreemd was dat dan alle toners niet goed zouden werken.
Ik met die raad het toestel afgehaald en een mailtje naar 123inkt waarbij ik het probleem uitgelegd heb. Deze hebben onmiddelijk 4 nieuwe toners opgestuurd (waarde ca. €290). Bij de nu dus 2de niet herstelling zag ik dat het toestel 4 nieuwe "starter cartridges" had. Ook hier had ik problemen mee, namelijk een groene schijn aan de linkerzijde van de afdrukken.
https://imgur.com/Fte9uxa
https://imgur.com/dV1i8wp

Bijkomend probleem is dat de printer niet recht uitgelijnd is, verschillende papiersoorten helpen ook niet.
Dit probleem wordt trouwens ook telkens genegeerd.
https://imgur.com/ewocDwc
https://imgur.com/2VT4Kyk

Na een mail conversatie met de klantendienst werd gevraagd het toestel nog eenmaal opsturen, en als het probleem niet gevonden zou worden zou er een andere oplossing gezocht worden. (27/08)

Nu begin deze week, opnieuw een werkbon. Rarara opnieuw kon er geen probleem gevonden worden.
Bij de klantendienst willen ze deze opnieuw versturen voor herstelling, hierbij heb ik vermeld dat iemand van de klantendienst zou kijken voor een andere oplossing.
In de laatste mail staat niets anders dan de vorige keer, alleen dat ze nu wel hun best zouden doen :+

Bij iedere herstelling zaten een stuk of 5 voorbeelden, van wat het probleem nu eigenlijk was.
Word en windows test page lukken bij mij ook inderdaad. Het gebeurt volgens mij enkel en alleen bij afbeeldingen.
De printer is verbonden met een netwerkkabel, en ik heb verschillende pc's geprobeerd, telkens zijn dezelfde problemen aanwezig.

We zijn nu 3 maanden verder en ik zou nu toch graag snel een oplossing hebben.
Ik heb nu zelf al redelijk wat tijd en 600 kilometers gereden. De printer verstuur ik liever niet met het risico op transportschade (wat coolblue goed zou uitkomen)
Wat zouden jullie doen of zeggen?

Steam: ShApeBE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Per aangetekende brief ontbinden, met het verzoek het volledige aankoopbedrag (en eventueel gemaakte kosten) X binnen 14 dagen over te maken op rekening Y.

Geven ze geen gehoor/willen ze andere oplossingen? Kort wijzen dat je er geen vertrouwen in hebt en al 3 maand zonder fatsoenlijke printer zit, en je bij die 14 dagen blijft. Na verlopen van die termijn kun je ze in gebreke stellen.

Oh, en geen Canon meer kopen :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De gereden kilometers kun je vergoed krijgen als het inderdaad aan de printer ligt, zowel bij ontbinding als bij reparatie. Hetzelfde geldt voor de nieuwe toners van 123inkt (toch wel netjes als je dat aan hen doorbetaalt).

Je kunt toch ook een kleurenkopie maken zonder pc? Dan kun je het probleem in de winkel demonstreren (en dan ter plekke kiezen voor ontbinding of reparatie).

[ Voor 13% gewijzigd door GlowMouse op 15-08-2019 17:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
ShApeBE schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:39:
. De printer verstuur ik liever niet met het risico op transportschade (wat coolblue goed zou uitkomen)
Ik ben niet persé een Coolblue fan, maar deze opmerking vind ik echt onder de gordel!
ShApeBE schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:39:

Ik met die raad het toestel afgehaald en een mailtje naar 123inkt waarbij ik het probleem uitgelegd heb. Deze hebben onmiddelijk 4 nieuwe toners opgestuurd (waarde ca. €290).
Dikke pluim voor 123inkt.
Wat een onzin. Van zowat elk product gaan er wel eens een paar kapot. Dan kun je beter helemaal niks kopen.
(En je weet nog niet eens of het wel aan de printer ligt of bijv aan de inkt,papier, of software van de gebruiker)

