Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB hub advies

Pagina: 1
Acties:

• m0ap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-11 11:26
Beste tweakers,

Ik heb hulp nodig met het aanschaffen van een usb hub.

Er is het eea aan randapparatuur met te korte usb kabels.
Nu dacht ik dit op te lossen met een usb hub.
De meeste hubs hebben echter een te korte kabel.

Nu is de vraag: kunnen alle apparaten überhaupt werken via 1 usb uitgang op m'n pc. Is er genoeg vermogen per usb (3.1) poort op m'n pc om muis, toetsenbord, headset en usb stick etc?
En aangezien de hubs vaak een korte kabel hebben, kan ik deze verlengen met een eenvoudige (oude) usb kabel?

Graag advies.
Gr Tim

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
USB 3.1 levert volgens mij 5 V en maximaal 900 mA, als je randapparatuur dus opgeteld niet boven de 900mA uitkomt moet het dus werken. Meestal is dit ruim voldoende voor standaard randapparatuur

Als USB kabels te lang zijn, dan kan het zijn dat er geen 5v geleverd kan worden (USB heeft iets van minimaal 4,4 v nodig) doordat er spanningsverlies optreed en apparatuur niet of niet correct werkt. Vaak wordt max 5 meter lengte aangegeven bij USB kabel (uiteraard kan er kwaliteitsverschil zijn in kabels, dikte aders, gebruikt materiaal, isolatie etc)

Als je een powered USB HUB hebt zal deze waarschijnlijk ook de 5v leveren voor de aangesloten apparatuur en ben je niet afhankelijk van de max 900 mA.

Oude USB kabels gebruiken voor het voeden van randapparatuur is gewoon mogelijk, de USB standaard is backwards compatible, dataoverdracht echter kan wel verschillen aan de hand van het type kabel dat je gebruikt.

[ Voor 55% gewijzigd door Breezers op 15-08-2019 13:19 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• m0ap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-11 11:26
De lengte is minder dan 5 meter totaal, dus dat moet goed gaan dan.
Of ik niet boven de 900mA uitkom zal moeten blijken.
Zelfde geldt voor het gebruik van mijn oude verlengkabel..

In ieder geval bedankt voor je uitgebreide uitleg!