Voor mijn laptop ben ik van plan om de secundaire harde schijf te laten vervangen voor een SSD. Mijn primaire opslag is een Samsung SM961 512GB SSD in. Nu is deze SSD voor de helft gevuld, ik verwacht echter nog een aantal programma's te installeren en reken op zo'n 100GB voor een toekomstig project Hierdoor denk ik dat de SSD onvoldoende ruimte biedt in de toekomst. Op het moment merk ik al dat de SM961 soms al een kleine tiental seconden nodig heeft om de grootste bestanden (170MB -1,2GB) op te slaan bij een geadverteerde 1.700MB/s schrijfsnelheid. Hierbij stoor ik mij al enigszins aan de autosave van sommige programma's, omdat dit soms tot kortstondige freezes lijkt te leiden.
Ik werk veel met Photoshop, CAD en 3ds Max. De assets die ik gebruik staan nu nog op de HDD maar wil ik straks op de SSD overzetten. Daarna zou de HDD er uit kunnen ivm stroomverbruik en omdat ie dan overbodig is geworden. Mijn oog is gevallen op de volgende twee PCIe NVME SSD's:
Zou ik in de praktijk het verschil tussen beide SSD's merken? En zou ik bovendien nog een noemenswaardige verbetering in snelheid merken tussen de SX8200 pro en mijn huidige SM961 bij het opslaan van bestanden?
Ik werk veel met Photoshop, CAD en 3ds Max. De assets die ik gebruik staan nu nog op de HDD maar wil ik straks op de SSD overzetten. Daarna zou de HDD er uit kunnen ivm stroomverbruik en omdat ie dan overbodig is geworden. Mijn oog is gevallen op de volgende twee PCIe NVME SSD's:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Solid state drives | Adata XPG SX8200 Pro 1TB | € 160,55 | € 160,55 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
Zou ik in de praktijk het verschil tussen beide SSD's merken? En zou ik bovendien nog een noemenswaardige verbetering in snelheid merken tussen de SX8200 pro en mijn huidige SM961 bij het opslaan van bestanden?