Mijn laptop ging van slaapstand van zelf aan en weer uit

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Bright
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-03-2024
Het begon toen ik naar bed ging om half 3 snachts en ik had me laptop op slaapstand gezet. Ik game regelmatig op me laptop en ik gebruik heb dagelijks, hoe dan ook toen ik ging slapen werd ik later wakker en toen zag ik dat mijn laptop aan stond.

Ik dacht dat hij van zelf weer uit ging want als de batterij van mijn laptop leeg is gaat me laptop normaal aan en gaat hij in sluimerstand maar de volgende ochtend was mijn laptop nog steeds op slaapstand en de batterij was niet leeg.

Toen keek ik eerder toevallig op mijn telefoon op mail en ik zag dat er om 5 uur snachts er is ingelogd op mijn steam account via mijn ip! En dat kon ik echt niet zijn want ik heb nergens ingelogt ik denk dat er een malware op me laptop staat en dat mischien hackers proberen me account te hacken zal dat kunnen kloppen, ik heb meteen windows defender geopend en ik ben me pc volledig laten scannen. Hoe dan ook ik denk echt dat dit met steam te maken heeft.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is het niet iets simpels als een Steam update die om x uur zichzelf is gaan updaten ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Oplossing:

Uninstall steam.
Set pc uit.
Wijzig wachtwoord en zet 2fa aan indien mogelijk

• Mr.Bright
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-03-2024
Breezers schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:40:
Is het niet iets simpels als een Steam update die om x uur zichzelf is gaan updaten ?
Ja dat zal kunnen maar dit heb ik echt niet eerder meegemaakt ook als hij moet updaten, maar er kwam wel een dat hij moest herstarten (steam dus) omdat ik een progamma onderdeel uitschakel ''webhelper'' die onderdeel vetraagt me laptop als een gek als ik een game via steam maar dat doe ik al maanden lang. Maar dat er is ingelogt vind ik toch mysterieus.

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:07
Kan ook aan steam liggen, Ik kreeg van de week ineens een melding dat mijn wachtwoord was gewijzigd van steam terwijl dat helemaal niet zo was, En ook niks loos was verder.

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-09 10:34
popie schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:16:
Kan ook aan steam liggen, Ik kreeg van de week ineens een melding dat mijn wachtwoord was gewijzigd van steam terwijl dat helemaal niet zo was, En ook niks loos was verder.
Ik kreeg die melding ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

Niet gewoon windows patch tuesday met restart 's nachts? (patch tuesday - download update woensdag - automatic wake up 2:30? ( https://answers.microsoft...38-4fc3-bd35-37287f9b2ad6 )

*insert signature here

Pagina: 1