[ Voor 57% gewijzigd door Medione1210 op 15-08-2019 18:00 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:53
Als je een foto in Word hebt en deze uitprint, is het probleem dan ook aanwezig of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Medione1210 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:49:
Wat een onzin. Van zowat elk product gaan er wel eens een paar kapot. Dan kun je beter helemaal niks kopen.
(En je weet nog niet eens of het wel aan de printer ligt of bijv aan de inkt,papier, of software van de gebruiker)
Het was maar een grapje. Kennelijk niet duidelijk genoeg ;-)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:32
Aan de foto’s te zien lijkt dit meer op een software of driver issue, dan een defecte printer. Heb je de printer al eens geprobeerd met een andere pc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ShApeBE Je brengt zelf de printer in een CB filiaal, 2-3 weken later krijg je de mededeling dat men het niet kan vinden wat de klacht betreft. je gaat er langs en je wordt herkend door de medewerker(printer ligt nog bij CB) je krijgt het advies de printer nogmaals op te sturen, maar je bent al in de winkel waar de printer nog steeds ligt/staat.waarom kom je inde winkel, om uitleg te geven, ik vat hem ff niet. ik weet dat je Belg bent, maar kan er geen touw aan vastknopen.... Men kan je toch direct laten zien dat ie 'daar' wel goed print ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

@Medione1210 Ik vind dit niet onder de gordel... het is al zeer vaak bewezen dat verkopers het op deze manier doen... zij zeggen stuur maar zelf op en achteraf heb je miserie... (goede raad: laat enkel CB opsturen zo kunnen ze niet gaan wijzen...) Niks is onder de gordel als de consument bescherming opzoekt lijkt me...

@Hackus De winkel kan dit in beperkte mate... om zo even een printer te gaan aansluiten en te gaan printen lijkt me mss idd net te veel. Daarom sturen ze het op... (een winkel is geen test en controle platform, daar zijn afgevaardigde diensten voor en fabricanten ect...) Daarom zijn zij dit ook niet verplicht. In belgie gelden er ook andere wetten betreft garantie...

Ik zou hogere stappen nemen zoals het eerste bericht vermeld...

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:13
Ik heb nooit wat met Canon te maken gehad maar bij Brother wordt dat ding gewoon gratis opgehaald en teruggebracht..

Hoe zit dat met Canon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Paramarenko schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 04:09:
@Medione1210 Ik vind dit niet onder de gordel... het is al zeer vaak bewezen dat verkopers het op deze manier doen... zij zeggen stuur maar zelf op en achteraf heb je miserie... (goede raad: laat enkel CB opsturen zo kunnen ze niet gaan wijzen...) Niks is onder de gordel als de consument bescherming opzoekt lijkt me...
Ga toch weg. Coolblue is geen vierderangs webwinkel waar de medewerkers de hele dag zitten te duimen dat jouw teruggestuurde artikel kwijtraakt of beschadigd binnenkomt. 8)7
Er worden honderdduizenden pakketten per week door het hele land gestuurd en bij een zeer klein percentage gaat iets mis. Heel vervelend, maar zeker geen normale gang van zaken of iets waar je als consument vooraf bang voor moet zijn.

Als je net als TS 600km heen en weer rijdt met je artikel loop je ook een klein risico dat je in een aanrijding terecht komt en je artikel beschadigd raakt! Net zo vergezocht als de opmerking van de TS en jouw reactie daarop!

[ Voor 27% gewijzigd door Medione1210 op 16-08-2019 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@Hackus De winkel kan dit in beperkte mate... om zo even een printer te gaan aansluiten en te gaan printen lijkt me mss idd net te veel. Daarom sturen ze het op... (een winkel is geen test en controle platform, daar zijn afgevaardigde diensten voor en fabricanten ect...) Daarom zijn zij dit ook niet verplicht. In belgie gelden er ook andere wetten betreft garantie...
Ik ben niet bekend met Belgisch recht, maar het lijkt me sterk dat het van Nederland zou verschillen in dat je een overeenkomst hebt met de winkel, en daarom helemaal niks te maken hebt met de fabrikant of hun reparatiediensten. En dat "wij zijn geen testplatform" dus geen waarde heeft.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou hogere stappen nemen zoals het eerste bericht vermeld...
Vreemde vorm dan. je wilt toch zelf zien wat de klacht is als je iets inneemt. vaak is de klant ook onduidelijk met klachtomschrijving en dat zorgt voor miscommunicatie. je wilt zelf toch een duidelijke klachtomschrijving hebben als je oa deze printer opstuurt naar technische service. Je tackelt dan gelijk een of meer stappen, omdat je het zelf ook hebt gezien wat de klacht is.....
Tja, de klant zegt dit... onze technische dienst zegt dat...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShApeBE
President schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:59:
Als je een foto in Word hebt en deze uitprint, is het probleem dan ook aanwezig of niet?
Geen idee, niet geprobeerd.
In de openingspost staat wel een fout, kleuren afdruken bij pdf is ook een groene schijn aanwezig.
GlowMouse schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:39:
De gereden kilometers kun je vergoed krijgen als het inderdaad aan de printer ligt, zowel bij ontbinding als bij reparatie. Hetzelfde geldt voor de nieuwe toners van 123inkt (toch wel netjes als je dat aan hen doorbetaalt).

