De fan heeft een female rgb 3 to 4 pin uiteinde dus er ontbreekt eentje (prisma al-14). Mijn mobo is een x470 ultra gaming maar zie nergens een rgb aansluiting waar ik deze kan aansluiten graag zou ik willen weten hoe ik dit probleem kan tackelen en of andere maatregelen evt moet nemen zodat ik de fan wel werkend krijg met de rgb
Gaat hem om exact deze producten?
Zo ja, kun je eens een foto maken van wat je bedoeld? Ik begrijp er niks van momenteel, kan ook aan mij liggen. De fan zou volgens de PW een 3-pin stekker moeten hebben.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | € 136,- | € 136,- |
| 1 | Ventilatoren | Fractal Design Prisma AL-14, 140mm | € 23,- | € 23,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 159,- | ||
Zo ja, kun je eens een foto maken van wat je bedoeld? Ik begrijp er niks van momenteel, kan ook aan mij liggen. De fan zou volgens de PW een 3-pin stekker moeten hebben.
Als ik de foto's zo bekijk die in de PW staan en de productpagina's van de fabrikanten, dan is er aan de rand van het moederbord een aansluiting voor een RGB header. Kijk maar eens op https://www.gigabyte.com/...US-ULTRA-GAMING-rev-10#kf en dan de kop 'Aorus Style'. Daar is wat beter zichtbaar wat de twee RGB headers zijn op 't moederbord. Daar zou je de ventilator op moeten aansluiten voor de LED verlichting. De voeding van de fan zelf, zodat deze draait, moet uiteraard op een aparte FAN header.
Commandline FTW | Tweakt met mate
De fans die je hebt zijn voorzien van Addressable RGB verlichting en dienen op een 5V ARGB uitgang aangesloten te worden. Het moederbord echter beschikt alleen over oudere 12V RGB aansluitingen en is dus niet compatibel. Je zou de fans op een losse controller kunnen aansluiten.
/edit: Sorry, ik heb de handleiding niet ver genoeg doorgelezen, je moederbord heeft ook ARGB headers:

Let er even op dat de jumper daadwerkelijk op 5V ingesteld staat.
/edit: Sorry, ik heb de handleiding niet ver genoeg doorgelezen, je moederbord heeft ook ARGB headers:

Let er even op dat de jumper daadwerkelijk op 5V ingesteld staat.
[ Voor 38% gewijzigd door Nielson op 16-08-2019 16:57 ]