Je kunt toch ook een kleurenkopie maken zonder pc? Dan kun je het probleem in de winkel demonstreren (en dan ter plekke kiezen voor ontbinding of reparatie).
Ik heb bij 123inkt de nieuwe (2weken oude) toners moeten terug sturen.
Kleuren kopie, heb ik niet getest. Het kan gemakkelijk zijn dat er een probleem is met de netwerk connector, geen idee.
Aangezien hij via utp kabel verbonden is, dient deze functie te werken.
Wifi werkte na 2 maanden ook plotseling niet meer, maar dit val heel wat moeilijker te bewijzen. Ondanks vast IP , router heropstart, opnieuw installeren drivers...
luukske schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:14:
Aan de foto’s te zien lijkt dit meer op een software of driver issue, dan een defecte printer. Heb je de printer al eens geprobeerd met een andere pc?
Ja verschillende pc's
boyette schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 04:37:
Ik heb nooit wat met Canon te maken gehad maar bij Brother wordt dat ding gewoon gratis opgehaald en teruggebracht..

Hoe zit dat met Canon?
Geen idee, ik vermoed dat ze het coolblue eerst laten oplossen.
Ik heb wel een mail naar Canon zelf gestuurd ter info, met de hele uitleg en foto's.
Daar heb ik helaas geen antwoord op gekregen.

Uittesten in de winkel ligt zoals iemand ook al vermelde moeilijk. Uithalen printer, op het netwerk plaatsen, juiste drivers op de pc installeren...

Bij deze foto
https://imgur.com/dV1i8wp
De prints met de toners afgebeeld, waren de afdrukken die ik eerst kreeg waarvoor ik dus ook de printer binnengebracht heb.
Deze met de groene schijn op de linkerzijde zijn degene na de 2de niet herstelling na een firmware update die ik zelf nog eens geprobeerd heb. Dus deze hielp dus ook niet.

Wat vinden jullie trouwens van de verkeerde uitlijning? Overdrijf ik hier of is mijn klacht wel gerechtvaardigd?
Op hun windows test page is ook een schuine uitlijning te zien.
Hackus schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:09:

Vreemde vorm dan. je wilt toch zelf zien wat de klacht is als je iets inneemt. vaak is de klant ook onduidelijk met klachtomschrijving en dat zorgt voor miscommunicatie. je wilt zelf toch een duidelijke klachtomschrijving hebben als je oa deze printer opstuurt naar technische service. Je tackelt dan gelijk een of meer stappen, omdat je het zelf ook hebt gezien wat de klacht is.....
Tja, de klant zegt dit... onze technische dienst zegt dat...
Het probleem was nogal duidelijk zichtbaar aan de hand van de prints.
De windows test pages, die zij printen, worden wel gedaan aan de hand van een USB kabel.

Bij ontbinding van de aankoop, hoe succesvol is dit eigenlijk?
Het klinkt allemaal nogal makkelijk, maar Coolblue moet hierbij nog steeds aan meewerken.
Aangezien het nu al zo moeilijk verloopt, zullen ze waarschijnlijk blijven vermelden dat de printer geen problemen vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:38
Voor de uitlijning oftewel calibratie zit er doorgaans in de printer een procedure ingebouwd, die je zelf kan opstarten. Heb je dat al eens geprobeerd?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ShApeBE schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:15:
Uittesten in de winkel ligt zoals iemand ook al vermelde moeilijk. Uithalen printer, op het netwerk plaatsen, juiste drivers op de pc installeren...
Je hebt geen laptop + USB-aansluiting? Dan heb je alleen een stekker nodig.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
Direct van de CoolBlue site.

Reparatieservice
Is het probleem of defect niet direct in de winkel op te lossen? Dan kunnen we het product voor je repareren. We zullen samen het product bekijken en noteren wat er mis mee is, zodat we dit aan onze reparateur kunnen doorgeven.

Lijkt mij dat ze prima kunnen kijken. Laptop mee. Usb kabel mee. En hun stroom gebruiken. Takkel het probleem en krijg of een nieuwe of reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Laatst online: 09:08
Ik heb even gesproken met een printer technicus.
Dit probleem komt voor wanneer je werkt met goedkope toners.
De Developer rollers zijn vuil waardoor deze residue op papier achterlaten, zoals je laat zien op je fotos.

Je kan het herkennen als er kleur aan de developer roller blijft zitten, terwijl deze pikzwart horen te wezen.

Kijk even in de toner en check of deze vies is. Je kan hem herkennen aan de kleinere drum in je toner unit.
https://www.ipslaserexpre.../inside_a_toner_cartridge

[ Voor 7% gewijzigd door Haruhi op 16-08-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
loki504 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:23:
Direct van de CoolBlue site.

Reparatieservice
Is het probleem of defect niet direct in de winkel op te lossen? Dan kunnen we het product voor je repareren. We zullen samen het product bekijken en noteren wat er mis mee is, zodat we dit aan onze reparateur kunnen doorgeven.

Lijkt mij dat ze prima kunnen kijken. Laptop mee. Usb kabel mee. En hun stroom gebruiken. Takkel het probleem en krijg of een nieuwe of reparatie.
Het kan zijn dat het probleem met usb kabel zich niet voordoet, dan zijn we nog geen stap verder.
De printer is via het netwerk aangesloten en laat dat nu juist moeilijker aan te sluiten zijn om daar te tonen.
Het kan een defect zijn aan de netwerkkaart, maar moeten zij dit juist niet uitzoeken?

Ze hebben samen met mij naar het probleem gekeken hoor, de kleine gebruikerssporen zijn bekeken, en de foto's zijn bekeken. Waarbij het probleem duidelijk genoteerd is. Het was de eerste keer al duidelijk uitgelegd en de volgende keren waren niet anders...
En je moet natuurlijk de juiste persoon kunnen spreken.
JukeboxBill schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:25:
Voor de uitlijning oftewel calibratie zit er doorgaans in de printer een procedure ingebouwd, die je zelf kan opstarten. Heb je dat al eens geprobeerd?
Ja hoor meerdere keren.
Bovenaan de pagina is de uitlijning trouwens wel recht.
Daar lijkt het mij eerder een aandrijfrol te zijn die aan de ene kant wat sneller draait dan de ander zijde, en zo onderaan de print schuin uitkomt.
Haruhi schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:42:
Ik heb even gesproken met een printer technicus.
Dit probleem komt voor wanneer je werkt met goedkope toners.
De Developer rollers zijn vuil waardoor deze residue op papier achterlaten, zoals je laat zien op je fotos.

Je kan het herkennen als er kleur aan de developer roller blijft zitten, terwijl deze pikzwart horen te wezen.

Kijk even in de toner en check of deze vies is. Je kan hem herkennen aan de kleinere drum in je toner unit.
https://www.ipslaserexpre.../inside_a_toner_cartridge
De problemen komen voor met de officiële toners. De eerste, met de 2 weken oude nieuwe toners.
De groene waas met de gloednieuwe testtoners van Canon die van de coolblue hersteldienst kwamen...
De printer is trouwens nog in Lochristi en het lijkt me vrij nutteloos om deze opnieuw op te halen en voor de 4de keer met dezelfde problemen te zitten.
En het verklaart de spontane reboots na foute prints ook niet...
Ik zie misschien zelf problemen in het productieproces van de printer of toners
Na slechts 1,5jaar is de opvolger er al, een iets grotere papierlade en andere toners zijn de aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Netwerk kabel of USB vereist maar 1 kabel.
In geval van netwerk kabel gewoon vaste ip adressen instellen voor printer en laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Zou een usb kabel eerst gebruiken. Grote kans dat de winkel/fabrikant alleen met usb getest heeft. En als due wel goed werkt is het al snel prima voor ze

[ Voor 21% gewijzigd door loki504 op 16-08-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 7 jaar lang een Canon MP230 versleten en deze deed het nog prima. Het is dat ik per ongeluk aan de achterkant op de stekker ging staan en de hele printplaat binnenin was gebroken anders had hij hier nu nog huilend in een hoekje staan printen })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Ik denk dat er velen hier denken dat de winkel CB een echte winkel is... het is eerder een afhaalpunt met magazijn... er zijn winkels die hun afdeling hebben om dit ter plaatse te controleren. CB heeft dit niet en sturen die zelf op naar hun afdeling en zo verder naar de fabricant... vandaar de lange 3 weken wachten ook. Nederland is niet belgie en dat moeten sommige tweakers in acht nemen bij het denken en lezen...

Ik denk dat het beste is in uw geval gewoon proberen de verkoopsovereenkomst te breken...

Zelf opsturen zou ik nooit doen!! Al 3 keer gedaan en telkens de zelfde vinger... was nu niet CB maar ik denk dat elke winkel wel zo denkt en reageerd bij een herstelling. het was niet de originele doos en dat zorgt voor nog extra vingers...

Heb zelf al een pc laten herstellen bij CB... dit duurde ook 3 maand onder garantie. Testen in winkel was ook moeilijk en ik kreeg toen ook te horen dat zij hun test afdeling hebben... Winkels willen verkopen.. niet testen. Laat staan dat ze ook kunnen trouble shooten... denk even logisch mee wil je? @Medione1210

Heb dus een gelijkaardige situatie gehad in dezelfde winkel maar mijn probleem was na 3 maand opgelost. (Black light bleeding laptop van 5 maand) In mijn ogen makkelijk aantoonbaar in de winkel maarja... verkoper is verkoper, die wist niet eens wat ik bedoelde... daarom zou ik de overeenkomst proberen breken aangezien ze in hun test centrum niks hebben gevonden...

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Paramarenko dat een winkel wil verkopen klopt. En daar hoort garantie afhandeling en dus soms ook een klant de gelegenheid geven iets te laten zien bij. Ik moet ook dingen doen op mijn werk die ik liever niet doe. Maar toch doe ik ze. En dat jij 3 maanden garantie afhandeling accepteert is meer zeggend dat je of te aardig bent als consument. Of dat de overlast niet groot genoeg is. Maar of je nu in NL of in BE zit. CB heeft altijd wel de mogelijkheid om TS te laten zien wat het probleem is. Zeker als de kans groot is dat het alleen om een plek is waar een printer en laptop kan plaatsen. Neem des noods een verlengsnoer mee en laat het in je auto zien. Hoeft hij alleen naar buiten te lopen. En dan aan te geven dat er echt iets mis mee is. En is de klant weer blij. Ik had als winkel al lang aan geboden om het te laten zien. Zeker als het na 2 keer nog niet is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShApeBE
Paramarenko schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:27:
Ik denk dat er velen hier denken dat de winkel CB een echte winkel is... het is eerder een afhaalpunt met magazijn... er zijn winkels die hun afdeling hebben om dit ter plaatse te controleren. CB heeft dit niet en sturen die zelf op naar hun afdeling en zo verder naar de fabricant... vandaar de lange 3 weken wachten ook. Nederland is niet belgie en dat moeten sommige tweakers in acht nemen bij het denken en lezen...

Ik denk dat het beste is in uw geval gewoon proberen de verkoopsovereenkomst te breken...

Zelf opsturen zou ik nooit doen!! Al 3 keer gedaan en telkens de zelfde vinger... was nu niet CB maar ik denk dat elke winkel wel zo denkt en reageerd bij een herstelling. het was niet de originele doos en dat zorgt voor nog extra vingers...

Heb zelf al een pc laten herstellen bij CB... dit duurde ook 3 maand onder garantie. Testen in winkel was ook moeilijk en ik kreeg toen ook te horen dat zij hun test afdeling hebben... Winkels willen verkopen.. niet testen. Laat staan dat ze ook kunnen trouble shooten... denk even logisch mee wil je? @Medione1210

Heb dus een gelijkaardige situatie gehad in dezelfde winkel maar mijn probleem was na 3 maand opgelost. (Black light bleeding laptop van 5 maand) In mijn ogen makkelijk aantoonbaar in de winkel maarja... verkoper is verkoper, die wist niet eens wat ik bedoelde... daarom zou ik de overeenkomst proberen breken aangezien ze in hun test centrum niks hebben gevonden...
Ik vind je dat je er met je opmerkingen boenk op zit!

Ik kan proberen aan tonen in de winkel dat er een defect aan de printer is. De persoon in de winkel kan dan ook maar gewoon zeggen, je hebt gelijk, maar ik kan deze niet repareren.

Telkens +-1 week na ingave toestel, krijg ik een mail dat ze het toestel hebben onderzocht maar ze een herstelcentrum moeten inschakelen.Waarop ik dan +-2 weken later de herstelbon in de mail krijg?

Wel had ik een medewerker die vermoedelijk zijn mond wat voorbij gepraat heeft.
Die liet terloops vallen dat er pas na vier reparaties een echt grondige inspectie gebeurd of andere oplossing gezocht wordt.
loki504 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:39:
@Paramarenko dat een winkel wil verkopen klopt. En daar hoort garantie afhandeling en dus soms ook een klant de gelegenheid geven iets te laten zien bij. Ik moet ook dingen doen op mijn werk die ik liever niet doe. Maar toch doe ik ze. En dat jij 3 maanden garantie afhandeling accepteert is meer zeggend dat je of te aardig bent als consument. Of dat de overlast niet groot genoeg is. Maar of je nu in NL of in BE zit. CB heeft altijd wel de mogelijkheid om TS te laten zien wat het probleem is. Zeker als de kans groot is dat het alleen om een plek is waar een printer en laptop kan plaatsen. Neem des noods een verlengsnoer mee en laat het in je auto zien. Hoeft hij alleen naar buiten te lopen. En dan aan te geven dat er echt iets mis mee is. En is de klant weer blij. Ik had als winkel al lang aan geboden om het te laten zien. Zeker als het na 2 keer nog niet is opgelost.
Opnieuw, als ik deze fout daar ter plaatste aantoon, wat denk je dan dat er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@ShApeBE dan heb je grote kans dat ze direct een nieuwe uit het schap trekken. Of dat ze met een manager gaan overleggen wat ze nu moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
loki504 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:46:
@ShApeBE dan heb je grote kans dat ze direct een nieuwe uit het schap trekken. Of dat ze met een manager gaan overleggen wat ze nu moeten doen.
Zoals te zien in de pricewatch, de printer is uit voorraad genomen. Ik denk ook dat je de grootte van de winkel wat overschat en ze zo'n grote toestellen zeker niet op voorraad hebben.
De medewerkers moeten er vooral zo vriendelijk mogelijk proberen zijn en binnen hun afgelijnde takenpakket en verantwoordelijkheden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ShApeBE schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

Zoals te zien in de pricewatch, de printer is uit voorraad genomen. Ik denk ook dat je de grootte van de winkel wat overschat en ze zo'n grote toestellen zeker niet op voorraad hebben.
De medewerkers moeten er vooral zo vriendelijk mogelijk proberen zijn en binnen hun afgelijnde takenpakket en verantwoordelijkheden blijven.
Ik weet inderdaad niet hoe groot de winkel is. Als hij niet op voorraad is zal geld terug of vergelijkbaar product een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

loki504 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:46:
Dat zou ik niet durven zeggen... een nieuwe? Zo onmiddelijk?! Nooit in belgie...Overleggen zowizo. In eerste instantie zullen ze effectief bevestigen dat het probleem in de winkel is vastgesteld en dit meegeven met de garantieprocedure. (Winkel -> Fabricant) indien de fabricant het probleem niet vind en dus niet kan oplossen.. dan weet ik het niet zo goed. Maar altijd eerst opsturen door de winkel zelf... In belgie geven ze niet onmiddelijk een nieuw product maar willen ze dit eerst officieel vaststellen en controleren door de fabricant zelf.Ik heb dit bij CB nog niet meegemaakt, wel eens bij de softwareshop . Bij softwareshop weigerde ze een nieuw toestel te geven omdat de fabricant het probleem niet erkent/vind... met het gerecht op gezeten en zelfs nog aan het kortste eind trekken.. dat was wel een andere winkel met massas negatieve revieuws dusja...

Ik denk dus dat ze nogmaals een rma zullen doen. En na een 3tal keer voor een oplossing zullen zoeken: geld terug/nieuwtoestel en in slechtste geval een korting die je trouwens niet moet aannemen. Uiteindelijk heb je recht op een nieuw product als het werkelijk defect is... in belgie ligt deze wet wel wat gecompliceerder... klant->winkel->fabricant
En bij coolbleu is dat soms wegens overlast: klant->winkel->reparatie center->fabricant

[...]

Opnieuw, als ik deze fout daar ter plaatste aantoon, wat denk je dan dat er gebeurt?
[/quote]

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Paramarenko ze kunnen na overleg met leudinggevenden gewoon de la open doen en euros er uit halen. En in Belgie is ook de consument niet verantwordelijk voor het RMA traject van producten. Daar is CB verantwordelijk voor. En CB kan het niet oplossen. Dus blijft ontbinding over. Daar heeft de EU wel voor gezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
loki504 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:14:
@Paramarenko ze kunnen na overleg met leudinggevenden gewoon de la open doen en euros er uit halen. En in Belgie is ook de consument niet verantwordelijk voor het RMA traject van producten. Daar is CB verantwordelijk voor. En CB kan het niet oplossen. Dus blijft ontbinding over. Daar heeft de EU wel voor gezorgt.
Op dit moment kan ik waarschijnlijk nog twee dingen doen.
1) ze deze nog eenmaal laten opsturen met de duidelijk melding van mijn kant, als deze niet hersteld wordt ontbinding.
2) op een druk moment in Lochristi binnen gaan, en kleine beschaafde scene maken zodat ze wat zweten, en snel een goede oplossing voorstellen.

Liefst zou ik gewoon een nieuwe printer hebben zodat ik mijn nieuwe toners, die jammer genoeg uit de verpakking zijn gehaald nog kan gebruiken.
Want deze zal ik waarschijnlijk niet terug betaald krijgen ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:43
Voor wat betreft de uitlijning, heb je al gecontroleerd of het papier wel recht is? Heb je sowieso al met ander, aanbevolen, papier getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
Rieverst schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:14:
Voor wat betreft de uitlijning, heb je al gecontroleerd of het papier wel recht is? Heb je sowieso al met ander, aanbevolen, papier getest?
Ja hoor, 3 soorten papier
- Clairefontaine 2800 80gsm
- vikingdirect 80gsm
- discovery 80gsm (van de drukkerij hier tegenover)
Ook het aanpassen van de geleiders brengt geen zoden aan de dijk.

Vooral vervelend , aangezien onze facturen ook onderaan een lijn hebben, die het schuin afdrukken nog extra benadrukken. Maar bijvoorbeeld ook bij de pdf uit de startpost heeft hier duidelijk last van.

Die 3mm verschil is in mijn ogen echt wel teveel, je hebt in het echt zeker geen meetlat nodig om te zien dat het niet helemaal in de haak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ik zou gewoon met canon direct zaken doen
die moeten toch ook gewoon een fatsoenlijke service hebben als zon groot bedrijf
dan ben je van het hele gedoe af

gewoon even canon bellen en met een beetje geluk halen ze hem op en krijg je direct een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

boyette schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:44:
ik zou gewoon met canon direct zaken doen
die moeten toch ook gewoon een fatsoenlijke service hebben als zon groot bedrijf
dan ben je van het hele gedoe af

gewoon even canon bellen en met een beetje geluk halen ze hem op en krijg je direct een nieuwe
Waarom zou Canon dit doen? TS heeft geen enkel overeenkomst met Canon?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
_Dune_ schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:53:
[...]

Waarom zou Canon dit doen? TS heeft geen enkel overeenkomst met Canon?
omdat alle vergelijkbare fabrikanten dit doen

waarom zou canon dit niet doen?

Het is normaal voor een dergelijk bedrijf een fatsoenlijke RMA procedure heeft

meestal wordt je product dan gratis opgehaald en retourgestuurd of direct vervangen

het bespaart je het gesteggel met de verkoper

nou weet ik wel dat Canon een beetje het low budget merk is in de printerwereld
maar alsnog zou ik denken dat ze vast wel een dergelijke service bieden

[ Voor 13% gewijzigd door boyette op 16-08-2019 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

boyette schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:54:
[...]

omdat alle vergelijkbare fabrikanten dit doen

waarom zou canon dit niet doen?

Het is normaal voor een dergelijk bedrijf een fatsoenlijke RMA procedure heeft

meestal wordt je product dan gratis opgehaald en retourgestuurd of direct vervangen

het bespaart je het gesteggel met de verkoper

nou weet ik wel dat Canon een beetje het low budget merk is in de printerwereld
maar alsnog zou ik denken dat ze vast wel een dergelijke service bieden
Canon doet weinig onder voor een HP of een Xerox in de zakelijke wereld en als jij een printer oplossing direct bij Canon hebt aangeschaft regelen zij ook netjes RMA, garantie claims etc. Alleen heeft TS de printer bij CB gekocht en ligt de verantwoording dan ook bij CB. Daar moet TS dan ook zijn beklacht doen.

Maar TS zou eens naar deze pagina kunnen kijken : https://www.canon.nl/support/consumer_products/repair/

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 17-08-2019 00:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
_Dune_ schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:59:
[...]

Canon doet weinig onder voor een HP of een Xerox in de zakelijke wereld en als jij een printer oplossing direct bij Canon hebt aangeschaft regelen zij ook netjes RMA, garantie claims etc. Alleen heeft TS de printer bij CB gekocht en ligt de verantwoording dan ook bij CB. Daar moet TS dan ook zijn beklacht doen.

Maar TS zou eens naar deze pagina kunnen kijken : https://www.canon.nl/support/consumer_products/repair/
dat maakt toch helemaal niet uit

bij Brother wordt elke printer gratis omgewisseld en met UPS of DHL opgehaald en teruggebracht
al heb jij die voor 50 euro in een outlet gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ShApeBE schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:58:
[...]

Het kan zijn dat het probleem met usb kabel zich niet voordoet, dan zijn we nog geen stap verder.
De printer is via het netwerk aangesloten en laat dat nu juist moeilijker aan te sluiten zijn om daar te tonen.
Het kan een defect zijn aan de netwerkkaart, maar moeten zij dit juist niet uitzoeken?
Maar heb je het zelf al via usb geprobeerd? Dan zou je eventueel aan kunnen geven waar het probleem zit. Dat is misschien hun taak, maar ook niet echt moeite toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
Hierbij even een update:

Ik heb dus zelf contact met Canon opgenomen, zij hebben vrij snel gereageerd en begin deze week is er een monteur langs gekomen.
Volgens hem waren er verschillende problemen waarom deze rare vlekken konden verschijnen + bij het printen van een rasterpagina lagen verschillende lijnen niet op elkaar wat zo niet hoorde te zijn.
De wifi kreeg de vriendelijke man alvast ook niet meer aan het werk.

De dag na zijn bezoek kreeg ik een mail van zijn verantwoordelijke om deze in te dienen bij coolbue en een nieuw toestel te vragen.

Na deze gisteren bij Coolblue ingediend te hebben, heb nu alvast een bericht ontvangen dat het aankoopbedrag terug gestort wordt.
Ik ben van plan om nog een mailtje naar Coolblue te sturen.
1)Ik heb er zelf voor moeten zorgen dat er iemand van Canon zou langskomen, ze konden dit zelf ook voorgesteld hebben, ik denk dat je als klantendienst toch gerust een beetje proactief mag zijn.
2) Alle kosten die ik gemaakt heb (658km gereden) + alle verloren tijd, er zijn dus best wat euro's foetsie.

Ik zit nu zelf nog met het dilemma of ik deze printer bij de nog beschikbare webshops aankoop, of het bedrag hou voor de toners te bekostigen van de printer die hier nu staat.
Ik zit hier dus wel nog met officiele toners ter waarde van +-€300, die wel geteld 5 pagina's geprint hebben.(op aanraden van Coolblue trouwens)
De technieker van Canon, liet voorzichtig verstaan dat een andere printer, na verloop van tijd waarschijnlijk dezelfde problemen zou geven. Wat ook zou verklaren waarom dit model vervangen is na slechts 1,5jaar, waarbij enkel de papierlade groter geworden is + er andere toners in zitten.

Iemand nog een beetje raad? Zou een mail naar Coolblue een nog eventuele tegoed bon kunnen opbrengen of is het enkel verloren moeite.

Pagina: 1